Πόσα εκατομμύρια διαφημίσεων έχουμε δει; Αμέτρητα. Και πόσες άλλες θα δούμε! Και δεν αναφέρομαι μόνο στις τηλεοπτικές διαφημίσεις αλλά και στις έντυπες (παλαιότερα), ηλεκτρονικές στα sites, ραδιοφωνικές και φυσικά στις αφίσες του δρόμου. Μεγάλη επιστήμη η διαφήμιση, συνδέεται άρρηκτα με το management αλλά και το Δημιουργικό. Έχετε σκεφτεί ποια είναι η ακριβότερη σε δημιουργία διαφήμιση; Και δεν μιλώ για τον ακριβότερο τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό χρόνο, αλλά σαν δημιουργία. Τα Χριστούγεννα είναι μια εποχή, που οι καλές διαφημίσεις «τρέχουν» μέσα στο πρόγραμμα και πυροδοτούν έναν ανταγωνισμό μεταξύ εταιρειών για το ποιος μπορεί να κάνει την καλύτερη εορταστική διαφήμιση. Το πολυκατάστημα John Lewis στη Μ.Βρετανία κερδίζει συχνά αυτόν τον πόλεμο, με το εμπορικό του 2023 να κοστίζει συνολικά περίπου 800.000 £, ενώ παράλληλα παρουσιάζει τη δική του γκάμα εμπορευμάτων-ετικεττών. Ωστόσο, αυτό το τεράστιο χρηματικό ποσό ωχριά σε σύγκριση με τη διαφήμιση που φέρει το ρεκόρ ως η πιο ακριβή όλων των εποχών. Κυκλοφόρησε το 2004 και αφορά ένα άρωμα, το Chanel No.5 The Film που γυρίστηκε για μια νέα σειρά αρωμάτων από τον εμβληματικό γαλλικό οίκο μόδας πολυτελείας. Σκηνοθετημένη από τον διάσημο Αυστραλό σκηνοθέτη Baz Luhrmann, η διαφήμιση κόστισε 33.000.000 δολάρια για να τελειώσει, σε σημερινά χρήματα περίπου 52.000.000 δολάρια, δηλαδή δύο εκατομμύρια περισσότερα από το μιούζικαλ του που κέρδισε Όσκαρ το 2001 «Moulin Rouge». Δηλαδή, περισσότερα από μια ταινία. Διαρκεί μόλις 180 δευτερόλεπτα και φτάνει τα 288.888 $ ανά δευτερόλεπτο. Ωστόσο, παρά τη συγκλονιστική τιμή του, το Chanel No.5 The Film έτυχε αξιοσημείωτης αποδοχής και το διαφημιστικό αλλά και το προιϊόν, έτυχαν καλής αποδοχής. Με πρωταγωνίστρια τη βραβευμένη με Όσκαρ Nicole Kidman, η ταινία έτυχε της μεγάλης βοήθεια του σχεδιαστή κοστουμιών της Chanel, Karl Lagerfeld, αλλά κι από τον σκηνοθέτη που κατάφερε να ισορροπήσει και στη μεγάλη οθόνη και στη μικρή. Και δεν είναι ο πρώτος, αφού στο παρελθόν, ονόματα όπως οι Sofia Coppola, Michael Bay, David Fincher, Wes Anderson, David Lynch, Martin Scorsese και Ridley Scott, με τον τελευταίο να κάνει τη διαφήμιση του Hovis "The Bike Ride". . , δοκίμασαν άλλοι με επιτυχία άλλοι μάλλον αδιάφορα, να περπατήσουν στον κόσμο της διαφήμισης, που βέβαια έχει άλλες απαιτήσεις από αυτόν του κινηματογράφου.
Μπορεί να μην είναι διαφήμιση δίσκου ή συναυλίας, αλλά νομίζω ότι αξίζει να δείτε πιο ακριβή διαφήμιση όλων των εποχών, το Chanel No.5 The Film του Luhrmann, με πρωταγωνιστές τη Nicole Kidman και τον Rodrigo Santoro. Η μουσική που τη συνοδεύει είναι το θέμα Clair de lune"(in "Suite Bergamasque) του Claude Debussy, από την Sydney Symphony Orchestra.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
8/2/24
Δημοσίευση σχολίου