SKID ROW - SEBASTIAN BACH: ΣΧΕΣΗ ΟΡΓΗΣ ΚΑΙ ΜΙΣΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΦΟΒΕΡΟ ΑΛΜΠΟΥΜ


 Στις 3 Απριλίου 1968, στις Bahames, ένα αγοράκι έρχεται στον κόσμο και ήταν το πρώτο παιδί μιας οκταμελούς οικογένειας. Το όνομά του  Sebastian Philip Bierk. Ήταν το μοναδικό λευκό παιδάκι στον παιδικό σταθμό και ταυτόχρονα, το ψηλότερο. Γρήγορα η οικογένεια του μετακόμισε στο Peterborough του Ontario όπου ο μικρός Sebastian έδειξε την κλίση του προς τα γράμματα και τη μουσική, τραγουδώντας στην εκκλησιαστική χορωδία. Άρχισε να αγοράζει δίσκους, με τα άλμπουμ των Rush, 2112 και Hemispheres να είναι τα αγαπημένα του. Σύντομα αποδείχτηκε αδηφάγος αναγνώστης όχι μόνο των μαθημάτων του αλλά και των μουσικών περιοδικών, εκτός του αγγλικού Kerrang το οποίο υποτιμούσε τόσο πολύ, που θεωρούσε τις σελίδες χρήσιμες μόνο για να τυλίγει καπνό. Σύντομα ανακάλυψε τους Judas Priest, Saxon, Kiss, Iron Maiden ακόμα και τους Venon, ανοίγοντας τους μουσικούς του ορίζοντες. Καλά τα μαθήματα, αλλά σε ηλικία 14 ετών γίνεται τραγουδιστής των Kid Wikkid, οι οποίοι αποφασίζουν να ασχοληθούν επαγγελματικά και πηγαίνουν στο Τορόντο. Για καλή τύχη του Sebastian, εκεί  έμενε μια θεία του κι έτσι ο πατέρας του τον άφησε να τους ακολουθήσει. Εκεί αποφασίζει να αλλάξει το επίθετο του κι το νορβηγικό Bierk να μετατραπεί σε Bach, ιδέα που του ήλθε στο μυαλό επειδή εκείνη τη χρονιά γιόρταζαν τα 300 χρόνια από τη γέννηση του Γερμανού συνθέτη Johan Sebastian Bach. Εξ άλλου, το Sebastian ταίριαζε και τα δύο επίθετα δεν διέφεραν πολύ! Ένας λόγος που τον ώθησε να αλλάξει το επίθετό του, ήταν ότι πολλοί rock stars της εποχής (Nikki Sixx, Lance Rockit, Blackie Lawless) έκαναν καριέρα με άλλα ονόματα. H περιπλάνησή του συνεχίζεται και τη διετία 1986-1987 τον βρίσκουμε στους Madam X από τους οποίους πέρασε και η Roxy Petrucci, μετέπειτα ντράμερ των Vixen. Η τύχη του χαμογελάει όταν είναι καλεσμένος στο γάμο του φωτογράφου Mark Weiss στο Τορόντο και βρίσκεται στην ίδια σκηνή με τους Zakk Wylde, KevinDuBrow και μέλη των Twisted Sister. Στον ίδιο γάμο ήταν καλεσμένοι και οι γονείς του Jon Bon Jovi που εντυπωσιάστηκαν από την ερμηνεία και τη σκηνική του παρουσία και του πρότειναν να έλθει σε επαφή με τον Dave Sabo, φίλο του γιού τους, που ψαχνόταν για τραγουδιστή.


ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗ
Η ιστορία των Skid Row ξεκίνησε το 1986, με μια τυχαία συνάντηση μεταξύ του Dave Sabo και του Rachel Bolan (πραγματικό όνομα James Southworth) σε κατάστημα μουσικών οργάνων στο New Jersey, που δούλευε ο πρώτος. «Δεν θα ξεχάσω ποτέ εκείνη τη στιγμή», θυμάται ο Sabo. «Μπήκε φορώντας ένα κόκκινο μπερέ και ένα ροζ δερμάτινο μπουφάν. Έμοιαζε με τρελό αστέρι. Απλώς έπρεπε να ξεκινήσω μια συζήτηση μαζί του. Όσον αφορά το επίπεδο συνεργασίας στο συνθετικό τομέα, πολύ γρήγορα συνειδητοποιήσαμε ότι ενώ προερχόμασταν και οι δύο από διαφορετικό μουσικό υπόβαθρο - εγώ από τους Judas Priest και Iron Maiden, ενώ οι ρίζες του Rachel βρίσκονται στους Ramones, τα στυλ μας συμπληρώνουν το ένα το άλλο. Βοήθησε επίσης το γεγονός ότι ο Kiss και ο Van Halen ήταν κοινός παρονομαστής». Ο Bolan πρότεινε τον Scotti Hill (πραγματικό όνομα Scotti Mulvehill) που τον ήξερε από ένα προηγούμενο γκρουπ στο οποίο ήταν και όταν η αρχική τους επιλογή στη θέση του ντράμερ φυλακίστηκε για επίθεση με μαχαίρι, ο Sabo έφερε τον  Rob  Affuso. Μέχρι την ημέρα που οι Skid Row υπέγραψαν το πρώτο τους δισκογραφικό συμβόλαιο, το συγκρότημα έκανε πρόβες στο γκαράζ της οικογένειας Bolan στο Toms River, NJ, χρησιμοποιώντας θερμάστρες κηροζίνης για να τους κρατήσει ζεστούς το χειμώνα - και με την τηλεόραση στο σπίτι να γυρίζει σε πλήρη ένταση για να μην ακούγεται ο ήχος.
« ΕΧΩ ΕΝΑ ΠΟΥΛΙ 10 ΙΝΤΣΩΝ»
Αν και μέλος των Madam X, ο Bach άκουσε ένα demo των Skid Row, εντυπωσιάστηκε και πήγε στο New Jersey για να κάνει audition. Το 1987, ο κιθαρίστας Dave ‘Snake’ Sabo, ο μπασίστας Rachel Bolan και ο ντράμερ Rob Affuso περίμεναν με αγωνία στην κουζίνα του σπιτιού της οικογένεια Sabo στο New Jersey. Ο κιθαρίστας Scotti Hill είχε πάει στο αεροδρόμιο για να παραλάβει τον νεαρό Sebastian ο οποίος μόλις έφθασε σπίτι, μπήκε στο δωμάτιο και τους είπε: «Du-u-u-u-u-u-des! Έχω ένα πουλί δέκα ιντσών»!  Ο νεαρός έμελλε να είναι ο παράγοντας Χ που θα τους μετέτρεπε σε συγκρότημα παγκόσμιας κλάσης. Οι μεταξύ τους σχέσεις, από την αρχή της γνωριμίας τους;  Δύσκολες! Ανάλογα με την ημέρα της εβδομάδας, οι Skid Row θα αγαπιόντουσαν, θα απογοητευόντουσαν, θα αλληλομηνύονταν, θα χαιρόντουσαν. Ένα πράγμα, όμως, ήταν σίγουρο: σπάνια αγνοούνταν.
“Στην αρχή ήμουν ένας κλώνος του Jon Bon Jovi, αλλά σιγά σιγά προσπάθησα να βρω τον εαυτό μου και να αποκτήσω το δικό μου τρόπο ερμηνείας» λέει ο Bach. Ο Sabo κι ο John Bongiovi ήταν φίλοι από μικρά παιδιά κι αρχικά ο Sabo ήταν μέλος των Bon Jovi, για να αντικατασταθεί από τον Richie Sambora, κάνοντας μια συμφωνία: Όποιος πετύχει πρώτος, θα βοηθήσει τον άλλον! Ο Jon Bon Jovi, πέτυχε πρώτος και συνέστησε τους Skid Row στον manager Doc McGhee, ο οποίος με τη σειρά του τους βοήθησε να υπογράψουν συμβόλαιο με την Atlantic Records. Ήταν Ιανουάριος του 1989 όταν κυκλοφόρησε το πρώτο πολύ καλό άλμπουμ τους με τίτλο το όνομά τους (Νο 6 Αμερική, Νο 30 Μ.Βρετανία) που έβγαλε τη μια επιτυχία μετά την άλλη ("18 and Life", "I Remember You", "Youth Gone Wild", “Big Guns”) καθιερώνοντας το μέχρι χθες άγνωστο συγκρότημα σαν ένα από τα καλύτερα εκείνης της εποχής.

Η μοναδική μπαλάντα του άλμπουμ ήταν το πολύ όμορφο "I Remember You", το οποίο ΔΕΝ ήθελαν να το συμπεριλάβουν γιατί ήταν…μπαλάντα και οι στίχοι ερωτικοί, διαψεύδοντας αφού έγινε μια από τις καλύτερες power μπαλάντες τη εποχής .Σχεδόν όλα τα τραγούδια είναι πιασάρικα αλλά και σκληρά, βγάζοντας μάλιστα σε ορισμένα σημεία και μια punk αισθητική. Αισθητική που ακολούθησαν και στα επόμενα άλμπουμ τους ενώ μόνο με αυτό το άλμπουμ κατάφεραν να τοποθετηθούν στα μεγάλα ονόματα του μελωδικού Αμερικάνικου hard rock, αφού πούλησε περισσότερα από 5.000.000αντίτυπα κι άνοιξαν τη New Jersey tour των Bon Jovi με τον Sebastian Bach να κοσμεί τα νεανικά, κοριτσίστικα και μουσικά περιοδικά όλου του κόσμου. Οι διαγωνισμοί ποιος είναι ο πιο όμορφος μεταξύ αυτού και του Joey Tempest είναι καθημερινοί, ενώ η εμφάνισή τους στο Milton Keynes Bowl (1989) μπροστά από 65.000 θεατές και πάλι με τους Bon Jovi, τους εκτοξεύει και στην Μ.Βρετανία. H εμφάνισή τους στο Marquee και στο Wembley Arena, ανοίγοντας για τους Motley Crue (σ.σ. ημέρες θριάμβου!!!), τους οδηγούν σε μια headlined συναυλία στο ιστορικό Hammersmith, όπου ανάμεσα στο κοινό βρίσκονται και οι Steve Harris, Nicko McBrain, Brian Connoly (Sweet) και Lemmy για να αξιολογήσουν οι ίδιοι το “φαινόμενο Skid Row”. Κατά τη διάρκεια της συναυλίας στο Marquee, ο Bach προσκάλεσε όλους τους θεατές στο Columbia Hotel για ένα ποτό! Αποτέλεσμα, ένα μεγάλο πλήθος fans συγκεντρώθηκε στo Lancaster Gate και περίμενε να μπει το ξενοδοχείο με τον Bach εξοργισμένο που η διεύθυνση δεν επέτρεψε την είσοδο τους! «Πήρα ένα μπουκάλι από το bar και βγήκα από την πίσω έξοδο. Κάθισα στο Hyde Park και μίλαγα 50-60 fans”.


ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΣΤΙΚΟ ΜΕ ΤΟ ΜΠΟΥΚΑΛΙ ΚΑΙ ΤΟ T-SHIRT
Κατά τη διάρκεια συναυλίας τους στις 27 Δεκεμβρίου 1989, στο Springfield της Massachusetts κι ενώ άνοιγαν για τους Aerosmith, ο Bach δέχτηκε ένα μπουκάλι στο κεφάλι και το ξανά πέταξε πίσω, χτυπώντας ένα κορίτσι, την 14χρονη Elizabeth Myers όχι όμως αυτόν που του το έριξε. H Myers διεκομίστηκε σε νοσοκομείο όπου της έγιναν 125 ράμματα!!! Το περιστατικό έχει καταγραφεί στο tour video Oh Say Can You Scream(1990).
Σε μια άλλη συναυλία τους, εμφανίστηκε με ένα
μπλουζάκι που έγραφε το αντι-γκέι σύνθημα "AIDS Kills Fags Dead" , σαν παράφραση του διαφημιστικού για το εντομοκτόνο Raid, "Raid Kills Bugs Dead". Η  μπλούζα του είχε προσφερθεί από ένα fan του και δημιούργησε έντονη αντιπαράθεση με τους gay. Σε συνέντευξή του στο MTV News, ο Bach απέρριψε τη διαμάχη λέγοντας "Δεν το βλέπω σαν τόσο σοβαρό θέμα, αλλά υποθέτω ότι αν κάποιος φορούσε μπλουζάκι με την ένδειξη" Ο καρκίνος σκοτώνει τη γιαγιά ", κανείς δεν θα έλεγε τίποτε. Τελικά εξέφρασε τη λύπη του για το περιστατικό, υποστηρίζοντας ότι δεν διάβασε τι έγραφε η μπλούζα πριν τη φορέσει, παρόλο που την φόρεσε για φωτογράφιση στο περιοδικό Metal Edge!


Για να ξανά γυρίσουμε στα μουσικά, το συγκρότημα εμφανίζεται στο Moscow Music Peace Festival και τον Ιούνιο του 1991, κυκλοφορούν το δεύτερο άλμπουμ τους με τίτλο Slave to the Grind (Νο1 Αμερική, Νο 5 Μ.Βρετανία). Ο ήχος τους είναι αρκετά διαφορετικός σε σχέση με το πρώτο άλμπουμ τους, πιο grunge, πιο alternative και οι στίχοι ξεφεύγουν από τα γνωστά τετριμμένα θέματα. Μπορεί να σας κάνει εντύπωση που το Slave to the Grind δεν έβγαλε καμία επιτυχία και πήγε Νο1 αλλά είχε τη φορά από το προηγούμενο άλμπουμ. Καλό το "Monkey Business" αλλά έως εκεί. Το εξώφυλλο και το εσώφυλλο του cd, επιμελήθηκε ο ζωγράφος και πατέρας του Bach, David Bierk και είναι βασισμένο στον πίνακα ζωγραφικής του Caravaggio, Burial of St. Lucy  του 1608. Όπως βλέπετε, η όλη αισθητική του είναι σκοτεινή, ενώ δείχνει ανθρώπους εποχής του Μεσαίωνα να χειρίζονται σύγχρονα ηλεκτρονικά εργαλεία ενώ φαίνεται κι ο John F. Kennedy!

Η περιοδεία του άλμπουμ, τους βρίσκει στην ίδια σκηνή με τους Guns N' Roses, με τη φωτογραφία του Sebastian Bach να βρίσκεται σε κάθε κοριτσίστικο δωμάτιο. Οι Skid Row απολαμβάνουν τις τελευταίες ημέρες της δόξας τους καθώς σε λίγο, το hairy metal θα έμπαινε στο περιθώριο.Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι λίγα χρήματα έφθασαν στα χέρια του από τα εκατομμύρια που πούλησαν οι δίσκοι των Skid Row λέγοντας: «η κοπέλα που κράταγε τα παιδιά μου είχε καλύτερο κινητό από εμένα». Τα παιδιά του, τα έχει ονομάσει Paris και London.”Είναι πολύ αστείο να ξυπνάς το πρωϊ και να τους λες «hello Paris, hello London”!
Η ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ JON BON JOVI
Λίγο μετά την κυκλοφορία του Slave to the Grind, έγινε μια παρεξήγηση με τον Jon Bon Jovi με αφορμή την εταιρεία πνευματικών δικαιωμάτων Underground που είχε συστήσει ο Bon Jovi με τον Ritchis Sambora. Η παρεξήγηση πήρε διαστάσεις και για αστείο, η ασφάλεια του Bon Jovi, έπιασε τον Bach και τον έλουσε …γάλα, πετάγοντας τον έξω από τα παρασκήνια, πριν από μια συναυλία τους που οι Skid Row άνοιγαν για τους Bon Jovi! Όταν ο Bach επανήλθε, ανέβηκε στη σκηνή και κατά τη διάρκεια του “Piece of me” τραγούδησε “Have a fuckin piece of meeeeeeee”, απευθυνόμενος βέβαια στον Jon Bon Jovi. Περιστατικό που ο Bon Jovi δεν άφησε να περάσει, αφού μόλις τελείωσε τον περίμενε πίσω από τη σκηνή με μέλη της ασφάλεια του, με τους δύο άνδρες να έρχονται στα χέρια και η γροθιά του Bon Jovi να βρίσκει αέρα, σε αντίθεση με αυτή του Bach που βρήκε …μάγουλο. Εκεί το επεισόδιο έληξε, αφού επενέβη η ασφάλεια του Bon Jovi που άρπαξε αυτόν και τον Tour manager των Skid Row και τους έβαλαν σε ένα τοίχο. Σύμφωνα με τον Bach, περιμένει τον Bon Jovi όπου θέλει αλλά μόνο του, χωρίς bodyguards. “Ήμουν 22 ετών, άκουγα Metallica και μπορούσα να πιώ 4 μπουκάλια Whiskey πριν βγω στη σκηνή. Τον Bon Jovi που ήταν 10 χρόνια μεγαλύτερος και άκουγε Bruce Springsteen, θα φοβόμουνα;”



Το καλοκαίρι του 1992, εμφανίζονται στο Castle Donington μαζί με τους Iron Maiden, Thunder, Slayer, W.A.S.P. και The Almighty (σ.σ. super line up) και βλέποντας το ρεύμα της μουσικής, περιοδεύουν με τους Soundgarden, L.A. Guns και Love/Hate, κίνηση πολύ έξυπνη αφού τους κράτησε ζωντανούς σε μια εποχή που το metal είχε πάρει την κατιούσα.
Το Subhuman Race (1995, Νο35 Αμερική, Νο 8 Μ.Βρετανία) είναι το τελευταίο άλμπουμ που ηχογραφεί ο Bach με τους Skid Row. Το συγκρότημα εμφανίζεται σε μικρά πλέον clubs και το MTV τους παίζει σπάνια. :Έχει περισσότερο ενδιαφέρον να παίζεις σε μικρά clubs παρά σε μεγάλους χώρους όπως το Wembley Arena ή το Milton Keyes. Και καμία φορά, πιο πολλά χρήματα βγαίνουν από τα μικρά clubs των 500 ανθρώπων»!
Στα τέλη του 1996, ο Bach μετά από έντονες διαφορές που είχε με τον Bolan, αποχωρεί, κάνοντας το συγκρότημα να χάσει την ευκαιρία να ανοίξει για την περιοδεία των Kiss, που είχαν κάνει reunion tour. Η αφορμή της διαφωνίας τους ήταν ότι ο Bach ήθελε να ανοίξουν για τους Kiss ενώ οι υπόλοιποι υποστήριζαν ότι οι Skid Row ήταν ήδη φτασμένοι και μεγάλοι για να ανοίγουν περιοδείες άλλων. Αποχωρώντας, ο Bach άφησε μήνυμα στον τηλεφωνητή του Snake, λέγοντας του ότι ποτέ δεν θα γίνουν μεγάλοι για να καταφέρουν να ανοίξουν περιοδεία των Kiss.
  Σύμφωνα με τον Bolan, τα προβλήματα εγωισμού του Μπαχ έγιναν πραγματικά μεγάλα από τη στιγμή της πρώτης επιτυχία τους. Από εκείνη τη στιγμή και μετά, ο Sabo έλεγε ότι κάθε μέλος «είχε πάρει μια σφαίρα» για έναν συνάδελφό του»! Η κυκλοφορία του B-Sides Ourselves(1993) ήταν η καλύτερη απόδειξη ότι το όνομα τους «μέτραγε ακόμα». Μια συλλογή με τραγούδια των Kiss (“C mon and love me”, Ramones (“Psycho Therapy”), Judas Priest (“Delivering the Gods” με τη συμμετοχή του Rob Halford)στο , Jimi Hendrix (“Little Wing”) και Rush (“What you are doing”), που προσέθεσε ακόμα ένα χρυσό δίσκο στη συλλογή τους και τους ανέβασε κατηγορία.

ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΑΝΤΙΚΑΣΤΑΤΕΣ ΤΟΥ
Ο τραγουδιστής των Dangerous Toys, Jason McMaster δήλωσε πρόσφατα ότι τον είχαν  πλησιάσει οι Sabo και Bolan για μια audition αλλά αρνήθηκε και γιατί δεν ήταν fan του συγκροτήματος και γιατί εκείνη την εποχή, έκανε προσπάθειες να επαναφέρει τους Dangerous Toys. Για ένα μικρό διάστημα, οι Skid Row μπαίνουν στον πάγο, με τον Bolan να ασχολείται με το side project, το punk συγκρότημα των Prunella Scales, για να κάνουν κάποιες εμφανίσεις με τραγουδιστή τον Shawn McCabe των Mars Needs Women. Σύμφωνα με τον μπασίστα Rachel Bolan, ένας άλλος υποψήφιος για τη θέση του τραγουδιστή στους Skid Row ήταν ο μετέπειτα τραγουδιστής των Mötley Crüe, John Corabi.
Το 1996 βρίσκει το συγκρότημα χωρίς τον ντράμερ Rob Affuso που τώρα καριέρα στο μάρκετινγκ και τον αντικαθιστά ο πρώην ντράμερ των Saigon Kick και Prunella Scales, Phil Varone.   Αφού έκαναν auditions σε 6 διαφορετικούς τραγουδιστές, κατέληξαν στον 35χρονο Johnny Solinger, που ανακάλυψε ο Bolan μέσω του διαδικτύου. Ο Solinger είχε το δικό του συγκρότημα, τους Solinger και ο Bolan είπε «Η φωνή του μας ξεσήκωσε, καταλάβαμε αμέσως ότι θα τον πάρουμε, αλλά δεν του το είπαμε για τρεις μέρες. Έξι εβδομάδες αργότερα ήμασταν στο δρόμο με το Kiss». «Δεν τραγουδάω σαν τον  Sebastian και δεν κουνάω το κεφάλι μου με τον ίδιο τρόπο, αλλά τα τραγούδια τα ερμηνεύω σωστά» λέει ο Solinger.
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΑΝ ΟΝΟΜΑ
Πολλά συγκροτήματα όταν αποχωρεί ή πεθαίνει ένα βασικότατο μέλος τους, δέχονται έντονη κριτική που δεν….άλλαξαν το όνομά τους, με την αιτιολογία ότι ο καινούργιος τραγουδιστής τους κάνει να ακούγονται σαν tribute band. O Bolan έχει μια πολύ καλή απάντηση σε αυτή την ερώτηση. «Συζητήθηκε να αλλάξουμε όνομα , αλλά αποφασίσαμε να συνεχίσουμε σαν Skid Row αφού είχαμε δουλέψει σκληρά για να φτιάξουμε αυτό το συγκρότημα. Αν οι άνθρωποι δεν πιστεύουν ότι μπορεί να υπάρξει Skid Row χωρίς τον Sebastian, αυτό είναι δικό τους πρόβλημα. Παίζουμε τα  παλιά και τα καινούργια τραγούδια των Skid Row, ώσπου ο κόσμος να αποδεχτεί τον Solinger. Η αποφασιστικότητα τους να συνεχίσουμε, τους οδήγησε στην ηχογράφηση του πρώτου άλμπουμ με τον Solinger στο μικρόφωνο, το Thickskin(2003) που το δούλεψαν πάρα πολύ αλλά με λίγες προσδοκίες αφού η βιομηχανία του δίσκου είχε αλλάξει ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ από το 1989 και τα εκατομμύρια πωλήσεις του πρώτου και δεύτερου άλμπουμ ήταν ΠΟΛΥ μακριά. Το Thickskin διαδέχτηκε το Revolutions per Minute(2006) με παραγωγό τον Michael Wagener και το 2008 εμφανίστηκαν στην Motley Cruise μαζί με τους Mötley Crüe, Ratt και Slaughter.


  Παρ’όλη την αδιαφορία του κοινού για τον ήχο τους αλλά και τη γενική πτώση της δισκογραφίας, οι Skid Row που σε αυτή τη φάση αποτελούντο από τους Johnny Solinger τραγούδι, Dave Sabo και Scotti Hill κιθάρες, Rachel Bolan μπάσο και Rob Hammersmith ντραμς, ηχογραφούν το mini Lp United World Rebellion(2013) που αποτελεί το πρώτο μέρος τρία extended plays και την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του πούλησε στην Αμερική 1.500 αντίτυπα, το δεύτερο EP (extended play) κυκλοφόρησε το 2014 και ήταν η τελευταία δισκογραφική προσπάθεια με τον Johnny Solinger. Στη θέση του ήλθε ο γνωστός και μη εξαιρετέος Tony Harnell αλλά έφυγε πολύ σύντομα για να αντικατασταθεί από τον ZP Theart (DragonForce). Λογικά φέτος ή του χρόνου αναμένεται το τρίτο και τελευταίο United World Rebellion.  Κι ενώ οι Skid Row βρίσκονται στον πάγο, ο Bach κυκλοφορεί το πρώτο προσωπικό του άλμπουμ με τίτλο Bring 'Em Bach Alive!(1999), ηχογραφημένο live στο studio με μουσικούς όπως οι Richie Scarlet κιθάρες, Jimmy Flemion κιθάρες, Larry Fisher μπάσο και Mark "Bambam" McConnell ντραμς.  



Όμως κι ο Sabo είχε παρεξηγηθεί με τον Jon Bon Jovi αλλά τα βρήκαν σχεδόν τρία χρόνια μετά, στην κηδεία ενός κοινού φίλου. "Ο τύπος που πέθανε μισούσε το γεγονός ότι ο Jon και εγώ είχαμε αποξενωθεί", λέει. «Έτσι καταλήξαμε να αγκαλιαστούμε κι αμέσως μετά, με κάλεσε στο σπίτι του εκείνο το βράδυ, όπου οι δύο μας και η γυναίκα του Δωροθέα ήπιαμε ένα μπουκάλι whiskey». Σαν αποτέλεσμα της καινούργιας καλής σχέσης τους ήταν οι όροι του συμβολαίου της Underground, να γίνουν  καλύτεροι για τους Skid Row (σ.σ. προφανώς τους αποδίδονται περισσότερα ποσοστά, άρα χρήματα) και να λαμβάνουν τακτικότερα επιταγές Ένα άλλο θέμα κόντρας του Bach με τον Bolan ήταν τα ναρκωτικά αν κι αυτός επιμένει ότι δεν έχει πάρει κοκαΐνη από το 1993. «Τα ναρκωτικά είναι ένα σημείο που πόνάει. Μέχρι σήμερα λέω στους ανθρώπους να μην κάνουν ποτέ ναρκωτικά, θα καταλήξουν να καταστρέψουν τον εαυτό τους ή αυτό για το οποίο εργάζονται», λέει ο Bolan.
“Δεν μπορώ να καταλάβω πως ένας τέτοιος χαρακτήρας, τελείωσε ένα τόσο καλό σχολείο» αναρωτιέται ο Bolan για τον Bach!
“Καταλαβαίνω την επιθυμία του να γράψει τραγούδια, αλλά εγώ κι ο Rachel, φάγαμε 11 χρόνια για να βρούμε το σωστό τρόπο. Ο Sebastian μπορούσε να τραγουδήσει το 18 And Life καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον, αλλά το να γράψεις ένα τέτοιο τραγούδι δεν είναι κάτι γίνεται κάθε ημέρα. Όταν ο Bach άρχισε να μην καταλαβαίνει κάποια πράγματα, άρχισαν τα πραγματικά προβλήματα. Η κριτική του Kerrang για το Subhuman Race εξόργισε τον Bach που μάλλον δεν είχε καταλάβει τι είχε συμβεί στη μουσική. Κι ο Sabo συνεχίζει: “O Sebastian δεν έχει δουλέψει ποτέ, πάντοτε έπαιζε ρόλους και τους έπαιζε καλά». Όταν τα πράγματα είχαν φθάσει στο απροχώρητο, τον απέλυσε τηλεφωνικά με το ημερολόγιο να δείχνει 23 Δεκεμβρίου 1996, όταν ο Bach είχε αρνηθεί να παίξει μαζί τους, ανοίγοντας για τους Kiss!!!!»Όταν ενημέρωσα τον manager μας τι έκανα, μου είπε πως απόρησε που δεν το είχα κάνει από καιρό». Στα ενδιάμεσα χρόνια, αντάλλαξαν πολλές «αβρότητες» μεταξύ τους, κυρίως από την πλευρά των Rachel Bolan και Dave Sabo, με τον Bach να είναι πάντα πιο ανοιχτός και δεκτικός σε μια επανασύνδεση, η οποία φυσικά μέχρι στιγμής δεν έγινε.  
ΟΙ SKID ROW ΣΗΜΕΡΑ
15 ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του Revolutions per Minute (2006), το συγκρότημα ετοιμάζει τον καινούργιο δίσκο του με παραγωγό τον Nick Raskulinecz και με τραγουδιστή τον ZP Theart.

Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΡΙΕΡΑ ΤΟΥ SEBASTIAN BACH

Για πρώην μέλος συγκροτήματος, ο Bach είναι πολύ δραστήριος. Αμέσως μετά την αποχώρησή του από τους Skid Row, σχημάτισε τους The Last Hard Men, που πέρασαν και δεν άγγιξαν με ντράμερ τον Jimmy Chamberlin των Smashing Pumpkins. Αν και στον περισσότερο κόσμο το γκρουπ είναι άγνωστο, καταφέρνουν να ηχογραφήσουν το ομότιτλο άλμπουμ τους που τελικά κυκλοφόρησε το 1998 από τη ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία του μπασίστα Kelley Deal. Το 1999 κυκλοφόρησε το πρώτο προσωπικό του άλμπουμ με τίτλο Bring 'Em Bach Alive!, όπου τα περισσότερα κομμάτια του είναι live (σ.σ. εννοείται ότι είναι τα classic Skid Row) και 5 studio καινούργια που ΔΕΝ ακούγονται, με εξαίρεση το “Rock’n’Roll” που ανοίγει το άλμπουμ, συνσύνθεση με τον Wolf Hoffmann των Accept που παίζει κιθάρα! Όλα τα άλλα είναι απίστευτα κουραστικά, με τον ίδιο να ουρλιάζει πάνω σε κακές συνθέσεις και να προσπαθεί ανεπιτυχώς να πλησιάσει, ανεπιτυχώς, το grunge κοινό. Το 2000, προσπάθησε να αλλάξει την καριέρα του και έπαιξε στο Broadway στο κλασικό έργο Jekyll & Hyde του Robert Louis Stevenson καθώς και στο The Rocky Horror Show. Το 2002 πρωταγωνίστησε στο θεατρικό Jesus Christ Superstar, στο ρόλο του Ιησού!
Το 2003 κι ενώ βρισκόταν στην Καλιφόρνια κάνοντας πρόβες για την παράσταση Jesus Christ Superstar, είχε ξεκινήσει να γράφει κάποια τραγούδια με τους Duff και Slash των Guns and Roses. Τα πράγματα εξελίχθηκαν γρήγορα με τους 2 Gunners να ετοιμάζονται να σχηματίσουν τους Velvet Revolver, με πρώτη επιλογή τον Bach με τον οποίο δουλεύανε! Οι υποχρεώσεις που είχε με τη θεατρική παράσταση δεν του επέτρεψαν να συμμετάσχει κι επέλεξαν τον Scott Weiland. Σύμφωνα με τον Slash, ακουγόντουσαν σαν Skid Roses! Την τετραετία 2003-2007 έπαιξε στην τηλεοπτική σειρά Gilmore Girls, ενώ εμφανίστηκε και στο αμερικάνικο Your face sounds familiar υποδυόμενος τον Freddy Mercury. Όλα  αυτά τα χρόνια διατηρεί καλές σχέσεις με τον Axel Rose και το 2006 ανέβηκε στη σκηνή με τους Guns N' Roses στο warmup show στο Hammerstein Ballroom της Νέας Υόρκης και τραγούδησε μαζί του το "My Michelle".Το 2007 κυκλοφόρησε το άλμπουμ με τίτλο Angel Down, με τον Axel να τραγουδάει μαζί του σε 3 τραγούδια. Σε ανταπόδοση, ο Bach έκανε φωνητικά στο τραγούδι "Sorry" στο δίσκο των Guns N' Roses,  Chinese Democracy όπου κι άνοιξε την "Chinese Democracy Tour" 2009–2010.
Στην αναδουλειά, δάνεισε τη φωνή στο Πρίγκηπα Triton, στην παιδική σειρά κινούμενων σχεδίων Μπομπ ο Σφουγκαράκης και το 2011 κυκλοφόρησε το άλμπουμ  Kicking & Screaming (Νο73 Αμερική).
Την ίδια χρονιά, συμμετείχε στους all star Big Noize με τη συμμετοχή των Vinny Appice ντραμς, George Lynch κιθάρα και Phil Soussan μπάσο που δεν είχαν μέλλον.


 
To 2014 κυκλοφορεί το καλό άλμπουμ Give 'Em Hell  όπου μαζί του παίζουν οι John 5, Duff McKagan και Steve Stevens,ενώ το 2019 περιόδευσε παίζοντας ολόκληρο το πρώτο άλμπουμ των Skid Row, γιορτάζοντας τα 30 χρόνια από την κυκλοφορία και την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές έχει βγει περιοδεία για τα 30χρόνια του Slave to the Grind. Γενικά ο Bach, λειτούργησε καλύτερα στις επετείους των άλμπουμ των Skid Row από ότι το ίδιο το συγκρότημα! Η σημερινή σύνθεση του συγκροτήματος του είναι Bobby Jarzombek ντραμς, Rob De Luca (παίζει και στους UFO) μπάσο και Brent Woods κιθάρες.

...ΚΑΙ ΟΙ SKID ROW
 
Το 2003 περιόδευσαν με τους Poison με ένα κινητό μπαρ. "Λέγεται Benders", λέει ο Bolan « είναι ένα γιγαντιαίο, φωτισμένο μπαρ με ρόδες, εν μέρει ψυγείο και εν μέρει στερεοφωνικό. Περιέχει σαράντα μπουκάλια ποτό και χρειαζόταν ανανέωση κάθε δύο νύχτες».
Από το 1996 υπήρξαν αρκετές προσοδοφόρες προσφορές για επανασύνδεση με τον Bach, ο οποίος είχε δηλώσει στο περιοδικό Classic Rock ότι δεν απέκλεισε την επανασύνδεση με τους Skid Row στο μέλλον, κάτι που δεν έγινε ποτέ. Καταλυτική η δήλωση του Bolan: “O Sebastian είναι παραληρηματικός όπως πάντα, είναι εκτός Skid Row και δεν θα ξαναγυρίσει ποτέ. Θα μπορούσατε επίσης να πείτε ότι ο Paul Di’Anno θα επέστρεφε στο Iron Maiden;  Όσο κι αν ισχυρίζεται ότι μισεί να τραγουδάει τα τραγούδια μας, το live άλμπουμ του Bring ’Em Bach Alive(1998) είναι γεμάτο από αυτά».
Ο Bach έχει προσπάθησε να βρει κι άλλες διεξόδους στην καριέρα του, εμφανιζόμενος σε μιούζικαλ, πρώτα μια παραγωγή των Jekyll & Hyde και στη συνέχεια, ακόμη πιο ταιριαστά, του Jesus Christ Superstar. Στο ενδιάμεσο, ο Bach έριξε πολλές φορές γέφυρα για επανασύνδεση, με πιο πρόσφατη τα 30 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου άλμπουμ τους,αλλάόλες οπι προσπάθειες βρήκαν κάθετο τον Bolan. «Όταν αγοράζω αυτοκίνητο δεν λέω:« Γεια, είμαι ο τύπος που έπαιξε μπάσο στον πρώτο δίσκο heavy metal που ήταν στην κορυφή του Billboard chart. Δεν χρειάζεται πάντα να είμαι o Rachel από το Skid Row, μερικές φορές είναι ωραίο να είμαι Rachel, ένας απλός τύπος στο μπαρ".
ΟΙ SKID ROW ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Αν κι αμερικάνικο συγκρότημα και το γράφω αυτό, γιατί οι εμφάνισες αμερικάνικων συγκροτημάτων σπανίζουν στη χώρα μας, οι Skid Row έχουν εμφανιστεί 2 φορές. Την πρώτη στις 27 Νοεμβρίου 2007 σ ένας γεμάτο An Club με τη συναυλία να ανοίγουν οι Livestock και να ακολουθούν οι Wild Machine. Το φθηνό εισιτήριο, βοήθησε να γεμίσει το club (25€) από ένα μάλλον ετερόκλητο κοινό, νοσταλγών εκείνης της εποχής αλλά και καινούργιων fans. Makin' A Mess", "Piece Of Me", "Sweet Little Sister" κι όλα τα classic anthem’s ξεσήκωσαν τους οπαδούς τους που έφυγαν κατενθουσιασμένοι. Τραγουδιστής ο πολύ καλός Johnny Solingen, ενώ απουσίαζε ο Dave "The Snake" Sabo λόγω προβλήματος με τη visa.
Η δεύτερη εμφάνισή τους έγινε τη Δευτέρα 15 Ιουλίου 2019  στο Κύτταρο, με φθηνότερο εισιτήριο από την πρώτη συναυλία(!), 22€ η προπώληση, 25€ ταμείο. Κατάμεστο το Κύτταρο, πολύ κέφι από τη μπάντα πολύ κέφι από τον κόσμο, όλα τα hits ήταν εκεί και όλοι φύγαμε ενθουσιασμένοι. Αυτή τη φορά, τραγουδιστής ήταν ο ZP Theart.


ΟΙ SKID ROW ΚΑΙ ΟΙ ΙΡΛΑΝΔΟΙ…SKID ROW
Όταν εμφανίστηκαν οι Αμερικάνοι Skid Row όλοι όσοι ξέραμε ότι ήδη υπήρχε ένα συγκρότημα από την Ιρλανδία με το ίδιο όνομα στο οποίο στην τριετία 1968-1971 συμμετείχε ο Gary Moore. Φυσικά δημιουργήθηκε θέμα, το οποίο λύθηκε με την καταβολή $35,000 στον Gary Moore για την αγορά του ονόματος, μετά από παρέμβαση του Jon Bon Jovi.
ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ
Οι Skid Row κατάφεραν με τον πρώτο δίσκο τους να γράψουν ιστορία, αλλά και με το επόμενο που ήταν αρκετά διαφορετικό αλλά τους αλλά τους ικανοποιούσε πλήρως. Το διαζύγιο με τον Bach όπως φαίνεται από τα λεγόμενα των Sabo και Bolan είναι οριστικό (σ.σ ποτέ μην πεις ποτέ!) αλλά από την άλλη πλευρά, το rock έχασε ένα καλό συγκρότημα που θα μπορούσε να αφήσει μεγαλύτερη ιστορία πίσω του.
TRIVIA

  • Τελικά το 2000 οι Skid Row άνοιξαν την Kiss Farewell Tour!
  • Το 1993, ο Bach βρέθηκε καλεσμένος των Triumph για την περιοδεία του άλμπουμ τους  Edge of Excess.
  • O αδελφός του Zac Bierk είναι επαγγελματίας παίχτης του hockey επί πάγου.
  • Το 1991 μέλος ακόμα των Skid Row, δέχτηκαν δικαστική παραγγελία να μην παίξουν το τραγούδι τους “ Get the fuck out” από το άλμπουμ  Slave to the Grind, κατά τη διάρκεια της εμφάνισής τους με τους Guns’n’Roses στο Wembley, κινδυνεύοντας από φυλακή μέχρι και ισόβια(!) απαγόρευση στο Wembley από τον δήμο του Λονδίνου. O Bach δεν μάσησε κι  εξαγρίωσε για άλλη μια φορά τον Bolan διαβάζοντας την επιστολή του δημοτικού συμβουλίου στους 80.000 θεατές.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ

17/10/21

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου