ROCK INCIDENT 44: ΟΙ JUDAS PRIEST ΔΙΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ STYLISTICS!

Θα ήταν ποτέ δυνατόν οι Metal Gods να συνεργαστούν με τους Stock, Aitken και Waterman; Κι αν συνέβαινε κάτι τέτοιο (σ.σ. που ευτυχώς δεν συνέβη) τι αντίκτυπο θα είχε στην ιστορία των Judas Priest αλλά ακόμα ακόμα και στην εξέλιξη του heavy metal; Το καταπληκτικό είναι ότι το περιστατικό που θα διαβάσετε αμέσως πιο κάτω δεν είναι φήμη αλλά έστω και σαν ιδέα, συζητήθηκε και δεν καρποφόρησε. Μπορεί το συγκεκριμένο θέμα να μην αναπαράγεται πλέον στο sites, αλλά τη διετία 1989-1991 το συγκρότημα στις συνεντεύξεις του έκανε τις σχετικές αναφορές.
Γράφει ο Αλέξανδρος Ριχάρδος
Να μεταφερθούμε λοιπόν στην ανέμελη και ξέγνοιαστη δεκαετία του 80, εκεί προς τα τέλη της, όταν το ραδιόφωνο έπαιζε χαριτωμένα, γλυκανάλατα τραγούδια και οι pop ήρωες ήταν μέρος της ζωής των νέων. Το βρετανικό κι ευρωπαϊκό chart, συμπεριλαμβανομένου και του ελληνικού, κατακλυζόταν από pop dance επιτυχίες κι ένα τρίο συνθετών παραγωγών από την Μ.Βρετανία, οι Mike Stock, Matt Aitken και Pete Waterman, κυριαρχούν. Από τα μέσα της δεκαετίας του 80 έως και τα πρώτα 3 χρόνια της δεκαετίας του ’90, οι Mike Stock, Matt Aitken και Pete Waterman εκτός του ότι είχαν δεκάδες επιτυχίες, είχαν δημιουργήσει μια καινούργια σχολή ήχου. Κι αυτό ήταν το σημαντικότερο και νομίζω ότι αυτό το τελευταίο έβαλε σε σκέψεις τους Judas Priest για μια πιθανή συνεργασία μαζί τους. Οι Judas Priest που από την κυκλοφορία του άλμπουμ Turbo (1986) χρησιμοποιούν synthesizer κιθάρες!!!
Για να θυμίσω στους λίγο μεγαλύτερους τι σημαίνει Mike Stock, Matt Aitken και Pete Waterman, αναφέρω επιγραμματικά λίγες από τις δεκάδες (σ.σ. κυριολεκτικά) επιτυχίες τους, όπως I should be so luck (Kylie Minogue), Venus (Bananarama), Whatever I do (Hazell Dean), Heartache  (Pepsi and Shirley), I heard a Rumour (Bananarama), Never gonna give you, Together Forever (Rick Astley), Especially for you (Kylie Minogue/Jason Donovan),Blame it on the boogie (Big Fun), You Spin me Round (Dead or Alive) και πολλά άλλα!
« O manager μας Bill Curbishley ήταν φίλος με τον Pete Waterman και δεν ξέρω πως τους ήλθε η ιδέα να δουλέψουμε μαζί τους» λέει ο κιθαρίστας του συγκροτήματος K.K Dowing που εκείνη την εποχή ηχογραφούσαν το άλμπουμ Ram it Down (1988). «Ήταν τα Χριστούγεννα του 1987 και κάναμε ένα διάλειμμα από τις ηχογραφήσεις, όταν ακούστηκε η ιδέα να δουλέψουμε μαζί τους. Είμαστε αρνητικοί γιατί θέλαμε διακοπές, αφού είμαστε σ΄ένα studio στη Δανία στη μέση του πουθενά» λέει ο Downing. Τελικά πήγαμε στο Παρίσι και ηχογραφήσαμε 3 τραγούδια, το ένα ήταν διασκευή της επιτυχίας των Stylistics, ‘You are everything” και τα άλλα δύο συνθέσεις των  Mike Stock, Matt Aitken και Pete Waterman (για συντομία SAW). Οι τίτλοι τους ήταν “You keep giving me the Runaround” και “I Will Return”. Σαν συνθέσεις ήταν πολύ καλά κι εύκολα μπορούσαμε να τα μεταφέρουμε στο ύφος των Judas Priest, όπως είχαμε κάνει και στο παρελθόν με επιτυχία στα “Diamonds and Rust” της Joan Baez και στ “Green Manalishi” των Fleetwood Mac! Τότε είχαμε διασκευάσει το “Johnny B. Goode’ του Chuck Berry (σ.σ. κατά τη φτωχή άποψή μου αδιάφορη διασκευή) και δεν είμαστε αρνητικοί σε μια ακόμα διασκευή (σ.σ. βέβαια άλλο να διασκευάζεις Chuck Berry κι άλλο Stylistics με παραγωγούς τους SAW!!!). Τότε μας είχαν προτείνει να δώσουμε το 'Reckless' (σ.σ. από το άλμπουμ Turbo’ στο soundtrack, 'Top Gun' αλλά δεν προχωρήσαμε. Θέλαμε να δώσουμε όλο το βάρος μας στο άλμπουμ Turbo. Ήταν καλή η πρόταση για το ‘Reckless’ αφού μάλιστα το Top Gun έκανε τέτοια επιτυχία, αλλά ευκαιρίες για soundtracks πάντα θα υπάρχουν».
Stock, Aitken, Warterman

Εκείνο που προξενεί εντύπωση, είναι ότι μιλώντας ο K.K. Dowing λέει ότι δεν ήξεραν ακριβώς τι ήταν οι SAW αφού απουσίαζαν πολύ καιρό από τη χώρα τους και δεν γνώριζαν που απευθυνόντουσαν. Αλλά ήταν ενθουσιασμένοι με τη νέα συνεργασία και είχαν αρχίσει να τη δουλεύουν! «Τα sessions κράτησαν δύο ημέρες» λέει «και οι ηχογραφήσεις ήταν καλές. Όταν τις ακούσαμε, αποφασίσαμε να μην τις κυκλοφορήσουμε. Ήταν κάτι που δεν μας ταίριαζε. Άλλο να είσαι metal συγκρότημα κι άλλο pop. Εξ’ άλλου εμείς είμαστε συγκρότημα που δίνει μεγάλη σημασία στο μεγάλο δίσκο (σ.σ. άλμπουμ) κι όχι στα hit singles. Τα τραγούδια που ηχογραφήσαμε μαζί τους, τα πήραμε σε κασέτα κι έχουμε από ένα αντίγραφο. Η δική μου βρίσκεται καταχωνιασμένη σε κάποιο κουτί. Σίγουρα ο Rob Halford την έχει!»
Ένα μικρό απόσπασμα από τη διασκευή τους στο "You Are Everything" σε παραγωγή των SAW μπορείτε να ακούσετε στο video.
Σε συνέντευξη που είχε δώσει στο περιοδικό Guitar το1989, ο άλλος κιθαρίστας του συγκροτήματος, ο Glenn Tipton είχε πει ότι ότι δεν επρόκειτο να τα συμπεριλάβουν σε άλμπουμ τους κι αν ποτέ κυκλοφορούσαν, θα τα έδιναν σε soundtrack ή σε κάποια συλλογή, αλλά ποτέ σε άλμπουμ των Judas Priest! Ο Rob Halford μιλώντας στο New York Post, μάλλον υπεραμύνθηκε της επιλογής τους, λέγοντας ότι σαν τελική παραγωγή το "You Are Everything" ακουγόταν σαν μια megarock μπαλάντα της δεκαετίας του 80 με έντονα ντραμς, φωνητικά αλλά έγχορδα. «Ποτέ δεν φοβήθηκα να τραγουδήσω κάτι διαφορετικό. Μερικές φορές πετυχαίνει, μερικές όχι. Δεν ξέρεις ποτέ πως θα έλθουν τα πράγματα» είχε πει.
ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ STYLISTICS
Άφησα τελευταίο ένα μικρό βιογραφικό του αμερικάνικου soul συγκροτήματος των Stylistics για να έχετε μια πλήρη ιδέα για το τι κομμάτι πήγαν να διασκευάσουν οι Metal Gods. Το συγκρότημα σχηματίστηκε το 1968 στη Φιλαδέλφεια κι ήταν από τα μεγάλα soul συγκροτήματα της εποχής, συνυπεύθυνο για τον Philadelphia sound. Οι μεγαλύτερες επιτυχίες του ήταν τα "You Are Everything", "Break Up to Make Up", "You Make Me Feel Brand New", "Betcha by Golly, Wow" κ.α Το "You Are Everything" ήταν πολύ μεγάλη επιτυχία και στην Ελλάδα.
ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΑΝ…
Δεν θέλω ούτε να το σκέπτομαι. Και δεν είναι τόσα απλά τα πράγματα όπως λέει ο K.K Downing («και στο παρελθόν κάναμε διασκευές σε τραγούδια της Joan Baez και Fleetwood Mac) γιατί απλά τώρα δεν έχουμε ένα κάνουμε με αυτούς τους καλλιτέχνες (σ.σ. που κινούνται στον ευρύτερο χώρο του rock) αλλά με τους κορυφαίους της pop dance μουσικής. Τι σχέση μπορεί να έχουν οι Judas Priest με τους SAW; ΄Όμως αυτό δείχνει ότι οι καλλιτέχνες, δεν μπορούν να έχουν άποψη για όλα αφού είναι κλεισμένοι σε ένα studio και δεν ξέρουν τι συμβαίνει στην αγορά. Κι εκεί είναι που θα εμφανιστεί ο manager για να τον βοηθήσει και να του πει πιο είναι το σωστό. Αλλά όπως διαβάσατε στις πρώτες γραμμές, ο manager τους ήταν αυτός από τον οποίο ξεκίνησε η ιδέα! 
19/10/18/
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ



Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου