40 ολόκληρα χρόνια πέρασαν από τον Μάρτιο του 1978 όταν κυκλοφόρησε το πρώτο τεύχος του ιστορικού ελληνικού περιοδικού Ποπ-Ροκ με εξώφυλλο τον Jimi Hendrix και τιμή 30 δρχ. Με 66 σελίδες γεμάτες από θέματα που στην εποχή τους (σ.σ.μη πω και σήμερα) ήταν πολύ ενδιαφέροντα, το Ποπ-Ροκ ήλθε κι έμεινε δίπλα στην νεολαία αλλά και σε όποιον άλλον ήθελε να πληροφορηθεί τα περί μουσικής για 34 ολόκληρα χρόνια ( η κυκλοφορία του σταμάτησε το 2012). Το περιοδικό υλοποιήθηκε όταν ο εκδότης Άρης Γκρίτζαλης πρότεινε στους Γιάννη Πετρίδη, Βάσο Τσιμιδόπουλο και Κώστα Ζουγρή να φτιάξουν ένα ελληνικό περιοδικό στα πρότυπα του γαλλικού Rock & Folk κι ο Κώστας Ζουγρής το βάπτισε Ποπ & Ροκ με τα γραφεία του περιοδικού (τότε) να βρίσκονται στην Καλλιθέα στην οδό Δημοσθένους 51.
Η θεματολογία του πρώτου τεύχος περιελάβανε μια πανσπερμία(!) άρθρων που καλύπταν όλο το φάσμα της μουσικής από rock, blues, soul, punk, country έως και κλασική! Εκτός αυτών υπήρχαν άρθρα για το Woodstock, τον Διονύση Σαββόπουλο, τον Iggy Pop, το Star Wars και κριτική ελληνικών δίσκων με τον Δημήτρη Κωνσταντάρα (τον γνωστό μετέπειτα βουλευτή/δημοσιογράφο) και ξένων από τον Πητ Κωνσταντέα. Οι άνθρωποι που υπέγραφαν τα άρθρα και τις στήλες ήταν οι Γιάννης Πετρίδης, Θόδωρος Σαραντής, Ιωσήφ Αβράμογλου, Βάσος Τσιμιδόπουλος, Αργύρης Ζήλος, Νίκος Μουρατίδης, Ζακ Μεναχέμ, Μίκης Κορίνθιος κι ο Λευτέρης Κογκαλίδης. Υπήρχε κι ένα τρισέλιδο από τον Ευκλείδη Σελούντο με θέμα Hi Fi, τίτλος που ήταν γραμμένος και στην πρώτη σελίδα του περιοδικού δίπλα στον τίτλο. Ο λόγος είναι ότι εκείνη την εποχή κυκλοφορούσε με ιδιαίτερη επιτυχία το περιοδικό ΗΧΟΣ και HIFI κι υπήρχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από το κοινό για τέτοιου είδους θέματα αρθρογραφία και παρουσιάσεις μηχανημάτων. Σκεφτείτε ότι τότε μόλις είχαμε ξεφύγει από τα ηλεκτρόφωνα και τα παλαιά πικ απ-έπιπλα κι αγοράζαμε καινούργια μηχανήματα ποιοτικού ήχου. Οι διαφημίσεις που φιλοξενούσε το πρώτο τεύχος προερχόντουσαν οι περισσότερες από το χώρο των στερεοφωνικών καταστημάτων (Stereo Park, Studio Sound, Kenwood, Music Studio, ηχεία Bose) και μόνο μια από δισκογραφική εταιρεία, την Φώνογκραμ (αργότερα Polygram). Επίσης διαφημίσεις είχαν καταστήματα δίσκων (Πολύδωρος, Romantica – στη Στοά Φέξη 6, Jazz Rock, Στροφή Μανάκου, και τα clubs, Rainbow στη Λ.Βουλιαγμένης και Caribian).
Ο Γιάννης Πετρίδης ήταν και ο πρώτος διευθυντής του, θέση που κατείχε μέχρι το 1998 που αποχώρησε ενώ μερικά χρόνια αργότερα το περιοδικό μεταβιβάστηκε στη Μουσικοεκδοτική που εξέδιδε και τα Ποπ Κορν και Metal Hammer. Το περιοδικό άλλαξε πολλούς εκδότες (Γκρίτζαλης, Α&Ε. Τερζόπουλος, το 2009 το πήρε η εταιρεία Bestend, συμφερόντων Κώστα Γιαννίκου αλλά λόγω οικονομικών προβλημάτων του Ομίλου Γιαννίκου και την πτώχευση της Bestend το περιοδικό έκλεισε το 2012)
H αλήθεια είναι ότι δεν υπήρξε άλλο τόσο πετυχημένο μουσικό περιοδικό στη χώρα μας που κυριολεκτικά μαζί του ανατράφηκαν γενιές κι όχι μόνο μουσικά. Όλοι όσοι ακούν μουσική έχουν αγοράσει τουλάχιστον ένα τεύχος του!
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
Η θεματολογία του πρώτου τεύχος περιελάβανε μια πανσπερμία(!) άρθρων που καλύπταν όλο το φάσμα της μουσικής από rock, blues, soul, punk, country έως και κλασική! Εκτός αυτών υπήρχαν άρθρα για το Woodstock, τον Διονύση Σαββόπουλο, τον Iggy Pop, το Star Wars και κριτική ελληνικών δίσκων με τον Δημήτρη Κωνσταντάρα (τον γνωστό μετέπειτα βουλευτή/δημοσιογράφο) και ξένων από τον Πητ Κωνσταντέα. Οι άνθρωποι που υπέγραφαν τα άρθρα και τις στήλες ήταν οι Γιάννης Πετρίδης, Θόδωρος Σαραντής, Ιωσήφ Αβράμογλου, Βάσος Τσιμιδόπουλος, Αργύρης Ζήλος, Νίκος Μουρατίδης, Ζακ Μεναχέμ, Μίκης Κορίνθιος κι ο Λευτέρης Κογκαλίδης. Υπήρχε κι ένα τρισέλιδο από τον Ευκλείδη Σελούντο με θέμα Hi Fi, τίτλος που ήταν γραμμένος και στην πρώτη σελίδα του περιοδικού δίπλα στον τίτλο. Ο λόγος είναι ότι εκείνη την εποχή κυκλοφορούσε με ιδιαίτερη επιτυχία το περιοδικό ΗΧΟΣ και HIFI κι υπήρχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από το κοινό για τέτοιου είδους θέματα αρθρογραφία και παρουσιάσεις μηχανημάτων. Σκεφτείτε ότι τότε μόλις είχαμε ξεφύγει από τα ηλεκτρόφωνα και τα παλαιά πικ απ-έπιπλα κι αγοράζαμε καινούργια μηχανήματα ποιοτικού ήχου. Οι διαφημίσεις που φιλοξενούσε το πρώτο τεύχος προερχόντουσαν οι περισσότερες από το χώρο των στερεοφωνικών καταστημάτων (Stereo Park, Studio Sound, Kenwood, Music Studio, ηχεία Bose) και μόνο μια από δισκογραφική εταιρεία, την Φώνογκραμ (αργότερα Polygram). Επίσης διαφημίσεις είχαν καταστήματα δίσκων (Πολύδωρος, Romantica – στη Στοά Φέξη 6, Jazz Rock, Στροφή Μανάκου, και τα clubs, Rainbow στη Λ.Βουλιαγμένης και Caribian).
Τα πρώτα 3 τεύχη του. |
H αλήθεια είναι ότι δεν υπήρξε άλλο τόσο πετυχημένο μουσικό περιοδικό στη χώρα μας που κυριολεκτικά μαζί του ανατράφηκαν γενιές κι όχι μόνο μουσικά. Όλοι όσοι ακούν μουσική έχουν αγοράσει τουλάχιστον ένα τεύχος του!
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
Δημοσίευση σχολίου