Την δεκαετία του ’80, ειδικά εκεί προς τα τέλη της, το όνομα του John Kalodner ήταν πιο γνωστό κι από αυτό των καλλιτεχνών. Κανείς όμως δεν ήξερε τι ακριβώς έκανε στους δίσκους που αναγραφόταν το όνομά του, αφού παραγωγός δεν ήταν, ηχολήπτης δεν ήταν, στιχουργός/συνθέτης/μέλος συγκροτήματος δεν ήταν, τότε τι ήταν;
Ο Αλέξανδρος Ριχάρδος σας παρουσιάζει την ιστορία του, τις μετεγγραφές του στις αμερικάνικες εταιρείες δίσκων, τις συμμετοχές του σε video(!) και την σχέση του με τους Aerosmith.
Η ιστορία του ξεκινά από το περιοδικό Concert όπου εργαζόταν σαν φωτογράφος/συντάκτης.
Προσελήφθηκε στην Atlantic Rec. όπου το ταλέντο του στη δισκογραφία φάνηκε αμέσως και πολύ γρήγορα μεταπήδησε στην δισκογραφική εταιρεία που ίδρυσε ο David Geffen, την Geffen Records. Ανερχόμενη εταιρεία η Geffen σε μια Αμερική που άκουγε τη μουσική να αλλάζει και νέα ονόματα να ξεπετάγονται. Έτσι ο John Kalodner με τον τίτλο του A&R (Art and Repertoire manager) άρχισε να συνεργάζεται με τα καινούργια ονόματα που έκαναν εντυπωσιακές εισόδους στα charts του Billboard. Asia, Wang Chung, White Zombie, Sammy Hagar, XTC, Nelson, Aerosmith και Whitesnake, ήταν μερικά από τα ονόματα με τα οποία δούλεψε τη δεκαετία του '80 και εκείνα του οφείλουν πολλά. Γιατί ο John Kalodner μπορεί να μην ήταν παραγωγός, αλλά με τον τρόπο του συνέδραμε ουσιαστικά στην επιτυχία των δίσκων αλλά και στη διαμόρφωση του image του καλλιτέχνη. Αυτή ακριβώς η …έλλειψη ταυτότητας, επισημάνθηκε για πρώτη φορά από τον Keith Olsen, παραγωγό του δεύτερου άλμπουμ των Foreigner, Double Vision, όταν ήλθε η στιγμή να δώσει γραπτά στην εταιρεία τους συμμετέχοντες στο δίσκο ώστε να γραφτούν στο εσώφυλλο τα credits. Ο παραγωγός εκτός της καλλιτεχνικής του δουλειάς, παραδίδει στην εταιρεία τα τιμολόγια εξόδων και λίστα με τα ονόματα των μουσικών/συνθετών/στιχουργών και γενικά συμμετεχόντων στο άλμπουμ. O Kalodner είχε μεν ενεργή παρουσία στις ηχογραφήσεις του Double Vision, αλλά με ποια ιδιότητα; Έτσι όταν ο Olsen ρώτησε τον Mick Jones πώς να τον παρουσιάσει ο Jones του απάντησε: "John Kalodner: John Kalodner"! Ήταν η πρώτη φορά που το όνομά του γράφτηκε με αυτόν τον τρόπο σε δίσκο και ακολουθήθηκε σε όλες τις μετέπειτα εμφανίσεις του!
Το βάθος της δουλειάς του ήταν πολύ μεγάλο.
Ειδικεύτηκε στις φωτογραφίες καλλιτεχνών κι αυτό τον έφερε στην Atlantic Records όπου προσελήφθηκε στο τμήμα των εκδοτικών δικαιωμάτων, ενώ παράλληλα εργαζόταν σαν φωτογράφος/συντάκτης στην καθημερινή εφημερίδα The Philadelphia Inquirer.Τη δεκαετία του ’70, υπέγραψε στην Atlantic τους Peter Gabriel και Phil Collins (για την Αμερική), συνετέλεσε στην προσωπική καριέρα του Sammy Hagar, ουσιαστικά υπέγραψε τον Jimmy Page στην Geffen, ήταν ο εμπνευστής της συνεργασίας Coverdale/Page (διάβασε εδώ).
Για το θέμα των AC/DC και Foreigner και την υπογραφή τους στην Atlantic υπάρχει έντονη διαφωνία, αφού ο ίδιος ο Kalodner ισχυρίζεται ότι τους έφερε στην εταιρεία αλλά τόσο οι executives Phil Carson και Jerry Greenberg υποστηρίζουν ότι αυτοί τους έφεραν αντίστοιχα. Πάντως σε συνέντευξή του στο περιοδικό Classic Rock, ο Mick Jones των Foreigner λέει ότι ο Kalodner τον έπεισε να υπογράψει στην Atlantic.
Η συμβολή του δεν περιορίστηκε σε συμβουλές, προτάσεις και παραινέσεις αλλά είχε και σημαντικές επιτυχίες σε executive επίπεδο δημιουργώντας τα soundtracks των ταινιών Top Gun (No1 Αμερική) και Footloose (No1 Αμερική). Κι όλα αυτά σε μια περίοδο που ο συνδυασμός κινηματόγραφος - δίσκος -μουσική, ήταν στο απόγειό του. Μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του ήταν η συνεργασία του με τους Aerosmith στο άλμπουμ τους Get a Grip που μόνο στην Αμερική πούλησε 7.000.000 αντίτυπα!!!
Παρ’ όλη την τεράστια επιτυχία του άλμπουμ, οι Aerosmith ήταν δυσαρεστημένοι από την Geffen και υπογράφουν στην Columbia όπου ήδη έχει μετακομίσει ο Kalodner! Η βασική αιτία της μετακόμισης είναι ότι η Geffen έδινε μεγαλύτερη σημασία στους Guns’n’Roses παρά σε αυτούς. Η ειρωνεία: Με την υπογραφή των Aerosmith στην Columbia, οι Guns’n’Roses διαλύονται! Στην Columbia (CBS και μετέπειτα Sony) ο Kalodner ξεδίπλωσε για άλλη μια φορά το ταλέντο και τις ικανότητές του συνεργαζόμενος με πρωτοκλασάτα ονόματα όπως Santana, Journey, Manowar, Heart, Chicago, R.E.O. Speedwagon, Ted Nugent, Steve Vai, Joe Satriani, Black Crowes και φυσικά Aerosmith.
Τη δεκαετία του ’00 έως και το 2005 ήταν senior vice-president of A&R της Sanctuary Records και το 2006 αποσύρθηκε.Την καυτή 15ετία που ό,τι άγγιζε γινόταν χρυσός ή καλύτερα όποιον συμβούλευε έκανε επιτυχία, ο Kalodner έγινε celebrity. Έτσι τον βλέπουμε να εμφανίζεται στα video των Aerosmith με τους οποίους είχε μεγάλη επαφή, ‘Let the Music do the Talkin’, ‘Dude’, ‘The Other Side’, ‘Eat the Rich’, ‘Blind man’ και ‘Pink’. Από τα παραπάνω η εμφάνισή του στο Dude ήταν και η πλέον χαρακτηριστική αφού εμφανίστηκε στα λευκά ντυμένος σαν νύφη(!) κάνοντας πλάκα με το συγκρότημα καθώς ο ίδιος ντυνόταν πάντα στα λευκά. Ήταν τέτοια η σχέση του με τους Aerosmith που εμφανίστηκε μαζί τους στο επεισόδιο της σειράς The Simpsons, “Flaming Moe’s”.
Εκτός από τα video των Aerosmith, o Kalodner εμφανίστηκε σε video των Jackyl με τους οποίους δούλεψε στην αρχή της δεκαετίας του ’90 όταν τους υπέγραψε στην Geffen, των Wang Chung (στο ‘To live and Die in L.A.’) και στο ‘I Can’t drive 55’ του Sammy Hagar (σαν δικαστής). Τέλος οι GPS, τους οποίους σχημάτισαν τρεις πρώην Asia, οι John Payne (τραγούδι /μπάσο), Guthrie Govan (κιθάρα) και Jay Schellen (ντραμς) τον …έβαλαν στο εξώφυλλο στο μοναδικό άλμπουμ τους που είχε κυκλοφορήσει το 2006 με τίτλο Windows to the Soul.
Ο Αλέξανδρος Ριχάρδος σας παρουσιάζει την ιστορία του, τις μετεγγραφές του στις αμερικάνικες εταιρείες δίσκων, τις συμμετοχές του σε video(!) και την σχέση του με τους Aerosmith.
Η ιστορία του ξεκινά από το περιοδικό Concert όπου εργαζόταν σαν φωτογράφος/συντάκτης.
Προσελήφθηκε στην Atlantic Rec. όπου το ταλέντο του στη δισκογραφία φάνηκε αμέσως και πολύ γρήγορα μεταπήδησε στην δισκογραφική εταιρεία που ίδρυσε ο David Geffen, την Geffen Records. Ανερχόμενη εταιρεία η Geffen σε μια Αμερική που άκουγε τη μουσική να αλλάζει και νέα ονόματα να ξεπετάγονται. Έτσι ο John Kalodner με τον τίτλο του A&R (Art and Repertoire manager) άρχισε να συνεργάζεται με τα καινούργια ονόματα που έκαναν εντυπωσιακές εισόδους στα charts του Billboard. Asia, Wang Chung, White Zombie, Sammy Hagar, XTC, Nelson, Aerosmith και Whitesnake, ήταν μερικά από τα ονόματα με τα οποία δούλεψε τη δεκαετία του '80 και εκείνα του οφείλουν πολλά. Γιατί ο John Kalodner μπορεί να μην ήταν παραγωγός, αλλά με τον τρόπο του συνέδραμε ουσιαστικά στην επιτυχία των δίσκων αλλά και στη διαμόρφωση του image του καλλιτέχνη. Αυτή ακριβώς η …έλλειψη ταυτότητας, επισημάνθηκε για πρώτη φορά από τον Keith Olsen, παραγωγό του δεύτερου άλμπουμ των Foreigner, Double Vision, όταν ήλθε η στιγμή να δώσει γραπτά στην εταιρεία τους συμμετέχοντες στο δίσκο ώστε να γραφτούν στο εσώφυλλο τα credits. Ο παραγωγός εκτός της καλλιτεχνικής του δουλειάς, παραδίδει στην εταιρεία τα τιμολόγια εξόδων και λίστα με τα ονόματα των μουσικών/συνθετών/στιχουργών και γενικά συμμετεχόντων στο άλμπουμ. O Kalodner είχε μεν ενεργή παρουσία στις ηχογραφήσεις του Double Vision, αλλά με ποια ιδιότητα; Έτσι όταν ο Olsen ρώτησε τον Mick Jones πώς να τον παρουσιάσει ο Jones του απάντησε: "John Kalodner: John Kalodner"! Ήταν η πρώτη φορά που το όνομά του γράφτηκε με αυτόν τον τρόπο σε δίσκο και ακολουθήθηκε σε όλες τις μετέπειτα εμφανίσεις του!
Το βάθος της δουλειάς του ήταν πολύ μεγάλο.
Με τον David Geffen |
Άρθρο του από το περιοδικό Concert. |
Με τους Steven Tyler και David Coverdale |
Για το θέμα των AC/DC και Foreigner και την υπογραφή τους στην Atlantic υπάρχει έντονη διαφωνία, αφού ο ίδιος ο Kalodner ισχυρίζεται ότι τους έφερε στην εταιρεία αλλά τόσο οι executives Phil Carson και Jerry Greenberg υποστηρίζουν ότι αυτοί τους έφεραν αντίστοιχα. Πάντως σε συνέντευξή του στο περιοδικό Classic Rock, ο Mick Jones των Foreigner λέει ότι ο Kalodner τον έπεισε να υπογράψει στην Atlantic.
Η συμβολή του δεν περιορίστηκε σε συμβουλές, προτάσεις και παραινέσεις αλλά είχε και σημαντικές επιτυχίες σε executive επίπεδο δημιουργώντας τα soundtracks των ταινιών Top Gun (No1 Αμερική) και Footloose (No1 Αμερική). Κι όλα αυτά σε μια περίοδο που ο συνδυασμός κινηματόγραφος - δίσκος -μουσική, ήταν στο απόγειό του. Μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του ήταν η συνεργασία του με τους Aerosmith στο άλμπουμ τους Get a Grip που μόνο στην Αμερική πούλησε 7.000.000 αντίτυπα!!!
Τη δεκαετία του ’00 έως και το 2005 ήταν senior vice-president of A&R της Sanctuary Records και το 2006 αποσύρθηκε.Την καυτή 15ετία που ό,τι άγγιζε γινόταν χρυσός ή καλύτερα όποιον συμβούλευε έκανε επιτυχία, ο Kalodner έγινε celebrity. Έτσι τον βλέπουμε να εμφανίζεται στα video των Aerosmith με τους οποίους είχε μεγάλη επαφή, ‘Let the Music do the Talkin’, ‘Dude’, ‘The Other Side’, ‘Eat the Rich’, ‘Blind man’ και ‘Pink’. Από τα παραπάνω η εμφάνισή του στο Dude ήταν και η πλέον χαρακτηριστική αφού εμφανίστηκε στα λευκά ντυμένος σαν νύφη(!) κάνοντας πλάκα με το συγκρότημα καθώς ο ίδιος ντυνόταν πάντα στα λευκά. Ήταν τέτοια η σχέση του με τους Aerosmith που εμφανίστηκε μαζί τους στο επεισόδιο της σειράς The Simpsons, “Flaming Moe’s”.
Εκτός από τα video των Aerosmith, o Kalodner εμφανίστηκε σε video των Jackyl με τους οποίους δούλεψε στην αρχή της δεκαετίας του ’90 όταν τους υπέγραψε στην Geffen, των Wang Chung (στο ‘To live and Die in L.A.’) και στο ‘I Can’t drive 55’ του Sammy Hagar (σαν δικαστής). Τέλος οι GPS, τους οποίους σχημάτισαν τρεις πρώην Asia, οι John Payne (τραγούδι /μπάσο), Guthrie Govan (κιθάρα) και Jay Schellen (ντραμς) τον …έβαλαν στο εξώφυλλο στο μοναδικό άλμπουμ τους που είχε κυκλοφορήσει το 2006 με τίτλο Windows to the Soul.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
Δημοσίευση σχολίου