Η ιστορία του εξώφυλλου του πρώτου άλμπουμ των Iron Maiden, είναι βαθιά συνεδεμένη με την ιστορία του συγκροτήματος αλλά και του ίδιου του δημιουργού της, Derek Riggs. Ας ξεκινήσω από τον 18χρονο τότε Derek Riggs που τότε νοίκιαζε ένα διαμέρισμα στην Oakfield Road, στο Finsbury Park. Αυτοδίδακτος ζωγράφος, προσπαθούσε να μάθει μόνος του τεχνικές, ενώ άφηνε τα έργα του σε διάφορους ατζέντηδες, ελπίζοντας να τύχουν της προσοχής. Κάπως έτσι η δουλειά του έπεσε στην αντίληψη του manager των Iron Maiden, Rod Smallwood όταν είδε μια αφίσα του στα γραφεία της ΕΜΙ, που προοριζόταν για τον jazz καλλιτέχνη Max Middleton (σ.σ. πολύ καλός Άγγλος οργανίστας, τον μάθαμε από τη συμμετοχή του στο άλμπουμ του Jeff Beck, Rough and Ready). Ο Smallwood είχε ζητήσει να δει το portfolio των συνεργατών της εταιρείας για να διαπιστώσει αν μπορεί να συνεργαστεί μαζί τους. Κι όλα αυτά, σε μια περίοδο που το heavy metal ήταν εντελώς αντιεμπορικό! Το εξώφυλλο του πρώτου άλμπουμ των Iron Maiden, βασίστηκε σε μια αφίσα με ένα μπαροτοκαπνμισμένο στρατιώτη που είχε δει ο Riggs κι αναφερόταν στον πόλεμο του Vietnam.” Όλο το φόντο, φεγγάρι, μουντός ουρανός, το κίτρινο φως της λάμπας και τα σύννεφα, είναι η εικόνα που είχα από το παράθυρο του δωματίου μου στο Finsbury Park. Όταν συμφώνησα με τον Smallwood να επιμεληθώ το εξώφυλλο του άλμπουμ αλλά και των singles του δίσκου, του παρουσίασα μια σειρά ζωγραφιών και τελικά αυτό που προοριζόταν για εξώφυλλο στο άλμπουμ, έγινε εξώφυλλο στο single “Purgatory”. Το αρχικό σχέδιο ονομαζόταν Electric Matty Says Hello, είχε λιγότερα μαλλιά και με προτροπή του Harris, o Riggs του προσέθεσε περισσότερα. Αλλά ενδιαφέρον έχει το πώς κατέληξε ο Eddie να γίνει τόσο αγαπητός! Κατά τη διάρκεια των συναυλιών τους, υπήρχε μια μάσκα από χαρτί, φτιαγμένη από έναν φίλο του φωτιστή τους. Το συγκρότημα ονόμασε τη μάσκα Eddie, καθώς με τις βαριές λονδρέζικες προφορές τους, τα «Ed» και «Head», ακούγονταν ίδια. Κατά τη διάρκεια των συναυλιών, όταν το συγκρότημα έπαιζε το ομώνυμο "Iron Maiden", ο φωτιστής έβγαζε αίμα από το στόμα του Έντι με τη βοήθεια μιας αντλίας ενυδρείου, δημιουργώντας ενθουσιασμό στον κόσμο. Η λάμπα που δημόσιου φωτισμού που εικονίζεται πίσω από τον Eddie, έγινε αντικείμενο έρευνας από τους fans και στο tweeter παρουσιάστηκε η φωτογραφία με τη λάμπα που βρίσκεται στην Endymion Road, κοντά στο σιδηροδρομικό σταθμό. Σήμερα η κολώνα έχει μετακινηθεί. Πάντως, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Riggs, το φόντο πίσω από τον Eddie προέρχεται από την θέα που είχε από το δωμάτιο του στο στο Finsbury Park, άρα πιθανότερο είναι και η κολώνα να προέρχεται από εκείνη την περιοχή. Εξ΄άλλου, στην Αγγλία οι ομοιότητες στους δρόμους, στα σπίτια και στη γενική διαμόρφωση είναι σχεδόν ίδια παντού!
Η επιτυχία του άλμπουμ, του συγκροτήματος, η έκρηξη του NWOBHM σε συνδυασμό με το πρωτότυπο εξώφυλλο, άνοιξε τον επαγγελματικό ορίζοντα του Riggs που έως τότε, σχεδίαζε αφίσες και εξώφυλλα για jazz και disco άλμπουμ καλλιτεχνών της EMI Records.
Τέλος, ένα χαρακτηριστικό του αν σε θέλει η τύχη, είναι όταν ο Riggs είχε μοιράσει έργα του σε διάφορους ατζέντηδες για να τον προωθήσουν, η απάντηση που είχε πάρει από έναν ήταν "Δεν έχουν εμπορικό ενδιαφέρον»!!!!
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
13/1/22/
Δημοσίευση σχολίου