Η ιστορία των Box Tops ξεκίνησε στην Μέμφιδα, της πολιτείας Τενεσί, το 1963, με την ονομασία The Devilles και σύντομα έγιναν από τις πιο δημοφιλείς μπάντες στην περιοχή τους.
Τέσσερα έτη αργότερα, το ιδρυτικό μέλος Danny Smythe (τύμπανα) πλαισίωσαν οι John Evans (πλήκτρα/κιθάρα), Bill Cunningham (μπάσο/πλήκτρα) και Gary Talley (κιθάρα/σιτάρ). Τελευταία προσθήκη, για την θέση του τραγουδιστή, απετέλεσε ο 16χρονος Alex Chilton, ο οποίος είχε αφήσει εξαιρετικές εντυπώσεις με τις φωνητικές/τραγουδιστικές επιδόσεις του σε διαγωνισμό ταλέντων σε Λύκειο της πόλεως. Το ίδιο διάστημα, άλλαξαν τ’ όνομά τους σε The Box Tops, εξ αιτίας της ύπαρξης άλλης τοπικής μπάντας με την ονομασία The Devilles.
ΠΩΣ ΣΥΝΩΜΟΤΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΩΝ BOX TOPS
Ο δρόμοι του παραγωγού/συνθέτη/κιθαρίστα Chip Moman, ιδιοκτήτη του American Sound Studio στην Μέμφιδα, διασταυρώθηκαν με εκείνους του συνθέτη/τραγουδιστή/μουσικού/παραγωγού Dan Penn, όταν ο τελευταίος μετακόμισε εκεί. Αρχικά έκαναν παραγωγές σε συνεργασία αλλά επειδή ο Moman “καπέλωνε” τον Penn, ο τελευταίος ζήτησε να δουλέψει μόνος του με κάποιο συγκρότημα. Ο Moman του πρότεινε τους Box Tops, ανακάλυψη κάποιου τοπικού dj, τους οποίους ο ιδιοκτήτης του στούντιο δεν είχε ακούσει καν, δίνοντας στον Penn την κασέτα (demo) που είχε λάβει από τον ταλαντούχο συνθέτη Wayne Carson.
Στον Moman άρεσαν τα περισσότερα τραγούδια και πρότεινε να ηχογραφήσουν κάποια μπαλάντα.
Ο Penn ήταν εκείνος που ξεχώρισε το “The Letter” αμέσως, τόσο για τον ρυθμό του και τον πρώτο του στίχο και επειδή δεν είχε ακούσει μέχρι τότε κάποιο τραγούδι με την λέξη “Letter” στον τίτλο του.
Η μπάντα βρέθηκε πρώτη φορά σε στούντιο για ηχογράφηση. “Mία παρέα ατζαμήδων (“greenhorns”) συμπεριλαμβανομένου και εμού” έχει δηλώσει ο Penn. Ο παραγωγός έδωσε οδηγίες στον “ψαρωμένο” Alex Chilton, μεταξύ των οποίων και η εκφορά της λέξης “airplane” ως “aer-o-plane” στον πρώτο στίχο. Συμφώνως προς τις αναμνήσεις του Penn: “Ο Chilton έκανε εξαιρετική δουλειά και πήρε επάνω του το τραγούδι. Δεν είχα καταλάβει τότε πόσο καλός τραγουδιστής ήταν διότι είχα επικεντρωθεί συνολικά στην μπάντα.”
Επειδή οι μουσικοί ήτο πρωτάρηδες, ο Penn “πάτησε” επάνω στο demo του Carson και τους ζήτησε να το αναπαράγουν. Από τον οργανίστα ζήτησε να προσθέσει μια πινελιά παρόμοια του “I’m a Believer” των Monkees. Το τραγούδι ήταν έτοιμο σε μία ημέρα. Για να το “γεμίσει” προσέθεσε πνευστά και έγχορδα καθώς και τον ήχο αεροπλάνου που απογειώνεται στο τέλος του τραγουδιού.
Η τελευταία προσθήκη δεν βρήκε σύμφωνο τον Moman, ο οποίος τελικώς επείσθη από την ανυποχώρητη στάση του Penn, “χωρίς το αεροπλάνο δεν θα κυκλοφορήσει το τραγούδι”.
Ήταν η πρώτη και η μεγαλύτερη επιτυχία για το συγκρότημα. Ανέβηκε στην κορυφή σε Καναδά και Ηνωμένες Πολιτείες (τέσσερεις εβδομάδες), έφθασε έως την πέμπτη θέση στο Ηνωμένο Βασίλειο και μπήκε στα δέκα πρώτα σε πολλές χώρες. Έχει καταγράψει συνολικές πωλήσεις πλέον των τεσσάρων εκατομμυρίων.
Ακολούθησε η κυκλοφορία ενός ακόμη μικρού δίσκου, επίσης επιτυχημένου. Ήταν το τραγούδι “Neon Rainbow”, επίσης σύνθεση του Carson, τον Νοέμβριο του 1967 (Νο. 24), με τον Chilton να τραγουδάει αλλά με τους επαγγελματίες μουσικούς του στούντιο στις θέσεις των μελών των Box Tops να ηχογραφούν τα όργανα.
Για να διατηρήσει το “momentum”, η εταιρεία κυκλοφόρησε και τον πρώτο μεγάλο δίσκο, τον ίδιο μήνα (Νο. 82), τον πρώτο από τους τρεις που ηχογραφήθησαν και κυκλοφόρησαν στο διάστημα των εννέα μηνών που ακολούθησε. Στην πλειοψηφία των τραγουδιών, όπως και στο single, χρησιμοποιήθηκαν οι μόνιμοι μουσικοί του στούντιο, οι Memphis Boys.
Τον Ιανουάριο 1968, οι Evans και Smythe αποχώρησαν και επέστρεψαν στις σχολικές τους δραστηριότητες, με σκοπό να αποφύγουν την στρατολογία.
Το τραγούδι “Cry Like a Baby” απετέλεσε την δεύτερη μεγαλύτερη επιτυχία τους, μετά το “The Letter”. Κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο 1968 και ανέβηκε έως το Νο. 2 στις Η.Π.Α., πίσω μόνο από το “Honey” του Bobby Goldsboro. Σε υψηλές θέσεις ανέβηκε σε Καναδά και Ηνωμένο Βασίλειο επίσης. Στο τέλος του έτους είχαν μία ακόμη επιτυχία στους πίνακες με το τραγούδι "Sweet Cream Ladies"(Νο. 29) και ακόμη μία το καλοκαίρι του 1969 με το “Deep Soul” (No. 13).
Τα μόνα αυθεντικά μέλη που είχαν παραμείνει τον Φεβρουάριο του 1970, ο τραγουδιστής Chilton και ο κιθαρίστας Talley, απεφάσισαν να ακολουθήσουν άλλους δρόμους και διέλυσαν στο σχήμα, μετά από μια σειρά συγκρούσεων με τους εκπροσώπους τους, και την ακύρωση εμφανίσεων στην Βρετανία , με υπαιτιότητα των τοπικών διοργανωτών. Η δισκογραφική τους εταιρεία συνέχισε την κυκλοφορία μικρών δίσκων από το ήδη ηχογραφημένο υλικό που υπήρχε.
ΜΕΤΑ ΤΟΥΣ BOX TOPS.
Ο τραγουδιστής Alex Chilton σχημάτισε τους Big Star συμμετέχοντας και στις δύο περιόδους της μπάντας (1971-75 & 1993-2010), ακολούθησε και σόλο καριέρα, ενώ ασχολήθηκε και ως παραγωγός. Ο κιθαρίστας Gary Talley εργάσθηκε ως session μουσικός με γνωστούς καλλιτέχνες και παραγωγούς διαφόρων μουσικών ειδών. Ο μπασίστας Bill Cunningham αφού ολοκλήρωσε επιτυχώς τις μουσικές σπουδές του, βρήκε θέση στην ορχήστρα του Λευκού Οίκου. Μετά την απόκτηση διπλώματος στην Διοίκηση Επιχειρήσεων άλλαξε επαγγελματική κατεύθυνση. Ο John Evans έπαιξε με διάφορα σχήματα από την Μέμφιδα, εργαζόμενος παράλληλα στην κατασκευή και επισκευή εγχόρδων οργάνων. Έτη αργότερα βρήκε εργασία στο πανεπιστήμιο της Μέμφιδας. Ο ντράμερ Danny Smythe έπαιξε με διάφορα σχήματα στην γενέτειρα την δεκαετία του εβδομήντα. Σπούδασε σε σχολή τεχνών και ηργάσθη ως ανεξάρτητος εικονογράφος για διαφημιστικές εταιρείες. Επανήλθε στις μουσικές εμφανίσεις την δεκαετία του ενενήντα. Οι Box Tops επανήλθαν με μία και μοναδική εμφάνιση σε φιλανθρωπική εκδήλωση το 1989, με τρία από τα αυθεντικά μέλη.
Το 1996, με τον μπασίστα Bill Cunningham να ηγείται του όλου εγχειρήματος, τα αυθεντικά μέλη επαν-ενώθηκαν. Κυκλοφόρησαν μεγάλο δίσκο με αυθεντικές συνθέσεις και διασκευές (“Tear Off!”, 1998) ενώ συνέχισαν και τις εμφανίσεις. Η επανασύνδεση - με μοναδική αλλαγή την αποχώρηση του Evans to 2000 και την αντικατάστασή του από τον Barry Walsh - κράτησε έως το 2010, όταν ο Alex Chilton απεβίωσε μετά από έμφραγμα που υπέστη.Οι Talley και Cunningham αναβίωσαν εκ νέου το συγκρότημα το 2015, κατόπιν απαιτήσεως των οπαδών τους.
TRIVIA
• Οι Box Tops εντάχθησαν στο Music Hall of Fame της Μέμφισας το 2018.
• Τον ίδιο μήνα (Σεπτέμβριος 1967) που κυκλοφόρησε στο Ηνωμένο Βασίλειο το “ The Letter” , οι Βρετανοί Mindbenders έδωσαν στην δημοσιότητα και την δική τους εκδοχή. Όπως ανεφέρθη προηγουμένως, η αυθεντική ηχογράφηση έφθασε έως το Νο. 5 και η η διασκευή των Βρετανών στην 42η θέση.
• Η διασκευή στο “The Letter” απετέλεσε την πρώτη επιτυχία του Joe Cocker στις Η.Π.Α., στα πρώτα δέκα του καταλόγου επιτυχιών (Νο. 7). Στην γενέτειρά του έφθασε έως το Νο. 39.
• Ο Alex Chilton εδέχθη πρόταση να αντικαταστήσει τον Al Kooper στους Blood, Sweat & Tears, την οποία απέρριψε. Επηρέασε αρκετούς καλλιτέχνες της εναλλακτικής/indie σκηνής (ανάμεσά τους οι R.E.M.) με την συμμετοχή του στους Big Star. Το τραγούδι “Alex Chilton” (1987) των Replacements ήταν αφιερωμένο σ’ εκείνον. Η διασκευή του δικού τραγουδιού "September Gurls" από τις Bangles (1986) έδωσε την δυνατότητα στον Chilton να ορθοποδήσει οικονομικά, από την εποχή των Box Tops. Με τα συγκεκριμένα χρήματα αγόρασε νέο αυτοκίνητο μετά από χρόνια καθώς και ένα κομμάτι γης.
ΓΙΑΝΝΗΣ 602
30/3/20
Τέσσερα έτη αργότερα, το ιδρυτικό μέλος Danny Smythe (τύμπανα) πλαισίωσαν οι John Evans (πλήκτρα/κιθάρα), Bill Cunningham (μπάσο/πλήκτρα) και Gary Talley (κιθάρα/σιτάρ). Τελευταία προσθήκη, για την θέση του τραγουδιστή, απετέλεσε ο 16χρονος Alex Chilton, ο οποίος είχε αφήσει εξαιρετικές εντυπώσεις με τις φωνητικές/τραγουδιστικές επιδόσεις του σε διαγωνισμό ταλέντων σε Λύκειο της πόλεως. Το ίδιο διάστημα, άλλαξαν τ’ όνομά τους σε The Box Tops, εξ αιτίας της ύπαρξης άλλης τοπικής μπάντας με την ονομασία The Devilles.
ΠΩΣ ΣΥΝΩΜΟΤΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΩΝ BOX TOPS
Ο δρόμοι του παραγωγού/συνθέτη/κιθαρίστα Chip Moman, ιδιοκτήτη του American Sound Studio στην Μέμφιδα, διασταυρώθηκαν με εκείνους του συνθέτη/τραγουδιστή/μουσικού/παραγωγού Dan Penn, όταν ο τελευταίος μετακόμισε εκεί. Αρχικά έκαναν παραγωγές σε συνεργασία αλλά επειδή ο Moman “καπέλωνε” τον Penn, ο τελευταίος ζήτησε να δουλέψει μόνος του με κάποιο συγκρότημα. Ο Moman του πρότεινε τους Box Tops, ανακάλυψη κάποιου τοπικού dj, τους οποίους ο ιδιοκτήτης του στούντιο δεν είχε ακούσει καν, δίνοντας στον Penn την κασέτα (demo) που είχε λάβει από τον ταλαντούχο συνθέτη Wayne Carson.
Στον Moman άρεσαν τα περισσότερα τραγούδια και πρότεινε να ηχογραφήσουν κάποια μπαλάντα.
Ο Penn ήταν εκείνος που ξεχώρισε το “The Letter” αμέσως, τόσο για τον ρυθμό του και τον πρώτο του στίχο και επειδή δεν είχε ακούσει μέχρι τότε κάποιο τραγούδι με την λέξη “Letter” στον τίτλο του.
Η μπάντα βρέθηκε πρώτη φορά σε στούντιο για ηχογράφηση. “Mία παρέα ατζαμήδων (“greenhorns”) συμπεριλαμβανομένου και εμού” έχει δηλώσει ο Penn. Ο παραγωγός έδωσε οδηγίες στον “ψαρωμένο” Alex Chilton, μεταξύ των οποίων και η εκφορά της λέξης “airplane” ως “aer-o-plane” στον πρώτο στίχο. Συμφώνως προς τις αναμνήσεις του Penn: “Ο Chilton έκανε εξαιρετική δουλειά και πήρε επάνω του το τραγούδι. Δεν είχα καταλάβει τότε πόσο καλός τραγουδιστής ήταν διότι είχα επικεντρωθεί συνολικά στην μπάντα.”
Επειδή οι μουσικοί ήτο πρωτάρηδες, ο Penn “πάτησε” επάνω στο demo του Carson και τους ζήτησε να το αναπαράγουν. Από τον οργανίστα ζήτησε να προσθέσει μια πινελιά παρόμοια του “I’m a Believer” των Monkees. Το τραγούδι ήταν έτοιμο σε μία ημέρα. Για να το “γεμίσει” προσέθεσε πνευστά και έγχορδα καθώς και τον ήχο αεροπλάνου που απογειώνεται στο τέλος του τραγουδιού.
Η τελευταία προσθήκη δεν βρήκε σύμφωνο τον Moman, ο οποίος τελικώς επείσθη από την ανυποχώρητη στάση του Penn, “χωρίς το αεροπλάνο δεν θα κυκλοφορήσει το τραγούδι”.
Ήταν η πρώτη και η μεγαλύτερη επιτυχία για το συγκρότημα. Ανέβηκε στην κορυφή σε Καναδά και Ηνωμένες Πολιτείες (τέσσερεις εβδομάδες), έφθασε έως την πέμπτη θέση στο Ηνωμένο Βασίλειο και μπήκε στα δέκα πρώτα σε πολλές χώρες. Έχει καταγράψει συνολικές πωλήσεις πλέον των τεσσάρων εκατομμυρίων.
Ακολούθησε η κυκλοφορία ενός ακόμη μικρού δίσκου, επίσης επιτυχημένου. Ήταν το τραγούδι “Neon Rainbow”, επίσης σύνθεση του Carson, τον Νοέμβριο του 1967 (Νο. 24), με τον Chilton να τραγουδάει αλλά με τους επαγγελματίες μουσικούς του στούντιο στις θέσεις των μελών των Box Tops να ηχογραφούν τα όργανα.
Για να διατηρήσει το “momentum”, η εταιρεία κυκλοφόρησε και τον πρώτο μεγάλο δίσκο, τον ίδιο μήνα (Νο. 82), τον πρώτο από τους τρεις που ηχογραφήθησαν και κυκλοφόρησαν στο διάστημα των εννέα μηνών που ακολούθησε. Στην πλειοψηφία των τραγουδιών, όπως και στο single, χρησιμοποιήθηκαν οι μόνιμοι μουσικοί του στούντιο, οι Memphis Boys.
Τον Ιανουάριο 1968, οι Evans και Smythe αποχώρησαν και επέστρεψαν στις σχολικές τους δραστηριότητες, με σκοπό να αποφύγουν την στρατολογία.
Το τραγούδι “Cry Like a Baby” απετέλεσε την δεύτερη μεγαλύτερη επιτυχία τους, μετά το “The Letter”. Κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο 1968 και ανέβηκε έως το Νο. 2 στις Η.Π.Α., πίσω μόνο από το “Honey” του Bobby Goldsboro. Σε υψηλές θέσεις ανέβηκε σε Καναδά και Ηνωμένο Βασίλειο επίσης. Στο τέλος του έτους είχαν μία ακόμη επιτυχία στους πίνακες με το τραγούδι "Sweet Cream Ladies"(Νο. 29) και ακόμη μία το καλοκαίρι του 1969 με το “Deep Soul” (No. 13).
Τα μόνα αυθεντικά μέλη που είχαν παραμείνει τον Φεβρουάριο του 1970, ο τραγουδιστής Chilton και ο κιθαρίστας Talley, απεφάσισαν να ακολουθήσουν άλλους δρόμους και διέλυσαν στο σχήμα, μετά από μια σειρά συγκρούσεων με τους εκπροσώπους τους, και την ακύρωση εμφανίσεων στην Βρετανία , με υπαιτιότητα των τοπικών διοργανωτών. Η δισκογραφική τους εταιρεία συνέχισε την κυκλοφορία μικρών δίσκων από το ήδη ηχογραφημένο υλικό που υπήρχε.
ΜΕΤΑ ΤΟΥΣ BOX TOPS.
Ο τραγουδιστής Alex Chilton σχημάτισε τους Big Star συμμετέχοντας και στις δύο περιόδους της μπάντας (1971-75 & 1993-2010), ακολούθησε και σόλο καριέρα, ενώ ασχολήθηκε και ως παραγωγός. Ο κιθαρίστας Gary Talley εργάσθηκε ως session μουσικός με γνωστούς καλλιτέχνες και παραγωγούς διαφόρων μουσικών ειδών. Ο μπασίστας Bill Cunningham αφού ολοκλήρωσε επιτυχώς τις μουσικές σπουδές του, βρήκε θέση στην ορχήστρα του Λευκού Οίκου. Μετά την απόκτηση διπλώματος στην Διοίκηση Επιχειρήσεων άλλαξε επαγγελματική κατεύθυνση. Ο John Evans έπαιξε με διάφορα σχήματα από την Μέμφιδα, εργαζόμενος παράλληλα στην κατασκευή και επισκευή εγχόρδων οργάνων. Έτη αργότερα βρήκε εργασία στο πανεπιστήμιο της Μέμφιδας. Ο ντράμερ Danny Smythe έπαιξε με διάφορα σχήματα στην γενέτειρα την δεκαετία του εβδομήντα. Σπούδασε σε σχολή τεχνών και ηργάσθη ως ανεξάρτητος εικονογράφος για διαφημιστικές εταιρείες. Επανήλθε στις μουσικές εμφανίσεις την δεκαετία του ενενήντα. Οι Box Tops επανήλθαν με μία και μοναδική εμφάνιση σε φιλανθρωπική εκδήλωση το 1989, με τρία από τα αυθεντικά μέλη.
Το 1996, με τον μπασίστα Bill Cunningham να ηγείται του όλου εγχειρήματος, τα αυθεντικά μέλη επαν-ενώθηκαν. Κυκλοφόρησαν μεγάλο δίσκο με αυθεντικές συνθέσεις και διασκευές (“Tear Off!”, 1998) ενώ συνέχισαν και τις εμφανίσεις. Η επανασύνδεση - με μοναδική αλλαγή την αποχώρηση του Evans to 2000 και την αντικατάστασή του από τον Barry Walsh - κράτησε έως το 2010, όταν ο Alex Chilton απεβίωσε μετά από έμφραγμα που υπέστη.Οι Talley και Cunningham αναβίωσαν εκ νέου το συγκρότημα το 2015, κατόπιν απαιτήσεως των οπαδών τους.
TRIVIA
• Οι Box Tops εντάχθησαν στο Music Hall of Fame της Μέμφισας το 2018.
• Τον ίδιο μήνα (Σεπτέμβριος 1967) που κυκλοφόρησε στο Ηνωμένο Βασίλειο το “ The Letter” , οι Βρετανοί Mindbenders έδωσαν στην δημοσιότητα και την δική τους εκδοχή. Όπως ανεφέρθη προηγουμένως, η αυθεντική ηχογράφηση έφθασε έως το Νο. 5 και η η διασκευή των Βρετανών στην 42η θέση.
• Η διασκευή στο “The Letter” απετέλεσε την πρώτη επιτυχία του Joe Cocker στις Η.Π.Α., στα πρώτα δέκα του καταλόγου επιτυχιών (Νο. 7). Στην γενέτειρά του έφθασε έως το Νο. 39.
• Ο Alex Chilton εδέχθη πρόταση να αντικαταστήσει τον Al Kooper στους Blood, Sweat & Tears, την οποία απέρριψε. Επηρέασε αρκετούς καλλιτέχνες της εναλλακτικής/indie σκηνής (ανάμεσά τους οι R.E.M.) με την συμμετοχή του στους Big Star. Το τραγούδι “Alex Chilton” (1987) των Replacements ήταν αφιερωμένο σ’ εκείνον. Η διασκευή του δικού τραγουδιού "September Gurls" από τις Bangles (1986) έδωσε την δυνατότητα στον Chilton να ορθοποδήσει οικονομικά, από την εποχή των Box Tops. Με τα συγκεκριμένα χρήματα αγόρασε νέο αυτοκίνητο μετά από χρόνια καθώς και ένα κομμάτι γης.
ΓΙΑΝΝΗΣ 602
30/3/20
Συγχαρητήρια Γιάννη και Rockmachine, είναι καταπληκτικό το αφιέρωμα στους Box Tops. Κατατοπίζει λεπτομερώς και ρίχνει φως στην άγνωστη ιστορία ιδιαίτερα σημαντικών μουσικών όπως ο Alex Chilton.
ΑπάντησηΔιαγραφή