To 1978 o Alice Cooper κυκλοφόρησε το τελευταίο καλό άλμπουμ της πρώτης προσωπικής του περιόδου. Ήταν το From the Inside, ένα άλμπουμ γεμάτο καλές ιδέες και σε μουσικό επίπεδο άφηνε, απόλυτα ικανοποιημένο τον ακροατή. Όμως ο αλκοολισμός του χτύπησε την πόρτα και τον τράβηξε σφιχτά στην αγκαλιά, για τα επόμενα 6 χρόνια. Τα άλμπουμ που ακολούθησαν δεν έπρεπε καν να είχαν κυκλοφορήσει κι απορώ που βρέθηκαν δισκογραφικές εταιρείες να τα βγάλουν στην αγορά. Στο διάστημα αυτό, μπαινόβγαινε στις κλινικές για αποτοξίνωση, χωρίς ιδιαίτερα αποτελέσματα με την κατάσταση να βελτιώνεται το 1985 όποτε κι αποφασίζει να πάει ένα μεγάλο βήμα τη ζωή του μπροστά, μακριά από το αλκοόλ. Και το πετυχαίνει κυκλοφορώντας 2 άλμπουμ, όχι ιδιαίτερα σημαντικά, αλλά σίγουρα πολύ καλύτερα από τα 4 προηγούμενα (Flush the Fashion, Special Forces, Zipper Catches Skin και DaDa).
Με αυτά τα 2 άλμπουμ θα ασχοληθούμε σήμερα στο Garden of Eden ξεκινώντας από το Constrictor(1986, Νο59 Αμερική, Νο41 Μ.Βρετανία) που τον φέρνει στο studio μαζί με καινούργιους μουσικούς (Kane Roberts κιθάρα, πλήκτρα, Kip Winger μπάσο και David Rosenberg ντραμς) και με παραγωγούς τους Beau Hill και Michael Wagener. Ο πρωταγωνιστής μας (Alice Cooper) βρίσκεται σε πολύ καλύτερη κατάσταση σε σχέση με το άμεσο παρελθόν του, οι ιδέες για τα τραγούδια είναι καλύτερες, η διάθεση σε όλους πλούσια και οι μουσικοί με όρεξη. O ίδιος έχει επανέλθει, κάνοντας μια εμφάνιση σε πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία Monster Dog(σ.σ παρ’ όλη την προσπάθεια του, σε καμία στιγμή δεν κατάφερε να κάνει έστω μια κινηματογραφική επιτυχία), ενώ τραγούδησε με τον Dee Snider στο τραγούδι των Twisted Sister, "Be Chrool to Your Scuel". Το άλμπουμ έχει 2 πολύ καλά τραγούδια, αντάξια της φήμης και του παρελθόντος του, με πρώτο το "Teenage Frankenstein", (σύνθεση δική του και του Kane Roberts)που απέτυχε να μπει στo Top 100 των singles στην Αμερική αλλά ήταν καλύτερο από το "He's Back (The Man Behind the Mask) που ήταν το βασικό τραγούδι στην ταινία Friday the 13th Part VI: Jason Lives, με ήχο απόλυτα δεμένο με την pop-rock ατμόσφαιρα εκείνων των ημερών (σ.σ. πολλά μπιμπλίκια!).
Τα 2 τραγούδια, χωρίς να καταφέρουν ιδιαίτερα πράγματα στα charts, κατάφεραν να τον επαναφέρουν τουλάχιστον στις λίστες των rock σταθμών και το άλμπουμ να κάνει μια καλή παρουσία στο Top200 Billboard (No 73), αν σκεφτεί κανείς ότι το προηγούμενό του Dada δεν είχε μπει καθόλου! Το Constrictor έχει επανασυστήσει τον Alice Cooper, με την φωνή του να είναι σε καλή κατάσταση, την παραγωγή σε καλό επίπεδο και ένα άλμπουμ που τέλος πάντων , είναι…Alice Cooper. Το ίδιο καλό ήταν και το επόμενο Raise Your Fist and Yell (1987, Νο73 Αμερική, Νο 48 Μ.Βρετανία) που μουσικά κινείται δύο επίπεδα πιο heavy από τον προκάτοχό του και συνθετικά στα ίδια, με τους στίχους να είναι εμπενευασμένοι από ταινίες τρόμου!Παραγωγός είναι ο Γερμανός Michael Wagener (διαβάστε στα trivia μια πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία) με τους Kane Roberts (βασικός συνσυνθέτης με τον Cooper σε όλα τα τραγούδια) κιθάρες, Kip Winger μπάσο, Paul Taylor πλήκτρα (μετέπειτα στους Winger) και Ken K. Mary ντραμς (Fifth Angel, Chastain, TKO, Impellitteri, House of Lords κ.α.). Το άλμπουμ ξεκινάει με το “Freedom” ένα καλό hard/heavy κομμάτι, όπως και το “Lock my Up’ με έντονα το πιο επιθετικό μουσικό ύφος του, πάντα σε σχέση με το Constrictor και με τον ηθοποιό Robert Englund, να κάνει φωνητικά. To “Prince of Darkness” ακούστηκε στην ομώνυμη ταινία του John Carpenter, όπου ο Cooper έκανε μια μικρή εμφάνιση. ΤΙ ΕΚΑΝΕ ΜΕΤΑ
Δύο χρόνια αργότερα, έρχεται η τεράστια επιτυχία με το Trash που την καρπώνεται κι ο Desmond Child.
• ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ
Με αυτά τα 2 άλμπουμ, ο Alice Cooper μπόρεσε να βγει από την αφάνεια και να ξαναχτίσει την καριέρα του. Ενδεικτικό είναι ότι η περιοδεία που ακολούθησε την κυκλοφορία του Raise Your Fist and Yell ήταν πετυχημένη και φορτωμένη με όλα τα θεατρικά αξεσουάρ (φίδι, λαιμητόμος, πλούσια σκηνικά, αλυσίδες κλπ), με τους θεατές των πρώτων σειρών αν φεύγουν …λουσμένοι στο αίμα!
• Δεν θα γράψω τα fillers που περιέχουν και τα 2 άλμπουμ, γιατί σε γενικές γραμμές είναι πάνω του μετρίου και η ενέργεια που σκορπάει, καλύπτει τα μέτρια τραγούδια. Το έδαφος για το Trash ήταν έτοιμο!
TRIVIA
O Michael Wagener σε ηλικία 18 ετών ήταν κιθαρίστας των Accept αλλά αποχώρησε πολύ γρήγορα γιατί έμενε 350 χιλιόμετρα μακριά από τους άλλους και δεν μπορούσαν να κάνουν πρόβες!
Ο Robert Englund υποδύθηκε τον Freddy Krueger στη σειρά ταινιών Nightmare on Elm Street.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
13/4/22/
Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΥΖΗΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑ ΤΑ CONSTRICTOR KAI RAISE YOUR FIST AND YELL
Constrictor
Με την κυκλοφορία του Constrictor το 1986 ο Alice Cooper επέστρεψε στην ενεργό δράση ύστερα από μια απουσία τριών ετών, καθώς αυτό ήταν απαραίτητο έτσι ώστε να καταπολεμήσει οριστικά τις καταχρήσεις.Η περιοδεία που ακολούθησε για την προώθηση του Constrictor, βρήκε τον Alice να γεμίζει και πάλι στάδια κάτι που είχε να γίνει πολλά χρόνια.
Raise Your Fist And Yell
Το Raise Your Fist And Yell ήταν ο δεύτερος δίσκος που έγραψε ο Alice Cooper με τον Kane Roberts και κυκλοφόρησε το 1987. Το ύφος των κομματιών είναι πολύ πιο heavy σε σχέση με το προηγούμενο album και το θέμα τους πολύ πιο αιματηρό, βίαιο και εμπνευσμένο κυρίως από ταινίες τρόμου. Συγκεκριμένα στο κομμάτι Lock Me Up ακούγεται η φωνή του Freddy Krueger (Robert Englund) από την σειρά ταινιών τρόμου Nightmare On Elm Street. Το κομμάτι Prince Of Darkness αλλά και η cameo εμφάνιση του Alice Cooper στην ομώνυμη ταινία του John Carpenter, λειτούργησαν ώς μέσο διαφήμισης τόσο για τις πωλήσεις του δίσκου όσο και των εισιτηρίων για τις συναυλίες του. Το show ήταν τόσο αιματηρό, έτσι ώστε ο κόσμος που βρισκόταν στις σειρές μπροστά στη σκηνή έφευγε λουσμένος κυριολεκτικά στο αίμα. Η κατάσταση έφτασε στο σημείο που οι συναυλίες του Alice Cooper απαγορεύτηκαν σε ορισμένες χώρες. Φυσικά όλο αυτό λειτούργησε μόνο θετικά, με τον Alice να βλέπει τις πωλήσεις του δίσκου του να ανεβαίνουν και να προετοιμάζουν το έδαφος για την τεράστια επιτυχία που θα ερχόταν μόλις δύο χρόνια αργότερα με την κυκλοφορία του Trash.
Ο Κωνσταντίνος Κουζήγιάννης είναι μέλος του ελληνικού fan club του Alice Cooper και κιθαρίστας των Snakebite
Δημοσίευση σχολίου