Η μοναδική “ασυμβίβαστη” Ελληνίδα ρόκερ, η Δέσποινα Γλέζου, έχει συνδέσει την ζωή της με όλη σχεδόν την ιστορία του Ελληνικού ροκ, τα τελευταία 50 χρόνια. Μία μοναδική φυσιογνωμία σ' ένα πολύ δύσκολο χώρο και σε μια ακόμη δυσκολότερη εποχή, κατάφερε με το πηγαίο ταλέντο της να ξεχωρίσει και να γίνει ένα σύμβολο ενός διαφορετικού τρόπου ζωής, μιάς ροκ ιδεολογίας που έγινε πράξη.
Ανηψιά του σπουδαίου ποιητή Γιάννη Ρίτσου και αδελφή του συνθέτη Γιάννη Γλέζου, από πολύ μικρή έδειξε τις καλλιτεχνικές της ανησυχίες, μαθαίνοντας κιθάρα και παρακολουθώντας μαθήματα δραματικής τέχνης και χορού. Μένοντας στην ίδια γειτονιά με τους Κώστα Τουρνά, Ρόμπερτ Ουίλλιαμς, Θάνο Μικρούτσικο και Παύλο Σιδηρόπουλο ήταν φυσικό να σχηματιστεί μια “καλλιτεχνική” παρέα με κοινούς στόχους, κοινά μέρη συνάντησης και κοινές μουσικές αναζητήσεις. Μεγάλο ρόλο στην διαμόρφωση της προσωπικότητάς της, έπαιξε και η αγάπη της στο διάβασμα και τα βιβλία, στα οποία είχε πρόσβαση από μικρή ηλικία μέσω του θείου της αλλά και των γονιών της. Έχει και η ίδια γράψει τα δικά της!
Με το τραγούδι ασχολήθηκε εντελώς τυχαία, όταν την άκουσαν σε μια μπουάτ της Πλάκας στα τέλη της δεκαετίας του '60. Έχοντας επηρεαστεί από μεγάλα ονόματα της εποχής, όπως οι Beatles και οι Rolling Stones, αλλά και από τις μουσικές του Χατζηδάκι και του Θοδωράκη και κυρίως του Διονύση Σαββόπουλου, ξεκίνησε τις εμφανίσεις της στο Rodeo και στο Κύτταρο. Μαζί της τα Μπουρμπούλια του Σαββόπουλου, η Μαρίζα Κωχ, ο Γιώργος Ρωμανός, ο Σιδηρόπουλος, ο Γκαϊφύλλιας, ο Πουλικάκος κ.α.
Έχοντας ήδη κυκλοφορήσει αρκετά μικρά δισκάκια που είχαν κάνει αίσθηση, ήρθε η πρόταση από τον Στέλιο Φωτιάδη να συμμετέχει σ' ένα νέο συγκρότημα με σκοπό την συμμετοχή τους στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Επειδή η άλλη τραγουδίστρια ήταν Αγγλίδα και δεν επιτρεπόταν η συμμετοχή της σ' Ελληνικό φεστιβάλ, ήθελαν και μια Ελληνίδα σαν την κύρια φωνή. Η Δέσποινα αρνήθηκε στην αρχή, μιας και την επόμενη ημέρα έπρεπε να φύγει στο εξωτερικό. Ο Φωτιάδης όμως την έπεισε, κι έτσι γεννήθηκαν οι “Νοστράδαμος”. Μαζί τους ακόμα η Chris King κι ο Ιπποκράτης “Τσάρλυ” Εξαρχόπουλος. Το τραγούδι με το οποίο πήγαν στο φεστιβάλ, ήταν το 'Δωσ' μου το χέρι σου”, που κέρδισε το βραβείο του καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου συνθέτη και εκτελεστή κι απετέλεσε την μεγαλύτερη επιτυχία τους. Λίγο μετά ήρθε και η πρόταση για την συμμετοχή τους στην Eurovision, αλλά λόγω του σκανδάλου που ξέσπασε με τον υποτιθέμενο βιασμό μιας ανήλικης από τον Τσάρλυ, τους απαγορεύτηκε η έξοδος απ' την χώρα και η χούντα, τους αφαίρεσε και τα διαβατήρια. Στη θέση τους πήγε η Μαρινέλλα με το “Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και τ' αγόρι μου”, ενώ εκείνη την χρονιά την πρωτιά κέρδισαν οι ΑΒΒΑ.
Μετά την διάλυση των Νοστράδαμος, η Δέσποινα κυκλοφορεί έναν δίσκο μαζι με τους Φωτιάδη, Βλάσση Μπονάτσο και Δημήτρη Ψαριανό, το 'Καινούργια Μέρα”.
Με την πτώση της χούντας συνεχίζει τις αναζητήσεις της ταξιδεύοντας στο εξωτερικό, γυρνώντας σχεδόν όλο τον κόσμο και παίζοντας μουσική για να εξοικονομεί τ' απαραίτητα χρήματα.
Με την επιστροφή της στην Ελλάδα στα μέσα του '80, εμφανίζεται και πάλι στο Rodeo με τον Ηρακλή Τριανταφυλλίδη και τους Τερμίτες του Μαχαιρίτσα. Έχοντας γράψει αρκετά δικά της κομμάτια όλο αυτό το διάστημα, κυκλοφορεί δύο προσωπικούς δίσκους, το “Επιμένω Ελληνικά” το 1986 και το 'Στενές Επαφές” το 1989. Πριν μερικά χρόνια, κυκλοφόρησε ένα ακόμα CD, το “Puzzle”, με μουσική ethnic και new age, και με την συμμετοχή του Νίκου Πιτλόγλου.
Έχει επίσης γράψει κι ένα βιβλίο, το “Ραβασάκι στον Αδάμ”, το οποίο έχει μεταφραστεί και στ' Αγγλικά.
Από τα τέλη του '80 η Δέσποινα Γλέζου έχει αποστασιοποιηθεί από τις περισσότερες καλλιτεχνικές της ενασχολήσεις, επιλέγοντας έναν διαφορετικό τρόπο ζωής μένοντας μόνιμα σ' ένα κτήμα στη Νάξο. Εκεί αφιερωμένη πλέον στη φύση και στην ομορφιά των Κυκλάδων, καλλιεργεί μόνη της ελιές παράγοντας το δικό της λάδι.
σπουδαία Ελληνική μορφή, μια ανεξάρτητη γυναικεία παρουσία, ένα πραγματικά ελεύθερο πνεύμα, είναι το ζωντανό παράδειγμα της ροκ νοοτροπίας κι ενός ροκ τρόπου ζωής, με εμπειρίες και με μια καλλιτεχνική προσφορά που ελάχιστοι μας έχουν δώσει.
Κώστας 'Elton” Κοντογιάννης
Ανηψιά του σπουδαίου ποιητή Γιάννη Ρίτσου και αδελφή του συνθέτη Γιάννη Γλέζου, από πολύ μικρή έδειξε τις καλλιτεχνικές της ανησυχίες, μαθαίνοντας κιθάρα και παρακολουθώντας μαθήματα δραματικής τέχνης και χορού. Μένοντας στην ίδια γειτονιά με τους Κώστα Τουρνά, Ρόμπερτ Ουίλλιαμς, Θάνο Μικρούτσικο και Παύλο Σιδηρόπουλο ήταν φυσικό να σχηματιστεί μια “καλλιτεχνική” παρέα με κοινούς στόχους, κοινά μέρη συνάντησης και κοινές μουσικές αναζητήσεις. Μεγάλο ρόλο στην διαμόρφωση της προσωπικότητάς της, έπαιξε και η αγάπη της στο διάβασμα και τα βιβλία, στα οποία είχε πρόσβαση από μικρή ηλικία μέσω του θείου της αλλά και των γονιών της. Έχει και η ίδια γράψει τα δικά της!
Με το τραγούδι ασχολήθηκε εντελώς τυχαία, όταν την άκουσαν σε μια μπουάτ της Πλάκας στα τέλη της δεκαετίας του '60. Έχοντας επηρεαστεί από μεγάλα ονόματα της εποχής, όπως οι Beatles και οι Rolling Stones, αλλά και από τις μουσικές του Χατζηδάκι και του Θοδωράκη και κυρίως του Διονύση Σαββόπουλου, ξεκίνησε τις εμφανίσεις της στο Rodeo και στο Κύτταρο. Μαζί της τα Μπουρμπούλια του Σαββόπουλου, η Μαρίζα Κωχ, ο Γιώργος Ρωμανός, ο Σιδηρόπουλος, ο Γκαϊφύλλιας, ο Πουλικάκος κ.α.
Μετά την διάλυση των Νοστράδαμος, η Δέσποινα κυκλοφορεί έναν δίσκο μαζι με τους Φωτιάδη, Βλάσση Μπονάτσο και Δημήτρη Ψαριανό, το 'Καινούργια Μέρα”.
Με την πτώση της χούντας συνεχίζει τις αναζητήσεις της ταξιδεύοντας στο εξωτερικό, γυρνώντας σχεδόν όλο τον κόσμο και παίζοντας μουσική για να εξοικονομεί τ' απαραίτητα χρήματα.
Με την επιστροφή της στην Ελλάδα στα μέσα του '80, εμφανίζεται και πάλι στο Rodeo με τον Ηρακλή Τριανταφυλλίδη και τους Τερμίτες του Μαχαιρίτσα. Έχοντας γράψει αρκετά δικά της κομμάτια όλο αυτό το διάστημα, κυκλοφορεί δύο προσωπικούς δίσκους, το “Επιμένω Ελληνικά” το 1986 και το 'Στενές Επαφές” το 1989. Πριν μερικά χρόνια, κυκλοφόρησε ένα ακόμα CD, το “Puzzle”, με μουσική ethnic και new age, και με την συμμετοχή του Νίκου Πιτλόγλου.
Έχει επίσης γράψει κι ένα βιβλίο, το “Ραβασάκι στον Αδάμ”, το οποίο έχει μεταφραστεί και στ' Αγγλικά.
Από τα τέλη του '80 η Δέσποινα Γλέζου έχει αποστασιοποιηθεί από τις περισσότερες καλλιτεχνικές της ενασχολήσεις, επιλέγοντας έναν διαφορετικό τρόπο ζωής μένοντας μόνιμα σ' ένα κτήμα στη Νάξο. Εκεί αφιερωμένη πλέον στη φύση και στην ομορφιά των Κυκλάδων, καλλιεργεί μόνη της ελιές παράγοντας το δικό της λάδι.
Ο Κώστας "elton' Κοντογιάννης (δεξιά) με τη Δέσποινα Γλέζου, στη μέση ο Γιώργος Ρωμανός. |
σπουδαία Ελληνική μορφή, μια ανεξάρτητη γυναικεία παρουσία, ένα πραγματικά ελεύθερο πνεύμα, είναι το ζωντανό παράδειγμα της ροκ νοοτροπίας κι ενός ροκ τρόπου ζωής, με εμπειρίες και με μια καλλιτεχνική προσφορά που ελάχιστοι μας έχουν δώσει.
Κώστας 'Elton” Κοντογιάννης
4/10/18
Πατήστε εδώ και διαβάστε παλαιότερα άρθρα του Κώστα"elton' Κοντογιάννη, σχετικά με το ελληνικό rock.
Πατήστε εδώ και διαβάστε παλαιότερα άρθρα του Κώστα"elton' Κοντογιάννη, σχετικά με το ελληνικό rock.
Δημοσίευση σχολίου