Το 1977, οι Yes κυκλοφόρησαν ένα από τα καλύτερα άλμπουμ τους, το Going for the One, που ήταν το 8ο άλμπουμ της δισκογραφίας τους. Επικεντρώνοντας στο εξώφυλλο, για πρώτη φορά μετά από το 1971 και το άλμπουμ The Yes Album, οι Yes επέλεξαν να κοσμήσουν το εξώφυλλο με μια φωτογραφία που δεν έχει καμία σχέση με τη ζωγραφική του Roger Dean που εμφανιζόταν στα προηγούμεναάλμπουμ τους Η μοναδική τέχνη του Roger Dean είχε συνδεθεί άμεσα με τη μουσική τους και τώρα, στο ξεκίνημα της νέας δεκαετίας , αποφάσιζαν μια σημαντική αλλαγή στο εικαστικό του εξώφυλλου με τους Storm Thorgerson και Aubrey Powell της περίφημης Hipgnosis, να αναλαμβάνουν την επιμέλεια του. Πριν όμως καταλήξουν στο γυμνό άνδρα που στέκεται μπροστά από τους ουρανοξύστες, υπήρχε η σκέψη το εξώφυλλο να αναλάβει και πάλι ο Dean, ο οποίος είχε μάλιστα προχωρήσει στην ιδέα, ζωγραφίζοντας κάποιους αιωρούμενους βράχους και δένδρα, που στην ουσία αποτελούσαν τη συνέχεια στο εικαστικό που κοσμούσε το εξώφυλλο του live άλμπουμ του Yessongs (1973). Όταν ο Dean πήγε στο Montreux όπου ηχογραφούσαν, απέρριψαν την ιδέα του να έχουν στο εξώφυλλο ακόμα ένα μια ζωγραφιά του και άρχισαν να ψάχνουν για κάτι διαφορετικό. Ο Dean λέει ότι μόνο στον τραγουδιστή Jon Anderson, είχε δείξει τα σχέδια του και σε κανένα άλλο μέλος του συγκροτήματος, ενώ ο κιθαρίστας Steve Howe αργότερα δήλωσε ότι υπήρξε ένα μόνο μέλος των Yes που είχε εκφράσει την αρνητική θέση του να συνεχίζουν να κυκλοφορούν δίσκους με τις ζωγραφιές του, χωρίς να τον κατονομάσει. Στην κάθετη αλλαγή πλεύσης εικαστικού, συνετέλεσε και η αλλαγή σύνθεσης των τραγουδιών τους, όπου αρχίζουμε και ακούμε τραγούδια μικρότερης χρονικής διάρκειας κι όχι εκείνα που καταλαμβάνουν μια ολόκληρη πλευρά δίσκου.
Τη μακέτα επιμελήθηκε ο George Hardie, ενώ το λογότυπο του Dean διατηρήθηκε. Στο εσωτερικό του διπλού εξώφυλλου, υπάρχουν φωτογραφίες κάθε μέλους στη λίμνη της Γενεύης, ενώ παρατίθενται οι στίχοι με φόντο ένα μεγάλο δένδρο πάνω από τη λίμνη. Ο χρυσόδετος κι ασήκωτος τόμος της ιστορίας του rock μας θυμίζει ότι ο Roger Dean ξανά συνεργάστηκε με τους Yes το 1980, στο εξώφυλλο του άλμπουμ Drama.
Η αλλαγή από τα περίτεχνα τοπία του Roger Dean στη γεωμετρική απλότητα, που είναι ιδιαίτερα έντονη λόγω του ουρανοξυστών και είναι έντονο το στοιχείο της αντιπαράθεσης του γυμνού ανθρώπου μπροστά στο τεχνολογικό μέγεθος. Κι ακόμα δεν είχαν εμφανιστεί οι υπολογιστές….
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
17/8/20
Τη μακέτα επιμελήθηκε ο George Hardie, ενώ το λογότυπο του Dean διατηρήθηκε. Στο εσωτερικό του διπλού εξώφυλλου, υπάρχουν φωτογραφίες κάθε μέλους στη λίμνη της Γενεύης, ενώ παρατίθενται οι στίχοι με φόντο ένα μεγάλο δένδρο πάνω από τη λίμνη. Ο χρυσόδετος κι ασήκωτος τόμος της ιστορίας του rock μας θυμίζει ότι ο Roger Dean ξανά συνεργάστηκε με τους Yes το 1980, στο εξώφυλλο του άλμπουμ Drama.
Η αλλαγή από τα περίτεχνα τοπία του Roger Dean στη γεωμετρική απλότητα, που είναι ιδιαίτερα έντονη λόγω του ουρανοξυστών και είναι έντονο το στοιχείο της αντιπαράθεσης του γυμνού ανθρώπου μπροστά στο τεχνολογικό μέγεθος. Κι ακόμα δεν είχαν εμφανιστεί οι υπολογιστές….
Το εσωτερικό του διπλού εξώφυλλου |
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
17/8/20
Δημοσίευση σχολίου