TO ΑΛΜΠΟΥΜ I ROBOT ΤΩΝ ALAN PARSONS PROJECT ΕΙΝΑΙ ΕΠΝΕΥΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ…..

…Isaac Asimov, I, Robot. Αλλά ας ξεκινήσουμε κανονικά το άρθρο.
Μετά από ένα πετυχημένο άλμπουμ, πάντα το επόμενο αντιμετωπίζει …υπαρξιακό πρόβλημα. Ο καλλιτέχνης πρέπει να επιβεβαιώσει την αξία του με ένα τουλάχιστον ισοδύναμο άλμπουμ, πράγμα που τις περισσότερες φορές δεν επιτυγχάνεται. Το 1976 οι Alan Parsons Project μας είχαν συστηθεί με την κυκλοφορία του πραγματικά πολύ καλού πρώτου άλμπουμ τους Tales of Mystery and Imagination (Νο 56 Μ.Βρετανία, Νο 38 Αμερική) ανεβάζοντας τον πήχη προσδοκίας του δεύτερου άλμπουμ πολύ ψηλά. Διαβάστε εδώ την ιστορία του άλμπουμ Tales of Mystery and Imagination και τη σχέση του με τον Edgar Alan Poe.
Ο Alan Parsons δέχεται ένα τηλέφωνο από τον δαιμόνιο Αμερικάνο, δισκάνθρωπο (σ.σ ιδιότητα που ημέρα με την ημέρα εκλείπει) Clive Davis, ο οποίος έγραψε ιστορία στην CBS από το 1967 έως και 1973 υπογράφοντας τους Janis Joplin, Bruce Springsteen, Santana, Billy Joel, Aerosmith, Blood Sweat and Tears (σ.σ. θέλετε κι άλλους;).   Το 1975 ίδρυσε την Arista Rec ( σ.σ. από την ελληνική λέξη Άριστα, το τέλειο) όπου υπέγραψε τους Barry Maniolow και Whitney Houston!
Είχαμε μείνει στο τηλέφωνο του Clive Davis στον Alan Parsons που τον προσκάλεσε μαζί με τον Eric Woolfson κι αφού είχαν κυκλοφορήσει ήδη το πρώτο άλμπουμ τους να υπογράψουν στην νεοσύστατη Arista Rec. Με τα χρήματα που πήραν από την υπογραφή του συμβολαίου, ο Alan Parsons μετακόμισε σε ένα μεγαλύτερο σπίτι γιατί το προηγούμενο μετά τη γέννηση του γιου του ήταν μικρό και δεν μπορούσαν να κάνουν πρόβα!
To I Robot κυκλοφόρησε το 1977 (Νο 30 Μ.Βρετανία, Νο 9 Αμερική) και μπορεί να μην είχε τη μαγεία και την ατμόσφαιρα του προκατόχου του αλλά γνώρισε μεγαλύτερη επιτυχία (Νο 26 Μ.Βρετανία, Νο 9 Αμερική).
Ο Alan Parsons δεν είχε διαβάσει τα βιβλία του Asimov σε αντίθεση με τον Eric Woolfson, ο οποίος πριν κυκλοφορήσει το άλμπουμ συνάντησε τον Asimov για να του μεταφέρει το θαυμασμό του αλλά και την ιδέα που είχαν  να βασίσουν τα τραγούδια του I Robot στο βιβλίο του. Ιδέα, που ενθουσίασε το συγγραφέα. Διάβασε εδώ την ιστορία του Eric Woolfson. Αντιμετώπισαν ένα σοβαρό πρόβλημα με τα δικαιώματα αφού ο Asimov είχε πουλήσει τα πνευματικά δικαιώματα σε εταιρεία που τα διαχειριζόταν για τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές. Έτσι ενώ το βιβλίο τιτλοφορείται I, Robot (σ.σ. με κόμμα) το άλμπουμ τιτλοφορήθηκε I Robot (σ.σ. χωρίς κόμμα).
Ο Alan Parsosn παραδέχεται ότι δεν είναι φίλος του βιβλίου, αλλά διάβασε ορισμένες ιστορίες του Asimov και τις βρήκε πολύ ενδιαφέρουσες (σ.σ. αυτό έλειπε!). Η βάση των περισσότερων στίχων του I,Robot βασίζονται στην αρχή του Asimov της σχέσης ανθρώπων και ρομπότ, μια σχέση με την οποία ο Alan Parsons δεν συμφωνούσε αλλά δέχτηκε να τη συμπεριλάβει στους στίχους των τραγουδιών.
Οι μουσικοί που παίζουν στο I Robot είναι κατά βάση τα μέλη του σκοτσέζικου συγκροτήματος Pilot στους οποίους ο Alan Parsons είχε κάνει παραγωγή στην επιτυχία τους Μagic. Οι τραγουδιστές κατά την πάγια θέση των Alan Parsons Project ήταν διάφοροι, όπως ο Steve Harley των Cockney Rebel στο “The Voice”, o ινδικής καταγωγής Lenny Zakatek μέλος του pop συγκροτήματος Gonzales στο "I Wouldn't Want to Be Like You", o τζαμαικανος Peter Straker που έπαιζε στη θεατρική έκδοση του “Hair”, μαζί με την Jaki Whitren στο «Sone other Time”  και πιο γνωστός απ’ όλους ο τραγουδιστής των Hollies, Alan Clarke στο “Breakdown”.
Όπως γράφει ο Alan Parsons στο ένθετο του cd, το άλμπουμ κυκλοφόρησε σε μια εποχή που η πρώτη ταινία της σειράς Star Wars όχι μόνο είχε κάνει επιτυχία αλλά κυριολεκτικά είχε σπάσει τα ταμεία με αποτέλεσμα το θέμα του άλμπουμ να γίνει πολύ εύκολα δεκτό από το κοινό. Τα τραγούδια  "I Wouldn't Want to Be Like You"(Νο 36 Αμερική) και «Don’t let it Show’ με ερμηνευτή τον Dave Townshend (No 92 Αμερική) βοήθησαν στη μεγάλη επιτυχία του άλμπουμ.



O Alan Parsons θεωρεί ότι η σύμπτωση να κυκλοφορήσει ο δίσκος την ίδια εποχή με την ταινία Star Wars, τους βοήθησε πολύ. "Όταν βγήκε το άλμπουμ συνέπεσε ακριβώς με την ταινία Star Wars κι ο  κόσμος τα συνδύασε! Οι άνθρωποι περιμένουν ουρά όλη τη νύχτα για να δουν αυτή τημ ταινία κι εμείς πήγαμε να τη δούμε στο Σικάγο ενώ βρισκόμασταν σε ένα promo trip. Μού άρεσε πολύ και εξακολουθεί να είναι μια από τις αγαπημένες μου ταινίες".Η αντίδραση του κόσμου στην κυκλοφορία του άλμπουμ ήταν φανταστική. "Θυμάμαι ένα στέλεχος της Arista,στο τμήμα A&R που είπε, «Αυτό δεν είναι απλώς ένας δίσκος, αυτό είναι ένα γεγονός». Ο τίτλος του τραγουδιού που κλείνει το άλμπουμ "Genesis Ch.1 v.32" υπονοεί ότι είναι η συνέχεια του πρώτου κεφαλαίου της Δημιουργίας στη Γένεση η οποία τελειώνει στον 31 ψαλμό και ο άνθρωπος έφτιαξε το ρομπότ κατ’ ομοίωση!
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ
Η φωτογραφία του εξώφυλλου είναι μέρος του αεροδρομίου του Charles De Gaulle στο Παρίσι το οποίο τότε ήταν ότι πιο φουτουριστικό και μοντέρνο υπήρχε . Το ρομπότ που εικονίζεται, δείχνει να έχει εγκέφαλο.  

Το εξώφυλλο της επανέκδοσης του 2013 
TRIVIA
  • O Isaac Asimov γεννήθηκε με το όνομα Isaak Yudovich Ozimov στο Πετροβίτσι της Ρωσίας το 1920 και πέθανε στην Αμερική το 1992. Μετανάστευσε στην Αμερική το 1923 και το 1928 πήρε την αμερικάνικη υπηκοότητα. Σπούδασε στο πανεπιστήμιο της Κολούμπια ενώ έκανε 2 παιδιά. Το 1955 έγινε καθηγητής βιοχημείας στην ιατρική σχολή στο πανεπιστήμιο της Βοστώνης.
  • Είναι ιδιαίτερα γνωστός για το συγγραφικό του έργο και συγκεκριμένα για τα έργα επιστημονικής φαντασίας. Η επιτυχία του συνίσταται στο γεγονός ότι το έργο του έγινε πολύ εύκολο και κατανοητό στον κόσμο γιατί ήταν γνώστης των φυσικών επιστημών και τη συνδύαζε με έντονη διορατικότητα και αντίληψη της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Στα βιβλία του περιέγραψε τις σχέσεις ανθρώπων και ρομπότ με θαυμαστό τρόπο που ακόμα κι αν διαφωνούσες με τη θέση του, τη διάβαζες και τη συζητούσες. Έγραψε 465 περίπου δημοσιευμένα βιβλία, από τα οποία τα 25 είναι καθαρά επιστημονικής φαντασίας και τα υπόλοιπα μελέτες και επιστημονικά συγγράμματα. Τα γνωστότερα έργα του είναι η σειρά μυθιστορημάτων με τα Ρομπότ ("Εγώ, το Ρομπότ", "Έρχονται τα Ρομπότ", "Σπηλιές από Ατσάλι", "Ο Γυμνός Ήλιος", "Τα Ρομπότ της Αυγής", "Ρομπότ και Αυτοκρατορία") και η σειρά της Γαλαξιακής Αυτοκρατορίας ("Γαλαξιακή Αυτοκρατορία", 1-6).
  • Οι Gonzales τους οποίους το management είχε αναλάβει ο Eric Woolfson είχαν μια disco επιτυχία με το τραγούδι “I haven’t’ stopped dancing yet” .
  • Το “Breakdown’ έγινε μεγάλη ραδιοφωνική επιτυχία στους Classic Rock σταθμούς της Μ.Βρετανίας. 
 
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ


    
Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου