'NO SYNTHESIZERS"/ "YOU CAN'T PLAY HEAVY METAL WITH SYNTHESIZER'" ΜΕΓΑΛΗ ΜΠΟΥΚΙΑ ΦΑΕ, ΜΕΓΑΛΗ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΜΗΝ ΠΕΙΣ

No synthesizers έγραφαν οι Queen στα οπισθόφυλλα των πρώτων δίσκων τους, «You can’t play heavy metal with synthesizers» διατυμπάνιζε ο Bruce Dickinson συνέντευξή του σε πολωνικό τηλεοπτικό κανάλι στα μέσα της δεκαετίας του 80. Όμως ποτέ μην πεις ποτέ. Τόσο οι Queen όσο και οι Iron Maiden (σ.σ. πολύ λιγότερο οι Maiden) χρησιμοποίησαν synthesizers και ειδικά οι Queen γνωρίσαν και επιτυχία με τραγούδια που βασίστηκαν σε αυτά, ειδικά προς το τέλος της καριέρας τους.
Πολύ πιο  διακριτικοί οι Iron Maiden πρωτοχρησιμοποίησαν synthesizers στο 6ο studio άλμπουμ τους, το Somewhere in Time (1986) όπου ο Harris αλλά και οι δύο κιθαρίστες Smith και Dave Murray πειραματίστηκαν με guitar synthesizer και πέρασαν τον ήχο της στα κομμάτια του άλμπουμ, χωρίς όμως να αλλοιώνουν τον ήχο τους. Κι επειδή το ένα πράγμα φέρνει το άλλο, στο επόμενο άλμπουμ τους που ήταν το Seventh Son of a Seventh Son (1988) οι Harris και Smith εξακολούθησαν να πειραματίζονται με την προσθήκη synthesizer στα τραγούδια τους. Μάλιστα στην περιοδεία τους Seventh tour of a Seventh tour που πέρασε κι από την Αθήνα στις 13 Σεπτεμβρίου 1988, υπήρχε μουσικός που δεν εμφανιζόταν στη σκηνή αλλά ήταν από πίσω από τα σκηνικά (για να μη φαίνεται) όπου έπαιζε, πλήκτρα. Το όνομά του είναι Michael Kenney και συμμετέχει (σ.σ. πάντα περιορισμένα σε όλα τα άλμπουμ τους από το No Prayer for the Dying (1990) έως και το Virtual XI (1998) και σε όλα τα live από την κυκλοφορία του Maiden England (1989) έως σήμερα. Ο Kenney ξεκίνησε την σχέση του με τον Steve Harris σαν τεχνικός μπάσου από τις αρχές της δεκαετίας του 80 αλλά όταν χρειάστηκε το συγκρότημα να προσθέσει πλήκτρα, τα έπαιξε αυτός και καθιερώθηκε σαν …οργανίστας των Iron Maiden, εμφανιζόμενος με το ψευδώνυμο The Count.

Αλλά ας ξαναγυρίσουμε στους Queen για να δούμε πως το συγκρότημα αποφάσισε να γράφει από το δεύτερο δίσκο του έως και το πέμπτο (δηλαδή στα άλμπουμ Queen II, Sheer Heart Attack, A Night At The Opera και A Day at the Races) στο οπισθόφυλλο κάτω από το track list, την πρόταση  "No Synthesizers!" Ακόμα και στο άλμπουμ τους News of the World (1977), στο τραγούδι "Get Down, Make Love"ο ήχος που ακούγεται σαν synthesizer προέρχεται από την πεταλιέρα του May. Κάτι παρόμοιο συνέβη και στο πρώτο άλμπουμ όπου το συγκρότημα δεν χρησιμοποίησε synthesizer παρά ηχητικά εφέ από την κιθάρα του May ο οποίος αισθάνθηκε μειωμένος από την κριτική του Welsh καθώς είχε δουλέψει  πολύ για να βγάλει αυτόν τον ήχο και έκτοτε άρχισαν να γράφουν τη σημείωση No synthesizer” ώσπου τα έβαλαν για τα καλά στις συνθέσεις τους.


ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
12/10/19/
Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου