AL KOOPER MIKE BLOOMFIELD - THE LIVE ADVENTURES OF

 

Με…θυμάμαι να τριγυρνώ τα Σάββατα το πρωϊ στη Στροφή του Μανάκου στα Εξάρχεια και στο Music Corner της οδού Πανεπιστημίου για την εβδομαδιαία μου αγορά δίσκου κι «έπεφτα» συνέχεια πάνω σε αυτό το εξώφυλλο με τα 2 πρόσωπα, που δεν ήξερα. Διπλός δίσκος εισαγωγής, πολύ ακριβός για το πορτοφόλι μου (στην ουσία της μητέρας μου) αλλά και πολύ μακριά από τα  γούστα μου. Το Live Adventures of Mike Bloomfield and Al Kooper(1968) το απέκτησα πολλά χρόνια αργότερα και χρειάστηκαν ακόμα περισσότερα, για να το εκτιμήσω. Σίγουρα μυθοποιημένο αλλά και σίγουρα απόλυτα ενδεικτικό για την ιστορία του ηλεκτρικού blues, το διπλό αυτό άλμπουμ, καταγράφει την αυθόρμητη σκηνική παρουσία 2 λευκών μεγάλων του blues που σε ορισμένα κομμάτια ακούγεται σαν να μονομαχούν, ο μεν Al Kooper στα πλήκτρα, ο δε Mike Bloomfield στην κιθάρα. Κι είναι τυχεροί που μαζί τους βρίσκονται οι John Kahn μπάσο, Skip Prokop ντραμς και Elvin Bishop δεύτερη κιθάρα. Στην πραγματικότητα το Live Adventures των Al Kooper & Mike Bloomfield ήταν ένα φυσικό μουσικό παρακλάδι του εξαιρετικά επιτυχημένου άλμπουμ Super Session, που είχε κυκλοφορήσει 6 μήνες πριν και είναι ένας από τους Καλύτερους Blues Δίσκους  όλων των Εποχών! Κι αν το πρώτο κομμάτι, η διασκευή της σύνθεσης του Paul Simon (των Simon & Garfunkel) «The 59th Street Bridge Song (Feelin’ Groovy)» δεν είναι αυτή που θα συνεπάρει τον ακροατή, έρχονται τα «I Wonder Who» και»Her Holy Modal Highness» να γοητεύσουν (τι γλυκό είναι το σόλο κιθάρα στο τέλος του “Her Holy….”).
Προσέξτε τον ήχο του Hamnond στη διασκευή του κλασικού «Green Onions», τη συμμετοχή του άγνωστου τότε Carlos Santana (το 1968 δεν είχαν ηχογραφήσει ακόμα το πρώτο άλμπουμ τους) στο «Sonny Boy Williamson» και το γλυκό(το ξανά γράφω) παίξιμο του Bloonfield σε όλα τα κομμάτια. Το διπλό αυτό άλμπουμ ακούγεται μονορούφι, αλλά αν ΔΕΝ σας αρέσει το blues, αφήστε το στην άκρη.

TRIVIA

  • Σύμφωνα με τον Al Kooper στο άλμπουμ έπαιξαν και οι Steve Miller και Dave Brown (μπασίστας των Santana) κι ειδικά ο Miller, τον οποίο χαρακτήρισε έξοχο κιθαρίστα, έπαιξε σε 3 ή 4 τραγούδια αλλά δεν αναφέρθηκε στα credits γιατί ήταν καλλιτέχνης της Capitol Records η οποία δεν του έδωσε άδεια να συμμετάσχει. Για τους νεώτερους να γράψω ότι ο Steve Miller είναι ο μουσικός που από τα τέλη της δεκαετίας του 70 και μετά έκανε μεγάλες επιτυχίες με τα τραγούδια  «The Joker», «Take The Money and Run», «Rock’n Me», «Serenade», «Abracadabra», «Jet Airliner» κ.α.
  • Πριν από τις 2 συναυλίες, ο Mike Bloomfield υπέφερε από  αυπνίες και τελικά μετά τις συναυλίες πήγε στο νοσοκομείο με εξάντληση.
  • Η ιδέα των 2 συναυλιών ήταν του Al Kooper που τηλεφώνησε του Bloomfield που συμφώνησε κι άρχισαν να προσκαλούν τους μουσικούς που θα έπαιζαν μαζί. Ο Kooper τηλεφώνησε στο διοργανωτή συναυλιών Bill Graham που έκλεισε το Fillmore στο San Francisco. Αντιμετώπισαν πρόβλημα με το χώρο που έκαναν πρόβες, ακόμα και με τα όργανα που θα έπαιζαν, τα οποία ήταν δανεικά από τον manager των Grateful Dead!
  • Ήταν η πρώτη φορά που ο Bloomfield  αναλάμβανε τα φωνητικά. Στο άνοιγμα του δίσκου, υπάρχει ένας μικρός λόγος από τον Bloomfield, διάρκεια 1.35 που δεν ήταν προγραμματισμένο. Αντίθετα, προγραμματισμένο ήταν να τους ανακοινώσει ο Graham στο κοινό κάτι που τελικά δεν έγινε, αφού με το που ανέβηκαν στη σκηνή ο Bloomfierld πήρε το μικρόφωνο και μίλησε στο κοινό!
  • 5 χρόνια αργότερα, οι Mike Bloomfield, John Hammond και Dr John, ηχογράφησαν το Triumvirate (1973), χωρίς να αγγίζουν την επιτυχία και λάμψη του Super Session.  

ΠΟΥ ΕΠΑΙΞΑΝ …

 Το οπισθόφυλλο


Ο μπασίστας John Kahn είχε πολυετή συνεργασία με τον Jerry Garcia και τους Grateful Dead ενώ έπαιξε με ονόματα όπως Nick Gravenites,  John Lee Hooker, Brewer & Shipley, Tom Fogerty, Maria Muldaur, Jackie DeShannon και Otis Rush. Έφυγε από τη ζωή το 1996 από καρδιακή προσβολή σε ηλικία 59 ετών.  
Ο Καναδός οργανίστας Ronald «Skip» Prokop ήταν μέλος των Paupers και Lighthouse και είχε παίξει με την Janis Joplin, Carlos Santana, Peter, Paul & Mary κ.α.  Έφυγε από τη ζωή το 2017 σε ηλικία 73 ετών  
Ο κιθαρίστας Elvin Bishop ήταν αρχικό μέλος των Paul Butterfield Blues Band κι ένας από τους καλύτερους κιθαρίστες του blues. Από το 1969 έχει προσωπική δισκογραφία, με πιο πρόσφατο άλμπουμ το 100 Years of Blues (2020)
Από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες του blues rock, o 79χρονος σήμερα Al Kooper (κανονικό όνομα Alan Peter Kuperschmidt), ήταν πίσω από τη δημιουργία των Blood, Sweat & Tears αλλά και μέλος τους για μια διετία, έχει συνεργαστεί με τους Bob Dylan, Blues Project, ανακάλυψε και υπέγραψε τους Lynyrd Skynyrd στη δική του εταιρεία κι έκανε παραγωγή στο πρώτο άλμπουμ τους, ενώ έχει παίξει με δεκάδες μεγάλα ονόματα κι έχει και προσωπική δισκογραφία. Μαζί με τους Mike Bloonfield και Stephen Stills ήταν μέλη του θρυλικού ή καλύτερα εξαιρετικού δίσκου, Super Session
Δικαιολογημένα το ταλέντο του Michael Bloomfield έχει χαρακτηριστεί σαν ένα από τα μοναδικά του blues. Γεννημένος το 1945 στο Chicago, ανέπτυξε ένα γλυκό και δαντελωτό  παίξιμο, γι αυτό και ο Dylan τον κάλεσε να παίξει στο άλμπουμ του Highway 61 Revisited και να τον συνοδεύσει στο Newport Folk Festival. Μαζί με τον Elvin Bishop ήταν μέλος των Paul Butterfield Blues Band ενώ έπαιξε και στους Electric Flag. Ηχογράφησε 11 προσωπικούς δίσκους με πιο πρόσφατο τον Cruisin’ for a Bruisin’ (1981). Βρέθηκε νεκρός μέσα στο  αυτοκίνητό του με τις πόρτες  κλειδωμένες αλλά χωρίς σημείωμα. Δίπλα του η αστυνομία βρήκε ένα άδειο μπουκάλι Valium κι ο ιατροδικαστής έκρινε ότι πέθανε από υπερβολική δόση, λόγω δηλητηρίασης από κοκαΐνη και μεθαμφεταμίνη. Το τελευταίο άλμπουμ του, Cruisin’ for a Bruisin’, κυκλοφόρησε την ημέρα που ανακοινώθηκε ο θάνατός του.
Ο Steve Miller και ο Dave Brown είχαν επίσης προσφέρει εθελοντικά τις υπηρεσίες τους. Ο Kooper λέει (στο βιβλίο του Backstage Passes & Backstabbing Bastards)[14] ότι ο Santana, ο Bishop και ο Miller έπαιξαν σε τρία ή τέσσερα τραγούδια ο καθένας. Λέει ότι ο Μίλερ «έπαιξε υπέροχα», αλλά δεν εμφανίζεται στο άλμπουμ επειδή η Capitol Records δεν έδινε άδεια. Carlos Santana – guitar on «Sonny Boy Williamson» 
H ζωγραφιά του εξώφυλλου, οφείλεται στην πολύ καλή δουλειά του Norman Rockwell με το έργο να καταλήγει  στον τοίχο του καλλιτεχνικού διευθυντή του CBS, John Berg, ο οποίος αργότερα το πούλησε παρά το γεγονός ότι ο Kooper είχε εκφράσει ενδιαφέρον να αποκτήσει τον πίνακα.

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου