Στη μέση, όρθιος, ο Peter Green. |
Οι ρίζες των Fleetwood Mac βρίσκονται στους θρυλικούς Βρετανούς Bluesbreakers του John Mayall. Ο John McVie ήταν μέλος τους από το 1963, ενώ το 1966 εντάχθηκε στις τάξεις τους ο Peter Green (αντικαθιστώντας τον Eric Clapton) και το 1967 ο Mick Fleetwood. Το 1967 οι τρεις τους αποφασίζουν να φύγουν από τη μπάντα του Mayall -o οποίος ήθελε να κινηθεί προς μια jazz-blues κατεύθυνση- και να φτιάξουν δικό τους συγκρότημα στα πρότυπα των Yardbirds, των Cream και του Jimi Hendrix. Σύντομα, μέλος τους έγινε και ο slide κιθαρίστας Jeremy Spencer ολοκληρώνοντας το roster της τετραμελούς μπάντας. Την ίδια χρονιά υπογράφουν στην Blue Horizon και ένα χρόνο αργότερα (1968) κυκλοφορούν το φερώνυμο πρώτο τους album που κάνει μεγάλη επιτυχία στη Βρετανία, μένοντας πάνω από ένα χρόνο στο Top 10.
To album (The Fleetwood Mac 1968) αποτελείται κατά κύριο λόγο από originals των δύο κιθαριστών (που αναλαμβάνουν και χρέη τραγουδιστών) που πατάνε σταθερά πάνω στο blues ιδίωμα. Από τα τραγούδια του J. Spencer ξεχωρίζουν τα My Heart Beat Like a Hammer και My Baby’s Good to Me, ενώ η επίδραση του Elmore James είναι περισσότερο προφανής στην εξαιρετική διασκευή του στο Shake Your Money Maker του ιδίου. Από τα τραγούδια του Peter Green ξεχωρίζει το I Loved Another Woman (που προαναγγέλλει το Black Magic Woman) και το The World Keep on Turning. Γενικά, η μεγάλη εμπορική επιτυχία του album σηματοδότησε για την εποχή την ανάδειξη των blues ως μιας αποδεκτής εναλλακτικής αντί της pop και ωφέλησε πολύ την ευδοκίμηση του είδους.
Στο πλαίσιο της προσπάθειας να κατακτήσει το αμερικανικό κοινό αλλά και εν όψει της υπογραφής με την αμερικανική δισκογραφική Warner, το συγκρότημα ταξιδεύει στις Η.Π.Α., κάνει πολλές επιτυχημένες ζωντανές εμφανίσεις και ηχογραφεί ένα live στο Chicago («Fleetwood Mac in Chicago» - 1969) μαζί με μια πληθώρα bluesmen, μεταξύ των οποίων τους Willie Dixon και Otis Spann. Τον Απρίλιο της νέας χρονιάς κυκλοφορεί ως single το πανέμορφο και μελαγχολικό «Man of the World», σύνθεση του Peter Green (υπάρχει μόνο σε συλλογές), ενώ το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους βγαίνει το τελευταίο album αυτής της περιόδου του συγκροτήματος και, ομολογουμένως, το καλύτερο (Then Play On).
Το album αυτό βρίσκεται με το ένα πόδι στις blues ρίζες του συγκροτήματος και με το άλλο στην soft-rock ψυχεδέλεια της επόμενης περιόδου, ενώ παράλληλα προαναγγέλλει αχνά ακόμα και την pop της περιόδου του Rumours. Η πολυσυλλεκτικότητα αλλά και η θαυμαστή ποιότητά του οφείλεται στη συνύπαρξη του Peter Green με τον νέο –μόλις 18χρονο- κιθαρίστα Danny Kirwan, δύο μουσικών με πολύ διαφορετικό στυλ αλλά με φοβερή χημεία. Ταξιδιάρικες και μελωδικές συνθέσεις (Closing My Eyes, My Dream), σκληρά βρώμικα blues rock (Rattlesnake Shake, Show-Biz Blues), ανορθόδοξα παντρέματα ροκ και κλασικότροπων ήχων (στο Searching for Madge και στο αθάνατο Oh Well), υβρίδια ροκ και κουβανέζικης μουσικής (Coming Your Way) συνθέτουν ένα χορταστικό album, προϊόν υψηλής τέχνης και έμπνευσης.
Δυστυχώς, παρ’ όλο που η μουσική του παρείχε τη ραχοκοκαλιά του γκρουπ, o Peter Green παρουσίαζε μια ολοένα και αυξανόμενη διανοητική διαταραχή, λόγω εκτεταμένης χρήσης παραισθησιογόνων ουσιών (LSD). Αφού ανακοίνωσε ότι σκόπευε να δωρίσει όλη του την περιουσία, αποχώρησε ξαφνικά από το συγκρότημα την άνοιξη του 1970. Το κύκνειο άσμα του για το συγκρότημα ήταν το φοβερό single The Green Manalishi γέννημα μιας εφιαλτικής παραίσθησης, στην οποίο ο Peter Green οραματίστηκε το χρήμα να παίρνει την τερατώδη μορφή του διαβόλου.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ:
• The Fleetwood Mac (1968)
• Then Play On (1969)
ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΟΣΜΑΣ
Μπράβο Αντώνη,πολύ ωραίο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ, Δημήτρη!
Διαγραφή