ΓΙΑΤΙ Ο BRUCE SPRINGSTEEN ΠΗΡΕ ΜΕΡΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΗΣ JEEP


Οι διαφημίσεις στο ημίχρονο του Super Bowl, που είναι το μεγαλύτερο αθλητικό-τηλεοπτικό γεγονός στην Αμερική, είναι πανάκριβες και κάθε χρόνο υπάρχει μια που ξεχωρίζει. Αυτή την Κυριακή 7 Ιανουαρίου, η διαφήμιση που συζητήθηκε περισσότερο, όχι μόνο στην Αμερική αλλά και σε όλο τον κόσμο, ήταν της αυτοκινητοβιομηχανία jeep όπου πρωταγωνίστησε ο 71χρονος Bruce Springsteen, οδηγώντας το δικό του jeep CJ-5 του 1980, ηλικίας 40 χρόνων. Ο μεγάλος Αμερικάνος καλιτέχνης, είχε απορρίψει κάθε προσφορά για συμμετοχή του σε διαφήμιση αλλά αυτή τη φορά επέλεξε να «σπάσει το προσωπικό του εμπάργκο» για να καλέσει τους διχασμένους Αμερικανούς να «συναντηθούν στη μέση». Η δίλεπτη (!!!)διαφήμιση παίχτηκε το βράδυ της Κυριακής 7 Ιανουαρίου, πριν από την έναρξη του Super Bowl κι αν και δημιουργήθηκε για να πουλήσει αυτοκίνητα, το σποτ χαρακτηρίστηκε ύμνος για την αμερικανική ενότητα σε καιρούς διχασμού. Και συμβιβαστικός παράγων, η εμφάνιση του αποδεκτού από όλους Bruce Springsteen. Το σποτ γυρίστηκε στο μέσον της Βορειοαμερικανικής ηπείρου, στο Λέμπανον στο Κάνσας, που είναι το γεωγραφικό κέντρο της Αμερικής. «Το φως μας έβρισκε πάντα τον δρόμο του μέσα στο σκοτάδι. Και υπάρχει ελπίδα στον δρόμο μπροστά», ακούγεται να λέει ο τραγουδιστής με την επιβλητική φωνή, οδηγώντας σε ένα παγωμένο για να καταλήξει σε ένα παρεκκλήσι και ανάψει ένα κερί.

Το αξιοπερίεργο είναι ότι παρ΄όλο που το σποτ διαφημίζει αυτοκίνητο, το jeep (40ετίας!!!) εμφανίζεται πολύ λίγο και περνάει απαρατήρητο. Ο τίτλος της διαφήμισης είναι «The Middle» (παραπέμπει στο «ας συναντηθούμε κάπου στη μέση» και στη μέση της Αμερικής γυρίστηκε και τελειώνει με την αφιέρωση «To The ReUnited States of America». Οι πρόσφατες πολιτικές διαμάχες που ξέσπασαν στη χώρα του με τη μη αποδοχή της ήττας του από τον παρελθόντα Προέδρο και τα θλιβερά γεγονότα τα του Καπιτωλίου, ώθησαν στους διαφημιστές να χρησιμοποιήσουν το πρόσωπο του Springsteen σαν κεντρικό θέμα κι όχι το αυτοκίνητο! Φανταστείτε πόσο δυνατό είναι το πρόσωπο του, που η αυτοκινητοβιομηχανία Jeep πλήρωσε για ένα σποτ, όπου το Jeep που εμφανίζεται έχει ηλικία 40 ετών, κι όχι καινούργιο! Διαφήμιση κύρους και ενότητας  Πάντως, όταν ο Springsteen απάντησε θετικά, ακόμα και οι άνθρωποι της διαφημιστικής αλλά και της Jeep εξεπλάγησαν έχοντας καταστρώσει plan B στο μυαλό τους και αμέσως ξεκίνησαν οι συζητήσεις με το δίκτυο CBS που μεταδίδει το παιχνίδι ώστε να εξασφαλιστεί ένα εκτεταμένο διαφημιστικό διάλειμμα δύο λεπτών. Η μουσική που ντύνει το σποτ καθώς και το κείμενο είχαν την έγκριση του όπως και η ομάδα που τον συνόδευε στα γυρίσματα. 24 ώρες από την παρουσίαση του βιντεοκλίπ στο YouTube, το διαφημιστικό είχε ξεπεράσει κατά πολύ τα 35.000.000 προβολές, αριθμός που πρέπει να προστεθεί στα 100.000.000  θεατές που παρακολούθησαν το Super Bowl ζωντανά. Αμέσως άρχισε μια μεγάλη συζήτηση ανάμεσα στους fans που διχάστηκαν στο αν θα έπρεπε να κάνει αυτή τη διαφήμιση  αλλά κανείς δεν διατύπωσε άποψη ότι το έκανε για τα λεφτά, αλλά για το μήνυμα της ενότητας.

 

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ

10/2/21

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου