ΟΙ KISS ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ UNMASKED, ΤΟ ΠΑΙΞΙΜΟ ΤΟΥ EDDIE VAN HALEN, ΤΗΝ BEBE BUELL (κούκλα), TON VINNIE VINCENT ΚΑΙ ΤΟ ΓΛΥΚΥΤΕΡΟ ΠΛΑΣΜΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ


 Η ιστορία των Kiss δεν είναι καν μεγάλη, είναι τεράστια, οπότε στο να μπούμε στη διαδικασία να την καταγράψουμε σ’ ένα άρθρο, είναι ανώφελο και κουραστικό. Έτσι η λογική να παρουσιαστούν κάποια σημαντικά σημεία της ιστορίας τους σε ξεχωριστά άρθρα, νομίζω ότι είναι το καλύτερο. Σήμερα θα διαβάσετε τις αντιδράσεις τους μετά την επιτυχία του Destroyer(1976), τη σχέση τους με τον Bon Erzin και πως τον χαρακτηρίζει ο Paul Stanley, που και πως ηχογραφήθηκε το Rock’n’Roll Over, πως ο Gene Simmons ανακάλυψε τους Van Halen, τι συνέβη στα γυρίσματα της ταινίας Kiss Meets the Phantom, την αρχή του τέλους της σχέσης τους με τον Peter Criss, πως μπήκε και πως εξελίχθηκε η δεκαετία του 80 για το συγκρότημα, τι πιστεύουν για το Creatures of the Night και ποιος είναι το »γλυκύτερο πλάσμα του κόσμου». Όλα αυτά, στο άρθρο που ακολουθεί!
Γράφει ο Αλέξανδρος Ριχάρδος.
     Η κυκλοφορία του Destroyer (1976), βρήκε το συγκρότημα μάλλον απροετοίμαστο για την μεγάλη επιτυχία του (Νο11 Αμερική, Νο 22 Μ.Βρετανία) και με τοις πωλήσεις του να ξεπερνούν μόνο στην Αμερική, τα 2.000.000 αντίτυπα. Τα τρία προηγούμενα άλμπουμ τους, Kiss (1974), Hotter than Hell (1974) και Dressed to Kill (1975) είχαν κτίσει μια καλή καριέρα, αλλά το Destroyer την εκτίναξε. Όσο κι αν ακούγεται περίεργο, η μεγάλη επιτυχία του άλμπουμ, έκανε το συγκρότημα να …φοβηθεί(συνέντευξη Paul Stanley στο περιοδικό Classic Rock, Αυγ.2013) καθώς δεν ήξεραν πώς να τη διαχειριστούν! “O Bob Erzin είχε όραμα για το δίσκο και χωρίς αυτόν δεν θα μπορούσε να ξεπεράσουμε τα όρια μας. Το επόμενο άλμπουμ μας Rock’n’Roll over (1976, Νο11 Αμερική) είχε τον ήχο μας live όπως θέλαμε να ακουγόμαστε (σ.σ. παραγωγός ήταν ο Eddie Kramer) κι αυτό δεν αποτελεί …επιστήμη(χρησιμοποιεί την έκφραση rocket Science), είναι κάτι που θέλουν όλα τα συγκροτήματα. Κι εμείς το πετύχαμε» λέει ο Stanley στην ίδια συνέντευξη. Εκείνο που είναι άγνωστο, είναι ότι οι ηχογραφήσεις του Rock’n’Roll Over έγιναν στο Star Theater της Ν. Υόρκης θέατρο χωρητικότητας 2.000 ανθρώπων (ο χώρος κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων ήταν άδειος) και η επιλογή του έγινε από τον Kramer καθώς θεωρούσε ότι θα προσέφερε τον ήχο που ήθελαν. Οι ηχογραφήσεις δεν έγιναν  όλες στον ίδιο χώρο καθώς τα ντραμς του Criss γράφτηκαν σε ένα …μπάνιο! Τελικά το συγκρότημα δεν έμεινε ικανοποιημένο από τον τελικό ήχο, αν και ο Kramer έκανε την καλύτερη δουλειά που θα μπορούσε να κάνει. Υπήρξαν πολλές εντάσεις μεταξύ τους, κι ας φαντάζεται ο κόσμος ότι ήταν αγαπημένοι και…αγκαλιασμένοι, αυτά είναι μύθος!  
O GENE SIMMONS ΑΚΟΥΕΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΟΥΣ VAN HALEN
Η ιστορία είναι λίγο πολύ γνωστή. Ένας φίλος του πρότεινε να πάνε στο Starwood Club του Λος Άντζελες όπου ο Simmons συνοδευόταν από το μοντέλο/ηθοποιό Bebe Buell( δες Trivia). Ο Dj/ιδιοκτήτης του club, Rodney Bingleheimer του είπε να πάει νωρίς για να ακούσει τους Van Halen, με τον Simmons να λέει «τι στο καλό όνομα είναι αυτό;» Πράγματι, ο Simmons πήγε νωρίς για να τους δει και ακούσει και εντυπωσιάστηκε. "Δεν είχα ξανά δει κιθαρίστα να παίζει έτσι», είπε για τον Eddie ή Edward όπως τον έλεγαν τότε! Στο τρίτο τραγούδι τους ήταν στο καμαρίνι και τους περίμενε να τους προτείνει συνεργασία. Πράγματι, υπέγραψαν στην εταιρεία παραγωγής του και σε λίγες ημέρες πέταξαν για τη Ν.Υόρκη όπου τους είχε κλείσει ώρες στο Electric Lady studio όπου ηχογράφησαν 15 τραγούδια, που κυκλοφόρησαν σε bootleg. H πρόθεση του Simmons ήταν να υπογράψουν με τον Bill Aucoin αλλά τόσο ο Aucoin όσο κι ο Paul Stanley δεν τους είχαν πιστέψει, με τον Simmons να αναφέρει τα υποτιμητικά σχόλια του φίλου του για το νεαρό συγκρότημα. Επειδή όμως η τύχη πάντα γυρνάει, το 1987 όταν οι Kiss ηχογραφούσαν το Creatures of the Night, ο Kramer τους πληροφορεί ότι ο Eddie είναι προβληματισμένος γιατί η σχέση του με τον Roth δεν είναι καλή και θέλει να φύγει από το συγκρότημα και να έλθει στους Kiss!!!!). Ο Kramer προσπαθεί να τον ηρεμήσει και τότε ο Eddie του βάζει να ακούσει μια κασέτα με ένα τραγούδι, παιγμένο μόνο από synthesizer. “Το ρεφρέν είναι φοβερό» του λέει ο Kramer “έχεις τίτλο», “ναι το λένε Jump” του απάντησε ο Eddie!    

ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ HANEDA ΤΟΥ ΤΟΚΙΟ
Από το 1975 και μετά, το συγκρότημα άρχισε να έχει μια τεράστια επιτυχία στην Ιαπωνία , με τους γιαπωνέζους fans να εκδηλώνουν με απίστευτους τρόπους την αγάπη τους. O Paul Stanley έχει περιγράψει ένα χαριτωμένο στιγμιότυπο από άφιξή τους στο αεροδρόμιο του Τόκιο, το 1977  όπου τους περιμένουν εκατοντάδες fans και το συγκρότημα πρέπει να εμφανιστεί με το make up (σ.σ. έως τότε δεν είχαν εμφανιστεί ποτέ χωρίς αυτό) και το απαραίτητο …εξοπλισμό του (στολές, μπότες κλπ).Όμως δεν ήταν δυνατόν να περάσουν τον έλεγχο διαβατηρίων με τα κοστούμια και κυρίως το μακιγιάζ κι έτσι πέρασαν αμακιγιάριστοι κι επέστρεψαν στον αεροπλάνο για να ντυθούν και μακιγιαριστούν!
Η ΤΑΙΝΙΑ KISS MEETS THE PHANTOM
To άλμπουμ Music from the Elder έχει μείνει σαν ορόσημο αποτυχίας των Kiss, αλλά όλοι ξεχνούν την ταινία τους Kiss Meets the Phantom of the Park (1978) που είναι γνωστή με τίτλο Αttack of the Phantoms σε παραγωγή της Hanna-Barbera Productions (The Flintstones, Tom and Jerry, Top Cat, Scooby-Doo κ.α). Η υπόθεση της ταινίας περιστρέφεται γύρω από τους Kiss, οι οποίοι χρησιμοποιούν τις υπερδυνάμεις τους για να πολεμήσουν έναν κακό εφευρέτη (τον Abner Devereaux που υποδύεται ο Anthony Zerbe) και να σώσουν ένα λούνα παρκ(!) στην Καλιφόρνια από την καταστροφή. Αν και το NBC μετέδωσε την ταινία, η ταινία πήγε …άπατη αφού υπήρξε ένας μοναδικός κακός συνδυασμός ηθοποίας και αφελούς σεναρίου. Η ταινία απέτυχε και οι fans μπορούν να την αποκτήσουν μέσα στο  DVD Kissology Vol.Two 1978-1991 και πραγματικά είναι τόσο αφελής που υπάρχουν στιγμές που απορείς με τη χαμηλή ποιότητα παιξίματος και σκηνοθεσίας, με τα μέλη των Kiss να αποφεύγουν να αναφερθούν σε αυτήν.

Και 2 περιστατικά που συνέβησαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων: O Peter Criss έπαθε τενοντίτιδα και αναγκάστηκαν να μεταθέσουν κατά 6 μήνες την περιοδεία τους, ο δε Ace Frehley μετέφερε κάποια πυροτεχνήματα στα χέρια όταν σκέφτηκε να ανάψει ένα τσιγάρο (σ.σ. μεταφέροντας τα πυροτεχνήματα!) τα οποία έσκασαν επάνω του, χωρίς σοβαρά προβλήματα. Έφθανε όμως η τρομάρα του!
TO UNMASKED ΚΑΙ ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΤΟΥ/KISSTERIA ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ
Το 1980, οι Kiss κυκλοφόρησαν το 8ο άλμπουμ τους με τον πολλά υποσχόμενο τίτλο Unmasked, σε παραγωγή του Vince Poncia, από τη δουλειά του οποίου οι Kiss δεν ικανοποιήθηκαν, καταλογίζοντας του ποσοστό της αποτυχίας του (Νο 35 Αμερική, Νο 48 Μ.Βρετανία). “Αισθανόμαστε να είμαστε εγκαταλελειμμένοι, αλλά τελικά εμείς οι ίδιοι είχαμε εγκαταλείψει το συγκρότημα» λέει ο Paul Stanley στην ίδια συνέντευξη!  Τραγούδια σαν τα Tomorrow και Is That You? ήταν καλά κιθαρίστικά τραγούδια, που χάθηκαν από την παραγωγή. Όμως με περίσσιο θάρρος ο  Stanley δεν βγάζει τον εαυτό του έξω από το κάδρο των ευθυνών, αφού όπως λέει»ήμουν στο studio όταν κάναμε τις ηχογραφήσεις και το remix».
Στη μέση, δημοσίευμα εφημερίδας, οι Kiss με και χωρίς μακιγιάζ .

Ένας άλλος λόγος που το άλμπουμ δεν πήγε τόσο καλά όσο ήθελαν ήταν ο τίτλος  ο οποίος ήταν ιδέα του Simmons αλλά παρέπεμπε στο συγκρότημα χωρίς μάσκες, Unmasked. Τελικά ο τίτλος δεν απευθυνόταν σε αυτούς αλλά στο κόμικ που είχε στο εξώφυλλο και φυσικά αυτό δεν «πέρασε» στο κοινό!" που πίστεψε ότι θα έβλεπε το συγκρότημα χωρίς μακιγιάζ. Την ευθύνη της αποτυχίας, την αποδέχτηκε, προς τιμήν του ο Simmons. Παρά τη σχετική αποτυχία του Unmasked σε Μ.Βρετανία και Αμερική, το άλμπουμ πήγε Νο1 στη Νορβηγία, Νο4 Γερμανία και Νο3 Αυστρία,. Το συγκρότημα πραγματοποίησε μεγάλη περιοδεία στην Αυστραλία(Νο3) όπου οι fans τους υποδέχτηκαν εν μέσω υστερίας.
Η κυκλοφορία του Creatures of the Night(1982, No 45 Αμερική, Νο 22 Μ.Βρετανία), ήταν στην ουσία μια συγνώμη του συγκροτήματος προς τους fans του, μετά την παταγώδη αποτυχία του Elder. “Είχαμε καταλάβει το λάθος που κάναμε και θέλαμε να το διορθώσουμε. Το Creatures of the Night ήταν ότι πιο hard είχαμε κάνει έως τότε» λέει ο Stanley «το αντιμετωπίσαμε σαν ένα επαναπροσδιορισμό της μουσικής μας». Την παραγωγή του έκανε ο Michael James Jackson όπου ήθελε να τον φωνάζουν «Michael Jackson” αλλά ο Simmons του εξήγησε ότι δεν ήθελε να δουλεύει με κάπποιον που τον λένε Michael Jackson κι έτσι προσέθεσε το πατρώνυμο στη μέση του ονόματός του! Κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων, ο Ace αποχώρησε και έκαναν audition στους Richie Sambora και Punky Meadows των Angel και σύμφωνα με τον Simmons είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον κι ο Eddie Van Halen! Κατέληξαν στον Vinnie Vincent, τον οποίον συνένστησε στον Simmons, o Adam Mitchell (συνθέτης 2 τραγουδιών του άλμπουμ). Ο Simmons έγραψε με τον Vincent 3 τραγούδια και μεταξύ αυτών και το I Love It Loud. Όμως για την πρόσληψη του VV, υπήρξε διαφωνία μεταξύ των Stanley και Simmons, με τον πρώτο να εκτιμάει την τεχνική του αλλά να αμφισβητεί έντονα το κατά πόσο ταιρίαζει στο συγκρότημα, κάτι που αποδείχτηκε στο εγγύς μέλλον.  
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ VINNIE VINCENT
Το ημερολόγιο έγραφε 17 Μαρτίου 1984 όταν ο Vinnie Vincent (πραγματικό όνομα Vincent John Cusano) έπαιξε για τελευταία φορά, βάζοντας τέλος σε μια σύντομη αλλά παραγωγική συνεργασία που εξ αρχής φαινόταν καταδικασμένη. Κι επειδή η καλή ημέρα από το πρωϊ φαίνεται, ΠΡΙΝ ξεκινήσει η περιοδεία, ο Vincent αρνήθηκε να υπογράψει τη σύμβαση εργασίας καθώς ένας όρος που πρόβαλε ήταν να το αποκαλούν Mick Fury κάτι στο οποίο οι  Gene Simmons και Paul Stanley ήταν κατηγορηματικά αρνητικοί. Το χρονικό περιθώριο είχε στενέψει και θα έπρεπε ή να καθυστερήσουν την περιοδεία ή να ξεκινήσουν με αυτόν που πια δεν ήταν αποδεκτός. Στο βιβλίο του Kiss and Make-Up, ο Simmons γράφει: "Αποφασίσαμε, σωστά ή λάθος να βγούμε περιοδεία μαζί του με τον Paul να σχεδιάζει το μακιγιάζ ankh του Vinnie και τον χαρακτήρα του Wiz".  Ξεκίνησαν την Lick It Up World Tour τον Οκτώβριο του 1983, αλλά οι Stanley και Simmons πάλι είχαν πρόβλημα μαζί του καθώς είχε ανοίξει πολύ τα σόλο του και αρνήθηκε να τα μειώσει. «Ήταν αποφασισμένος να χρησιμοποιήσει κάθε σόλο σαν ευκαιρία για να επιδείξει τον εαυτό του», γράφει ο Stanley στο βιβλίο του Face the Music: A Life Exposur. "Αλλά οι Kiss δεν λειτουργούν έτσι. Όλα έχουν όρια κι ο Vinnie δεν φαινόταν να το καταλαβαίνει. Ζήλευε έντονα τύπους όπως ο Randy Rhoads και ο Jake E. Lee επειδή πίστευε ότι ήταν τόσο καλός όσο εκείνοι». Τελικά απολύθηκε μετά την τελευταία συναυλία της περιοδείας, στο Evansville της Indianna, αντικαθιστώντας τον με τον Mark St. John. Ο Vinnie Vincent σχημάτισε τους Vinnie Vincent Invasion που κυκλοφόρησαν δύο άλμπουμ, τα Vinnie Vincent Invasion(1986) και All Systems Go(1988). Το 1996 κυκλοφόρησε το EP Euphoria για να εξαφανιστεί. Εμφανίστηκε στο Atlanta Kiss Expo το 2018, όπου είπε ότι οι Stanley και Simmons τον είχαν βάλει σε «20 χρόνια κόλασης» με νομικές μάχες, αλλά επέμεινε ότι δεν είχε κακή διάθεση απέναντί τους. "Τους αγαπώ. Τους αγαπώ και τους δύο", είπε στον Eddie Trunk.
«ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΓΛΥΚΥΤΕΡΟ ΠΛΑΣΜΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ»
Το 1980 ο Paul Charles Caravello (1950–1991), γνωστός με το όνομα Eric Carr, πήρε τη θέση του Peter Criss, μετά από σωρεία προβλημάτων με την υγεία του. Το Φεβρουάριο του 1991 ο Carr άρχισε να νιώθει κάποιες ενοχλήσεις που κατέληξαν να φτύνει αίμα. Αμέσως επισκέφτηκε γιατρό που διέγνωσε κακοήθη όγκο με την όλη κατάσταση να φαίνεται  διαχειρίσιμη, αλλά οι μετέπειτα εξετάσεις έδειξαν ότι είχε καρκίνο στην καρδιά. Οι Stanley και Simmons, πέταξαν από το Λος Άντζελες στη Ν.Υόρκη όπου νοσηλευόταν για να τον στηρίξουν. Τον βρήκαν αδυνατισμένο και…πεινασμένο αφού το φαγητό του νοσοκομείου ήταν…το γνωστό, με αποτέλεσμα οι 2 bandmates να του πηγαίνουν καθημερινά McDonalds και πατάτες τηγανιτές. Το…αστείο είναι ότι δεν πήγαιναν μόνο σε αυτόν το McDonlads αλλά και στους άλλους ασθενείς!!!! Τον Απρίλιο του 1991, υποβλήθηκε σε μια σειρά χειρουργικών επεμβάσεων για την αφαίρεση όγκων στον δεξιό κόλπο και στους πνεύμονές του σε μια προσπάθεια να αποκαταστήσει τη λειτουργία της καρδιάς και να αποτρέψει την ανάπτυξη του καρκίνου. Παρ΄όλες τις προσπάθειες η κατάστασή του δεν βελτιώθηκε, με το συγκρότημα να τον αντικαθιστά με τον Eric Singer, που εκείνη την εποχή ήταν ντράμερ του συγκροτήματος που είχε ο Stanley. Οι Kiss τελείωναν τις ηχογραφήσεις του Revenge (1992) με τον Carr να πιέζει τους Stanley και Simmons να τον αφήσουν να επιστρέψει στο συγκρότημα, αλλά του εξήγησαν ότι έπρεπε να επικεντρωθεί στη θεραπείας και μόλις ανακτήσει την υγεία του, να επιστρέψει.

Μόλις το έμαθαν οι γιατροί, αρνήθηκαν να τον αφήσουν να φύγει, παρά τις εκκλήσεις του. Στα μέσα του 1991, το συγκρότημα ετοιμαζόταν να γυρίσει το video για το God Gave Rock and Roll to You II κι ο Carr, παρ όλο που η κατάστασή του είχε χειροτερέψει, τους  ζήτησε να του επιτρέψουν να συμμετέχει στο video! Συμφώνησαν, αφού οι γιατροί τους ενημέρωσαν ότι είχε μόνο δύο ή τρεις μήνες ζωής κι αφού αυτό θα τον έκανε ευτυχισμένο, του έδωσαν άδεια και τον Ιούλιο του 1991 πέταξε στο Λος Άντζελες όπου συμμετείχε στο video. Φορούσε περούκα γιατί είχε χάσει τα μαλλιά του ενώ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, πονούσε αφόρητα. Μετά το τέλος των γυρισμάτων, επέστρεψε στη Νέα Υόρκη για να συνεχίσει τις θεραπείες για τον καρκίνο. Πέθανε στις 24 Νοεμβρίου 1991.
«Ήταν το γλυκύτερο πλάσμα του κόσμου. Ποτέ δεν στενοχώρησε κανέναν» είπε ο Gene Simmons
TRIVIA

H Beverle Lorence "Bebe" Buell (γεννήθηκε το 1953) είναι η μητέρα της ηθοποιού Liv Tyler (πατέρας της είναι ο τραγουδιστής των Aerosmith,Steven Tyler αλλά ο Todd Rundgren την έχει υιοθετήσει) και ξεκίνησε την καριέρας της σαν playgirl του περιοδικού Playboy (Playmate of the Month November 1974). Από το 1972 είχε σχέση με τον Todd Rundgren (έως το 1978) και ακολούθησαν διάφοροι άλλοι rock stars με ένα από αυτούς τον Steven Tyler με τον οποίο έκανε την Liv Tyler! Προσπάθησε να κάνει καριέρα τραγουδίστριας και ηθοποιού, χωρίς αποτέλεσμα


Την άλλη Κυριακή: Ο Επαμεινώνδας Κολιός είδε όλα τα VHS και DVD των Deep Purple και ...γράφει!

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ

28/4/24

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου