ANTI TROPPAU COUNCIL: "you come out of space i believe you..."

 


Από τα πιο γνωστά ελληνικά αγγλόφωνα συγκροτήματα της δεκαετίας του 80, είναι οι Anti Troppau Council, που σχηματίστηκαν το 1983, έχοντας στον ήχο τους επιροοές από την ανερχόμενη μεταπανκ σκηνή της Αγγλίας (π.χ. ήταν γνωστή η διασκευή  τους στο Forest των Cure) και το αμερικάνικο garage punk.
Παρ όλη την έντονη δράση τους που μεταφράζεται ότι έπαιζαν σε πολλούς χώρους, ακόμα και στην επαρχία (σ.σ.μιλάμε για την εποχή που οι συναυλιακοί χώροι στην επαρχία ήταν ελάχιστοι), άφησαν πίσω τους μόνο ένα άλμπουμ, το A Way Out (1986, δεν κυκλοφόρησε ποτέ σε cd), με 11 τραγούδια ηχογραφημένα στο studio του Νίκου Παπάζογλου, με τον ίδιο παραγωγό και την οικονομική  βοήθεια από τον Πέτρο Κουτσούμπα, τότε συνιδιοκτήτη του Πήγασου και μετέπειτα  του An Club. Αυτή άλλωστε ήταν η πρώτη κυκλοφορία της Pegasus records

Την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας το A Way Out πούλησε 1.000 αντίτυπα καλύπτοντας τα έξοδα παραγωγής του, νούμερο πολύ καλό για ανεξάρτητη παραγωγή. Παράλληλα έφερε το αρχικό κεφάλαιο πίσω στην Pegasus Records οπότε χρηματοδότησε και τον πρώτο δίσκο των Mushrooms! Ο κιθαρίστας Γιάννης Ντρενογιάννης περιγράφει στο περιοδικό Δίφωνο, ένα καταπληκτικό στιγμιότυπο από την ακρόαση των τραγουδιών: «Είχαμε δώσει μια κασέτα στον Κουτσούμπα για να ακούσει τα τραγούδια μας κι αυτός βρήκε χρόνο να την ακούσει στο αεροπλάνο καθώς πήγαινε Θεσσαλονίκη. Εκεί παίχτηκε ένα τρομερό περιστατικό με το αεροπλάνο να είναι γεμάτο από οπαδούς του ΠΑΟΚ που επέστρεφαν από παιχνίδι με τον Παναθηναϊκό και ξαφνικά ο Κουτσούμπας με το Walkman στα αυτιά πετάχτηκε από τη θέση του κι ενθουσιασμένος από τα τραγούδια φώναξε «Θα τους πάρουμε τα σώβρακα» εννοώντας ότι τα τραγούδια θα κάνουν επιτυχία. Οι ΠΑΟΚτζήδες τον παρεξήγησαν και με το ζόρι κρατήθηκαν να μην τον πετάξουν εν πτήσει! Την παραγωγή του άλμπουμ έκανε ο Νίκος Παπάζογλου (ο γνωστός!) στο studio του στη Θεσσαλονίκη και χρειάστηκαν 32 ώρες, (για τόσες έφταναν τα χρήματα που είχαν διαθεσιμα…) με τα όργανα και τη φωνή να γράφονται ζωντανά! Ήταν τέτοια η ένταση και το πάθος ερμηνείας του Βασίλη Τζαβάρα, που  κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων που του έκλεισε ο λαιμός και χρειάστηκε να τον πάει στο νοσοκομείο ο Κουτσούμπας να του κάνουν μια ένεση κορτιζόνης να…επανέλθει. Τις μίξεις τελείωσε ο Παπάζογλου μέσα σε μια ημέρα! Εκτός από την κυκλοφορία του A Way Out, συμμετείχαν με τραγούδια τους στις συλλογές Outsiders(1985) και Cicadas(1987). Τα μέλη τους ήταν οι Βασίλης Τζαβάρας τραγούδι, Γιάννης Ντρενογιάννης κιθάρα(στη συνέχεια σχημάτισε τους Yeah!), Tόλης Μαραγκός μπάσο και Τάκης Κανέλλος ντραμς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην αρχική σύνθεση του γκρουπ, όπου έγινε μία και μόνη συναυλία εκτός από τους Ντρενογιάννη-Μαραγκό, στα τύμπανα έπαιζε ο Άρης Λαμπρίδης και τραγουδούσε η αείμνηστη Νάνσι Ζαμπέτογλου (το κορίτσι στο φωτογραφικό κολάζ), πασίγνωστη περσόνα, της punk-new wave κοινότητας των Εξαρχείων. Μετά την έλευση του Βασίλη Τζαβάρα, για κάποιο διάστημα στα τύμπανα κάθισε ο Μάκης Βρεττός των Cpt Nefos σχήμα με το οποίο ηχογραφήθηκε και το πρώτο demo του συγκροτήματος.

ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΜΕΤΑ
Η πρώτη αποχώρηση ήταν εκείνη του Τόλη Μαραγκού και την θέση του στο μπάσο πήρε ο Μάκης Γκατζέλιας. Στη συνέχεια το πρόγραμμα του Τάκη Κανέλλου με την ορχήστρα των χρωμάτων (του μαέστρου Μάνου Χατζιδάκι) ήταν βαρύ και ούτε πρόβες δεν προλάβαιναν να κάνουν. Κατόπιν για μεγάλο χρονικό διάστημα ο Κανέλλος έπαιζε σε κρουαζιερόπλοια στη  Καραϊβική και ο Μάκης ο μπασίστας τον ακολούθησε. Επιχειρήθηκε μια συνέχεια με Ντρενογιάννη-Τζαβάρα- Γιαννούτσο (στα τύμπανα) και Νίκο Δόικα (στο μπάσο) απ’ όπου υπάρχει και ένα μοναδικό video στον χώρο που έκαναν πρόβες. Δυστυχώς πέραν αυτού δεν υπάρχει κάτι καταγεγραμμένο σε video, αφού εκείνη την εποχή οι κάμερες δεν ήταν σε καθημερινή χρήση (όσο κι αν αυτό διαβάζεται απίστευτο!)

Έχουμε μπει στα 1987, ο Ντρενογιάννης φτιάχνει τους Yeah, o Kανέλλος επιστρέφοντας χρόνια μετά τους Mode Plagal, ο Τζαβάρας φεύγει για  Σύρο και ο Γκατζέλιας αποφασίζει να ασχοληθεί με την γη. Σήμερα κορυφαίος ελαιοπαραγωγός στη Λακωνία!




TRIVIA

  • Ο τίτλος του άρθρου, είναι δανεισμένος από τους στίχους του "I Believe"
  • To ιστορικό club Πήγασος ήταν στην οδό Τηλέμαχου 10, κοντά στην Καλλιδρομίου και 50 μέτρα απόσταση από το 5ο αστυνομικό τμήμα των Εξαρχείων. H μουσική σκηνή του Πηγάσου δημιουργήθηκε από τον Ντρενογιάννη και τον Ντανυ, συνεταίρο του Κουτσούμπα, όταν ο τελευταίος υπηρετούσε στον στρατό! Πούλησαν το πιάνο που υπήρχε (ήταν πιάνο μπαρ ο Πήγασος) και αγόρασαν τύμπανα, ενισχυτές και νοίκιασαν μικροφωνική. Επιστρέφοντας ο Κουτσούμπας παθαίνει αρχικά έναν νευρικό κλονισμό, αλλά του αρέσει γιατί κάθε μέρα γινόταν “πόλεμος”. Με χρήματα από τις οικονομίες του πήρε αργότερα την απόφαση να βγάλει τον δίσκο των The Anti Troppau Council και να δημιουργήσει την Pegasus Records.



  • Το περίεργο όνομα Anti Troppau Council προήλθε από μια εμμονή του Τόλη του Μαραγκού ο οποίος έδινε πανελλήνιες στην ιστορία  και του είχε κάτσει το συνέδριο του Troppau όπου αποφασίστηκε με πρόταση του Αυστριακού Καγκελάριου, Klemens von Metternich, η βίαιη κατάπνιξη όλων των επαναστατικών κινημάτων στην Ευρώπη… οπότε αυτοί ήταν οι Anti- Troppau Council!

  • Ο σχεδιασμός των αφισών όπως και του εξώφυλλου του άλμπουμ(αριστερά), που βλέπτε στην πρώτη σύνθεση των φωτογραφιών, έγιναν από τον τραγουδιστή Βασίλη Τζαβάρα, με μαρκαδόρο και ραπιτογράφο. Τότε δν υπήρχε Mac και προγράμματα κι όλα γινόντουσαν στο χέρι, με χαρτί, ψαλίδι, κόλα, μολύβια, μαρκαδόρους κλπ. Στη συνέχεια το φωτοτυπούσαν για να βγάλουν ποσότητα. Εννοείται ότι τα καταστήματα που διέθεταν φωτοτυπικό ήταν πολύ λίγα και τα περισσότερα στο κέντρο της Αθήνας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΤΡΕΝΟΓΙΑΝΝΗΣ

22/10/24
 

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου