To All Day and All of the Night είναι το τέταρτο single (μικρός δίσκος) που κυκλοφόρησαν οι Kinks κι ήταν το αμέσως μετά τη μεγάλη επιτυχία τους You Really Got Me. Στην Μ.Βρετανία συμπεριλήφθηκε στο Kinksize Hits EP ενώ στην Αμερική στο δεύτερο άλμπουμ τους Kinks-Size (1965). Εκείνο που το έκανε να ξεχωρίσει αμέσως είναι ο κοφτός rock ρυθμός του, ήχος αρκετά ξένος με τα πρότυπα της εποχής, γι αυτό το All Day and All of the Night μαζί με το You Really Got Me είναι οι προπάτορες του hard rock. Βέβαια για να λέμε την αλήθεια, έχει βασιστεί στο Louie Louie των Kingsmen! Ο συνθέτης του τραγουδιού και βασικός συνθέτης του συγκροτήματος Ray Davis, είχε εξ αρχής στο μυαλό του τον ήχο γι αυτό και ταλαιπωρήθηκε για να τον πετύχει στην κιθάρα αλλά και στους ενισχυτές. Μάλιστα, είχε εστιάσει το πρόβλημα στον ενισχυτή του, έναν Marshall, που χρησιμοποιούσαν όλοι (στα μέσα της δεκαετίας του '70 άρχισε να χρησιμοποιεί έναν Peavey). Το πρώτο riff του τραγουδιού γράφτηκε στο γραφείο του εκδότη του και το τελείωσε μέσα στις επόμενες ημέρες, κατά τη διάρκεια της περιοδείας τους. «Είχαμε τελειώσει μια συναυλία μας στο Birmingham κι πήγαμε στο Λονδίνο, ειδικά για να το ηχογραφήσουμε. Έως τότε, τα υπόλοιπα μέλη δεν το είχαν ακούσει. Στο ενδιάμεσο, το τελειοποιούσα» λέει ο Ray Davis, o οποίος δεν παρέλειψε να δώσει τα εύσημα στον αδελφό του Dave για το παίξιμο στην κιθάρα. Στην ηχογράφηση ντραμς παίζει ο session ντράμερ Bobby Graham κι όχι ο μόνιμος ντράμερ τους Mick Avory. Παραγωγός του ήταν ένα νεαρός, 23 ετών, Αμερικάνος, ονόματι Shel Talmy, ο οποίος είχε ήδη μια μεγάλη επιτυχία στην καριέρα του με την παραγωγή στο You Really Got Me των Kinks, ενώ κατάφερε να συνδυάσει το όνομά του με άλλες 2 τεράστιες επιτυχίες της εποχής, τα My Generation των Who και Friday on My Mind των Easybeats.
Ε! δεν θέλει πολύ για να σε γράψει η ιστορία! Όπως είπε χρόνια αργότερα, ο Ray Davis δεν είχαν την καλύτερη σχέση με τον Talmy κι ο λόγος ήταν ότι ήθελαν-και το κατάφεραν- αν περάσουν τον live ήχο τους στη studio ηχογράφηση, κάτι που δεν τον εύρισκε απόλυτα σύμφωνο. Το αξιοπερίεργο είναι ότι η δισκογραφική εταιρεία τους Pye, δεν ήθελε να το κυκλοφορήσουν σε single και το κυκλοφόρησαν μετά από την πίεση του συγκροτήματος.
To All Day and All of the Night(No2 Μ.Βρετανία, Νο 7 Αμερική) χαρακτηρίζεται από τον συνθέτη του «νευρωτικό, νεανικό, βασανιστικό και γεμάτο σεξουαλικούς υπαινιγμούς», αλλά ποιος νέος 20 ετών (τόσο ήταν ο Ray Davis όταν το έγραψε) δεν είναι έτσι;
ΟΙ ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΟ HELLO I LLOVE YOU ΤΩΝ DOORS
Για να βάλουμε μια χρονική σειρά, το All Day and All of the Night κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 1964 και το Hello, I Love You των Doors, το καλοκαίρι του 1968. Μόλις ο εκδότης του Davis, που διαχειριζόταν τα πνευματικά δικαιώματά του, άκουσε το τραγούδι των Doors, ήθελε να κάνει μήνυση αλλά ο Davis δεν ήθελε να προχωρήσει σε μια τέτοια κί νηση. Χρόνια αργότερα, είπε ότι το θέμα λύθηκε με συνεννόηση, αλλά δεν ήξερε τις λεπτομέρειες. Από την άλλη πλευρά, ο κιθαρίστας των Doors στο ένθετο του box set Doors(1997), αρνείται τους ισχυρισμούς ότι η μουσική δομή του τραγουδιού είχε κλαπεί από τον Ray Davies. Αντίθετα, είπε ότι η ατμόσφαιρα του τραγουδιού προήλθε από το τραγούδι των Cream, Sunshine of Your Love! Σύμφωνα με τη βιογραφία των Doors, No One Here Gets Out Alive, τα δικαστήρια στο Ηνωμένο Βασίλειο αποφάνθηκαν υπέρ του Davies και τυχόν δικαιώματα για το τραγούδι καταβάλλονται σε αυτόν.
ΠΟΙΟΙ ΤΟ ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΑΝ
Η διασκευή των Stranglers, το 1987, πήγε στο No.7 στη Μ.Βρετανία και είναι τόσο ίδια(και καλή) που σε πρώτο άκουσμα, μπορεί να νομίσεις ότι είναι οι…Kinks. Ακούστε την εδώ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
24/2/24
Δημοσίευση σχολίου