Έως και τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 80 ο όρος A.O.R. δεν υπήρχε. Για να κατατάξουν οι Αμερικάνοι αυτόν τον ήχο, που δεν είχε αναπτυχθεί ακόμα, χρησιμοποιούσαν τους όρους adult rock και mainstream όπου συμπεριελάμβαναν και καλλιτέχνες τύπου Billy Joel.
Οι Καναδοί Loverboy είναι από τα πρώτα συγκροτήματα του είδους που «υποχρέωσαν» τους Αμερικάνους μουσικολόγους να αρχίσουν να ψάχνουν ένα νέο όρο για να περιγράψουν το rock που συνδύαζε synthesizer, μελωδία και χορευτική διάθεση! Μετά τις μεγάλες επιτυχίες των Foreigner (4), Journey (Frontiers) και Styx (Paradise Theater) κατέληξαν στον όρο A.O.R (Adult Oriented Rock).
Νοέμβριος 1980, Αθήνα, οδός Μεσογείων 311, Β όροφος, στο γραφείο του Υπεύθυνου Ξένου Ρεπερτορίου Παναγιώτη Παπαδόπουλου, μόλις έχει φθάσει ένα δέμα από τα κεντρικά γραφεία της CBS Ευρώπης με όλες τις κυκλοφορίες και μεταξύ αυτών και δύο δείγμα του πρώτου άλμπουμ του άγνωστου συγκροτήματος των Loverboy. Ο γράφων τότε εργαζόταν στην εταιρεία σαν part timer στο τμήμα προώθησης σε clubs και ραδιόφωνο. Από το γραφείο μου, άκουσα το “Turn me loose” και το πρώτο που ρώτησα τον Παναγιώτη ήταν αν θα κυκλοφορήσουμε το δίσκο. Η απάντηση ήταν «ναι» και αμέσως δόθηκε εντολή να παραγγείλουμε τα Masters και να τυπωθεί ο δίσκος ελληνικός. Η ιστορία των Loverboy μόλις είχε ξεκινήσει για την ελληνική αγορά.
Μόλις είχε ανατείλει μια καινούργια εποχή για το rock.Το τυπικό hard rock φάνηκε να ανήκει στην προηγούμενη, θρυλική, δεκαετία του 70. Η καινούργια δεκαετία είχε χορό, ξενοιασιά, μελωδία, μπαλάντα, πλούσια φωνητικά, synthesizer και διασκέδαση. Και το "The Kid is Hot Tonite" (Νο 55 Αμερική)που ανοίγει το άλμπουμ έχει όλα τα παραπάνω συστατικά. Ξεσηκωτικό κομμάτι από τα καλύτερα του άλμπουμ αλλά και των Loverboy, δίνει στον ακροατή μια πολύ χαρακτηριστική μουσική εικόνα για το τι θα ακούσει. Το "Turn Me Loose"που ακολουθεί είναι η αρμάδα των Loverboy. Όχι μόνο από τα καλύτερα τραγούδια του συγκροτήματος αλλά κι ένα από τα καλύτερα της δεκαετίας του 80. Προσέξτε ότι τότε, το 1981, το ελληνικό ραδιόφωνο (κρατικοί ραδιοσταθμοί) θέμα ήταν αν έπαιξαν 1-2 φορές το κομμάτι. Το "Turn Me Loose" έγινε μεγάλη επιτυχία από τα clubs της Μυκόνου όπου ο κόσμος το χόρευε πάνω σταρ τραπέζια καις τις μπάρες, ενδεικτικό για το ότι διαβάσατε πιο πάνω (σ.σ. περί ανεμελιάς και χορευτικού rock). Επίσης οι ερασιτεχνικοί σταθμοί Αθήνας και Θεσσαλονίκης είχαν ανακαλύψει το τραγούδι και το τίμησαν δεόντως, βοηθώντας το άλμπουμ να πουλήσει τα έστω λίγα 1.500 αντίτυπα. Πραγματικά ένα μεγάλο ραδιοφωνικά hit που δεν μετουσιώθηκε σε εμπορική επιτυχία. Δεν πειράζει, συμβαίνει στη δισκογραφία αυτό. Τουλάχιστον είχαμε βάλει τα θεμέλια για τον επόμενο δίσκο τους!
Η πρώτη πλευρά κλείνει με το πανέμορφο "Lady of the 80's" που είναι από τα αγαπημένα μου. Στη Β πλευρά τα 5 κομμάτια της κινούνται στο ίδιο ηχητικό πλαίσιο με καλύτερο τα"It Don't Matter" και "Little Girl" που γράφτηκε για να τιμήσει τη μνήμη του Elvis Presley.
Όμως το πρώτο άλμπουμ τους δεν έβγαλε απλά 3 hits και έβαλε τις βάσεις για το A.O.R. Παράλληλα μας γνώρισε ένα πολύ καλό κιθαρίστα, τον Paul Dean (πρώην Moxy) που το ταλέντο του, παιχτικό και συνθετικό φάνηκε και στα επόμενα άλμπουμ τους. Σίγουρα το «Loverboy» ανήκει στην κατηγορία των δίσκων που έκτισαν ένα ολόκληρο μουσικό ιδίωμα. Καλό άλμπουμ, καλά τραγούδια, άφθαρτα στο χρόνο, μια παραγωγή του Bruce Fairbairn που ανεξήγητο πως(!) κάνει το άλμπουμ να ακούγεται και σήμερα φρέσκο!!!
Διαβάστε εδώ την ιστορία των Loverboy όπως δημοσιεύτηκε στη στήλη Ποιος Θυμάται.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ
Με την πρώτη όψη το εξώφυλλο δεν είναι τίποτε το ιδιαίτερο αλλά έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία. Το επιμελήθηκε η Barbara Astman η οποία εικονίζεται στη φωτογραφία που τραβήχτηκε από Polaroid. Τα δε γράμματα δεν είναι τυχαίες λέξεις, αλλά οι στίχοι του τραγουδιού "Little Girl" όπου της είχαν στείλει από το συγκρότημα για να …εμπνευστεί.
ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΜΕΤΑ
Ακριβώς ένα χρόνο μετά, το 1981 κυκλοφόρησαν το δεύτερο άλμπουμ τους με τίτλο Get Lucky που διπλασίασε τις πωλήσεις του πρώτου άλμπουμ (το Loverboy είχε πουλήσει 2.000.000 αντίτυπα, το Get Lucky 4.000.000) και έβγαλε μια μεγάλη επιτυχία, το "Working for the Weekend".
TRIVIA
O παραγωγός Bruce Fairbairn είχε δουλέψει έως τότε στα 5 άλμπουμ των Prism και το Loverboy ήταν η 6η δουλειά του. Στα μέσα της δεκαετίας του 80 η δουλειά του αναγνωρίστηκε δουλεύοντας σαν παραγωγός στα άλμπουμ Slippery When Wet και New Jersey των Bon Jovi, Permanent Vacation, Pump και Get a Grip των Aerosmith και The Razors Edge των AC/DC!!!!
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
10/7/19/
Οι Καναδοί Loverboy είναι από τα πρώτα συγκροτήματα του είδους που «υποχρέωσαν» τους Αμερικάνους μουσικολόγους να αρχίσουν να ψάχνουν ένα νέο όρο για να περιγράψουν το rock που συνδύαζε synthesizer, μελωδία και χορευτική διάθεση! Μετά τις μεγάλες επιτυχίες των Foreigner (4), Journey (Frontiers) και Styx (Paradise Theater) κατέληξαν στον όρο A.O.R (Adult Oriented Rock).
Νοέμβριος 1980, Αθήνα, οδός Μεσογείων 311, Β όροφος, στο γραφείο του Υπεύθυνου Ξένου Ρεπερτορίου Παναγιώτη Παπαδόπουλου, μόλις έχει φθάσει ένα δέμα από τα κεντρικά γραφεία της CBS Ευρώπης με όλες τις κυκλοφορίες και μεταξύ αυτών και δύο δείγμα του πρώτου άλμπουμ του άγνωστου συγκροτήματος των Loverboy. Ο γράφων τότε εργαζόταν στην εταιρεία σαν part timer στο τμήμα προώθησης σε clubs και ραδιόφωνο. Από το γραφείο μου, άκουσα το “Turn me loose” και το πρώτο που ρώτησα τον Παναγιώτη ήταν αν θα κυκλοφορήσουμε το δίσκο. Η απάντηση ήταν «ναι» και αμέσως δόθηκε εντολή να παραγγείλουμε τα Masters και να τυπωθεί ο δίσκος ελληνικός. Η ιστορία των Loverboy μόλις είχε ξεκινήσει για την ελληνική αγορά.
Όμως το πρώτο άλμπουμ τους δεν έβγαλε απλά 3 hits και έβαλε τις βάσεις για το A.O.R. Παράλληλα μας γνώρισε ένα πολύ καλό κιθαρίστα, τον Paul Dean (πρώην Moxy) που το ταλέντο του, παιχτικό και συνθετικό φάνηκε και στα επόμενα άλμπουμ τους. Σίγουρα το «Loverboy» ανήκει στην κατηγορία των δίσκων που έκτισαν ένα ολόκληρο μουσικό ιδίωμα. Καλό άλμπουμ, καλά τραγούδια, άφθαρτα στο χρόνο, μια παραγωγή του Bruce Fairbairn που ανεξήγητο πως(!) κάνει το άλμπουμ να ακούγεται και σήμερα φρέσκο!!!
Διαβάστε εδώ την ιστορία των Loverboy όπως δημοσιεύτηκε στη στήλη Ποιος Θυμάται.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ
Με την πρώτη όψη το εξώφυλλο δεν είναι τίποτε το ιδιαίτερο αλλά έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία. Το επιμελήθηκε η Barbara Astman η οποία εικονίζεται στη φωτογραφία που τραβήχτηκε από Polaroid. Τα δε γράμματα δεν είναι τυχαίες λέξεις, αλλά οι στίχοι του τραγουδιού "Little Girl" όπου της είχαν στείλει από το συγκρότημα για να …εμπνευστεί.
Ακριβώς ένα χρόνο μετά, το 1981 κυκλοφόρησαν το δεύτερο άλμπουμ τους με τίτλο Get Lucky που διπλασίασε τις πωλήσεις του πρώτου άλμπουμ (το Loverboy είχε πουλήσει 2.000.000 αντίτυπα, το Get Lucky 4.000.000) και έβγαλε μια μεγάλη επιτυχία, το "Working for the Weekend".
TRIVIA
O παραγωγός Bruce Fairbairn είχε δουλέψει έως τότε στα 5 άλμπουμ των Prism και το Loverboy ήταν η 6η δουλειά του. Στα μέσα της δεκαετίας του 80 η δουλειά του αναγνωρίστηκε δουλεύοντας σαν παραγωγός στα άλμπουμ Slippery When Wet και New Jersey των Bon Jovi, Permanent Vacation, Pump και Get a Grip των Aerosmith και The Razors Edge των AC/DC!!!!
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
10/7/19/
Οταν τα αρθρα περιλαμβανουν και το προσωπικο στοιχειο αποκτουν μεγαλυτερη δυναμικη! Υπεροχη μεταφορα στην χρονικη στιγμη που μορφοποιηθηκε η μουσικη που τοσο λατρευουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήκορυφαιο τους αλμπουμ τους θεωρω το wild side του 1987 . Θεωρω οτι το ειδος aor/melodic ξεπηδησε απο το δεινοσαυρικο classic rock της δεκαετιας του 70 . Τα αλμπουμ που αρχισαν να δειχνουν που θα παει το πραγμα δεν μου αρεσουν τοσο,οπως το συγκεκριμενο ,καθως περιλαμβανουν καποια απο τα δεινοσαυρικα αυτα rock κλισε .Ειτε ηχητικα ειτε μουσικα .Ισως γιατι η τεχνολογια ηταν λιγο πιο πισω οποτε καποια πραγματα ακουγοτναι πιο ακατεργαστα . Αυτο ειναι βεβαια θεμα γουστου δεν σημαινει κατι .
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρεπιπτοντως δεν θα ηταν ασχημο να γινει ενα αφιερωμα στις μπαντες που πρωτοξεκινησαν το AOR /Melodic rock εκει στα μεσα και τελη 70 . Αυτο με αφορμη τους Prism που διαβασα και θεωρω οτι ηταν μεσα σε αυτους .Ειχα κανει την εργασια πριν καμποσα χρονια αλλα ουτρως η αλλως αυτη 'σβηστηκε ' ,ομως θα με ενδιαφερε να δω και τι γνωμη εχουν αλλοι που κατα πασα πιθανοτητα ειναι και πιο σφαιρικα μουσικα 'μορφωμενοι ' απο μενα που ειμαι 'μονολιθικος ΄και μονοδιαστατος .