ΓΙΑΤΙ Ο NEIL PEART ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΝ ΜΙΑ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΗ ΝΤΡΑΜΣ

 


O Neil Peart (1952-2020) έχει μια ξεχωριστή θέση στο Πάνθεον των ντράμερ αλλά και γενικώτερα των μουσικών, όχι μόνο για την τεχνική του και το…εντυπωσιακό drum kit του αλλά γιατί με το παίξιμό του, πήγε το «χτύπημα» ένα βήμα μπροστά. Σίγουρα, αν υπήρχε πρωτάθλημα ντραμς, θα το είχε κατακτήσει, κι όχι μόνο μια φορά. Το Fly by Night, ήταν το πρώτο άλμπουμ των Rush στο οποίο έπαιζε, αφού στο πρώτο ομότιτλο τους του 1974, έπαιζε ο John Rutsey. Η αλήθεια είναι ότι στο Fly by Night  το παίξιμό του δεν έφησε υποσχέσεις για κάτι ξεχωριστό, ίσως με τα Caress of Steel και 2112, ο Peart έγινε το σημαντικότερο γρανάζι στον ήχο των Καναδών Rush. Η αλήθεια είναι ότι οι Geddy Lee και  Alex Lifeson, δεν εντυπωσιάστηκαν στην audition αλλά είδαν ή καλύτερα άκουσαν κάτι στο παίξιμό του, που άφηνε πολλές υποσχέσεις. Και δεν έπεσαν έξω! Αν και οι περισσότεροι rock stars  επένδυαν τα χρήματά τους σε αυτοκίνητα και πισίνες, ο Peart εστίασε στην drum kit του, σε σημείο που στη σκηνή έμοιαζε με μικρό ντραμ χωριό! Στην τελευταία περιοδεία τους για τα 40 χρόνια τους, ο θρόνος των τυμπάνων του Peart περιλάμβανε τουλάχιστον έντεκα διαφορετικά κύμβαλων, δύο από τα οποία προερχόντουσαν από την Κίνα. Πίσω του υπήρχε ένα γκονγκ, τρία rack toms και δύο ορειχάλκινων τάμπλ.
 Αλλά γιατί ο Neil Peart χρειαζόταν τόσα πολλά ντραμς όταν έπαιζε με τους Rush; Το να είσαι σε ένα τρίο, δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο της μουσικής κι ο ήχος των Rush δεν είναι μια απλή κατάθεση τριών μουσικών. Πολύπλοκη, ευφάνταστη, δαιδαλώδης και σίγουρα σε πολλά σημεία της ευρηματική. Άρα το παίξιμο, όχι μόνο του Peart αλλά και των άλλων δύο, έπρεπε να είναι ανάλογο. Δεδομένου ότι ήταν θαυμαστής όλων των μεγάλων ντράμερ, από τον Buddy Rich μέχρι τον Keith Moon, πολλές από αυτές τις επιρροές απαιτούσαν να έχουν αυτά τα τεράστια ντραμς, όπως όταν έπαιξαν το Closer To The Heart και ο Peart ξεσπούσε, οδηγόντας τον κόσμο σε ένα αυθόρμητο χειροκρότημα.
Ακόμη και όταν οι ηχογραφήσεις άρχισαν να γίνονται ψηφιακές, μερικοί από τους καλύτερους ρυθμούς του προήλθαν από μοτίβα σε ένα ηλεκτρονικό drumkit, ειδκά κατά τη διάρκεια της περιοδείας του άλμπουμ Grace Under Pressure.
Το παίξιμό του χρειαζόταν μέτρημα, ταχύτητα, φαντασία και φυσικά τεχνική και φυσική κατάσταση. Δεν δίστασε στο Hemispheres να υιοθετήσει reggae ρυθμούς και να τους επεκτείνει και σε άλλα αλμπουμ αλλά και live. Καθόλου τυχαίο ότι από το παίξιμό του, υπήρξαν-και υπάρχουν-ντράμερς που δανείστηκαν την τεχνική του.


TRIVIA
Η λέξη κύμβαλο είναι αρχαία ελληνική, άσχετα αν οι νεώτεροι Έλληνες την αποδίδουν σε αφρικάνικο όργανό. Το κύμβαλον είναι είδος κρουστού οργάνου που αποτελείται από ορειχάλκινους κοίλους δίσκους, τα πιατίνια, και χωρίζονται σε διάφορες κατηγορίες όπως το hi-hat, το ride το crash και άλλα. Παράγουν ήχο είτε όταν κρούονται μεταξύ τους είτε όταν τους χτυπάμε με άλλο αντικείμενο (μπαγκέτα)
Στα νεοελληνικά κύμβαλον σημαίνει ο κενός, ο ασήμαντος που προσπαθεί να κάνει τον σπουδαίο.

Α.Ρ.

25/10/24

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου