DEATH ON THE NILE: Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΕΙΔΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙ


Έχοντας δει όλες τις τηλεοπτικές κινηματογραφικές και τηλεοπτικές μεταφορές των βιβλίων της Agatha Christie (1890 – 1976) και φυσικά έχοντας ΟΛΑ τα βιβλία της στην πρώτη έκδοση της από τις Εκδόσεις Λυχνάρι με το κίτρινο εξώφυλλο, θα ήταν βασικότατη παράλειψη να μην παρακολουθούσα την καινούργια κινηματογραφική μεταφορά του κλασικού βιβλίου της «Θάνατος στο Νείλο» (Death on the Nile) σε σκηνοθεσία Kenneth Branagh ο οποίος παίζει και το βασικό ρόλο του Hercule Poirot. Δίπλα του η εξαίρετη Annette Bening (σ.σ. τη θυμόσαστε στο American Beauty;), η Gal Gadot  αλλά και η Σκοτσέζα Rose Leslie, που την μάθαμε στο ρόλο της Ygritte, στο Game of Thrones. Για την ιστορία, η  Rose Leslie  παντρεύτηκε τον συμπρωταγωνιστή της στη θρυλική σειρά, Kit Harington, που υποδυόταν τον Jon Snow. Αλλά να ξανά γυρίσω στο Έγκλημα στο Νείλο, που όλη η βαρύτητα πέφτει στη σκηνοθετική άποψη του Brannagh που διαφέρει εντελώς από την πρώτη πολύ καλή μεταφορά του έργου σε σκηνοθεσία του John Guillerminμε τον γίγαντα Peter Ustinov στο βασικό ρόλο και τους Maggie Smith, Angela Lansbury, Bette Davis, Mia Farrow, Jane Birkin, David Niven, George Kennedy. Ενας κι ένας! Να ξεκινήσω με τα βασικά. Οι αστυνομικές περιπέτειες της Christie, διαδραματίζονται σε κοσμοπολίτικα μέρη, με ειδυλλιακό περιβάλλον, αλλά οι φόνοι….φόνοι. Ο Brannagh καταθέτει τη δική του άποψη, που διαφέρει κατά πολύ απ΄όσα έχουμε δει στις κινηματογραφικές και τηλεοπτικές μεταφορές. Σκηνή πρώτη: Πόλεμος και νεκροί. Σκηνή δεύτερη: Νοσοκομείο, τραυματίες, ακρωτηριασμένοι. Σκηνή Τρίτη: Ο Poirot τραυματισμένο στο πρόσωπο, αφήνει το περίτεχνο μουστάκι του για να καλύψει τις ουλές στα χείλη του. Σκηνή τέταρτη: Κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρα σε ποταμόπλοιο στο Νείλο, με μια μαύρη τραγουδίστρια να ερμηνεύει ….blues!!
    Σίγουρα η σκηνοθεσία του Breannagh διαφέρει πολύ από το πνεύμα των άλλων κινηματογραφικών μεταφορών έργων της Christie κι αυτή είναι η αξία της. O Poirot του Breannagh, θυμώνει, πυροβολεί, πετάει μπαλτά(!) και δεν έχει καμία σχέση με τον ήρωα που ξέρουμε. Όμως η σκηνοθετική του άποψη είναι πολύ καλή, η φωτογραφία του έργου εξαιρετική, ο ίδιος παίζει καλά το ρόλο αλλά ΔΕΝ έχει το ειδικό βάρος του Peter Unstinov που «γέμιζε» την οθόνη. Αξίζει να την δείτε.

Α.Ρ.

19/2/22


 

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου