ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ ΤΩΝ MOTORHEAD ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ


Επέλεξα να περάσει ένα ικανό χρονικό διάστημα από την ημερομηνία θανάτου του Αρχηγού, για να σας μεταφέρω τις λεπτομέρειες για την κυκλοφορία του συλλεκτικού single βινυλίου, από την πρώτη ελληνική εμφάνισή τους αλλά και τη συνέντευξη που μού έδωσαν ο Lemmy και ο Phil Taylor,το μεσημέρι της πρώτης συναυλίας.
Τω καιρώ εκείνω κατά τας γραφάς, ο υπογραφών έκανε εκπομπή στο ραδιόφωνο του Antenna, ένα ραδιόφωνο με το οποίο δεν είχε καμία σχέση με το ραδιόφωνο όπως εξελίχθηκε. Παραγωγοί που ετοίμαζαν τις εκπομπές τους, είχαν λόγο, άποψη και υποστήριζαν τα τραγούδια τους. Μόλις έχουν ανοίξει τα πρώτα μη κρατικά ραδιόφωνα με πρώτο τον 9.84 του Δήμου Αθηνών (Δήμαρχος ο Μιλτιάδης Έβερτ) και το Κανάλι1 του Πειραιά (Δήμαρχός ο Ανδρέας Ανδιανόπουλος) και τα δύο μεγάλα ραδιόφωνα, του Antenna του εφοπλιστή Μίνω Κυριακού και ο Top FM που ανήκε στο συγκρότημα Λαμπράκη. Για τα δύο τελευταία υπήρξε μεγάλη κόντρα για το ποιος θα επικρατήσει με τις προβλέψεις να φέρνουν πρώτο τον TOP FM λόγω της υποστήριξης από τον ΔΟΛ. Όμως την ιστορία δεν τη γράφουν οι προβλέψεις, αλλά οι τελικοί νικητές, που ήταν με μεγάλη διαφορά ο Antenna Radio. Τέτοια διαφορά που μετά από λίγα χρόνια ο TOP FM  έκλεισε!!!! Ακόμα και σήμερα, 27 χρόνια μετά, μού ακούγεται απίστευτο που σε ένα σταθμό που συνεργαζόταν με δυνατά ονόματα τόσο της δημοσιογραφίας όσο και παραγωγών (Τέρενς Κουικ, Λουκίλα Καρέρ, Γιάννης Καλαμίτσης, Πέτρος Κωλέτης), υπήρχε αμιγής metal εκπομπή που προσέξτε δεν έπαιζε μόνο classic, αλλά Iron Maiden, Helloween και Kreator που ήταν αναπόσπαστοι από κάθε εκπομπή μου! Η επιτυχία της εκπομπής Antenna Metal Show, έκανε τον φίλο μου Νίκο Κούρτη (ιδιοκτήτη και Διευθύνων Σύμβουλος της FM Records) να προτείνει την ιδέα να κυκλοφορήσει μαζί με το άλμπουμ των Motorhead, Nö Sleep at All, που διένεμε στην Ελλάδα η FM Rec, κι ένα single με από το live των Motorhead. Το single θα κυκλοφορoύσε με την επωνυμία της εκπομπής μου στον Antenna, (Antenna Metal Show), θα έγραφα ένα μικρό κείμενο στο οπισθόφυλλο και ο Antenna μέσω της εκπομπής μου θα …ξέσκιζε σε airplay το live. Ποιός είναι τρελός να πει όχι σε μια τέτοια πρόταση; Από τον Antenna πήρα το ΟΚ και ο Νίκος Κούρτης ξεκίνησε τις επαφές με το management που κι αυτοί συμφώνησαν.  Έτσι το άλμπουμ Nö Sleep at All κυκλοφόρησε μόνο στην Ελλάδα με το single Metropolis (που εύστοχα ο Lemmy το  είχε άλλαξε σε Acropolis) και το Orgasmatron επίσης live από την Αθήνα στη β’ πλευρά. H συμφωνία αφορούσε το single να κοπεί μόνο σε 1.000 κομμάτια κι εγώ πήρα μόνο 1 το οποίο το έκανα …κάδρο (σχετική φωτογραφία) μαζί με το απόκομμα του αγγλικού περιοδικού Record Collector (τεύχος 167) που εκτιμούσε το 1993 τη τιμή του single στις 15 λίρες! Δεν θυμάμαι από ποια ημέρα είναι οι ηχογραφήσεις του single.Οι τρεις συναυλίες που έδωσαν οι Motorhead στο Σπόρτινγ (κλειστό γήπεδο μπάσκετ της ομώνυμης ομάδας στην οδό Ηλία Ζερβού και Καυκατζόγλου, Κ.Πατήσια) έχουν μείνει την ιστορία, όπως έμειναν όλες οι συναυλίες της δεκαετίας του’80. Κι αυτό συνέβη, γιατί ήταν τα πρώτα χρόνια που ξεκίνησαν οι συναυλίες (με πρώτη αυτές των Police και πάλι Μάρτιο και πάλι στο Σπόρτιγκ το 1980) και διψούσαμε για να δούμε live. Είχαν προηγηθεί Saxon, Gillan, Black Sabbath, Uriah Heep, UFO, Jethro Tull κ.α. αλλά η δίψα ήταν άσβεστη. Επιστρέφω στο τριήμερο 12, 13 και 14 Μαρτίου, όπου θυμάμαι λίγα πράγματα.
Μ ε τους Lemmy, Phil Taylor και Ανδρεά Τσουρινάκη (Metal Hammer)

Ένα ασφυκτικά γεμάτο Σπόρτινγκ (κάθε ημέρα οι θεατές ήταν 2.500) να δονείται σε βαθμό που απορώ που δεν γκρεμίστηκε! Φυσικά δεν έλειψαν τα επεισόδια, που μαζί με την αστυνομία ήταν αναπόσπαστα από τις συναυλίες. Την πρώτη μέρα (12 Μαρτίου) 200 άτομα από τη Θεσσαλονίκη ήλθαν χωρίς εισιτήριο, αφού και έθιμο αλλά βίτσιο των ροκάδων της εποχής να παρακολουθούν rock συναυλίες  χωρίς εισιτήριο (καθότι το rock είναι ιδέα και χύμα!!!) αλλά κι είχαν εξαντληθεί αρκετές ημέρες πριν. Υπήρχαν μόνο για τη δεύτερη και τρίτη ημέρα, αλλά οι Θεσσαλονικείς, έπρεπε να επιστρέψουν πίσω την επόμενη μέρα Κυριακή! Έτσι δεν έλειψαν οι μικροσυμπλοκές μεταξύ ΜΑΤ και των θεσσαλονικέων καθώς η αστυνομία είχε περικυκλώσει το τετράγωνο του Σπόρτινγκ και επέτρεπε μόνο σε όσους είχαν εισιτήριο να περάσουν. Σε βοήθεια των  θεσσαλονικέων έτρεξαν και αθηναίοι, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν αρκετοί θεατές και να προκληθούν ζημίες σε σταθμευμένα  αυτοκίνητα σε βιτρίνες καταστημάτων (που ήταν επί της οδού Ζερβού) και για κερασάκι πέταξαν και μια μολότοφ έξω από τράπεζα! Κι ενώ συνέβαιναν αυτά έξω από το Σπόρτινγκ, μέσα οι Motörhead έπαιζαν και το κοινό τούς κάλεσε τρεις φορές στην σκηνή! Η δεύτερη ημέρα είχε καλύτερο ήχο και δεν έγιναν επεισόδια. Από την εκπομπή του Κώστα Σγότζου  “Μουσικό Καλειδοσκόπιο” μπορείτε να δείτε video από εκείνες τις ιστορικές εμφανίσεις. Η φωτογραφία που βλέπετε τραβήχτηκε το πρωί της συναυλίας στο ξενοδοχείο που έμεναν (νομίζω ότι ήταν το President) και δεξιά είναι ο Ανδρέας Τσουρινάκης από το Metal Hammer. Δεν θυμάμαι σε ποιό τεύχος του Metal Hammer παρουσιάστηκε η συνέντευξη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
16/2/16





Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment
  1. Σχετικα με την συναυλια στο Σπορτιγκ , την θυμαμαι πολυ καλα γιατι εκει ακουσα τον χειροτερο ηχο απο ολες τις συναυλιες που εχω παει . Ο χωρος θεωρω οτι δεν ηταν καταλληλος(και οχι μονο ηχητικα) ,με τις μεταλικες πινακιδες να 'επιστρεφουν ' τον ηχο και να 'κουδουνιζουν ' . Σε ολη αυτη την 'ακαταλληλοτητα ' προστεθηκε και η φυση της μουσικης , η γενικοτερη προχειροτητα της εποχης οπως και αλλοι παραγοντες .

    Και οι 2 μπαντες που επαιξαν , δημιουργησαν μια ακατασχετη 'βαβουρα ' , και το ανεκδοτο που καποτε κυκλοφορουσε για τους Motorhead πηρε σαρκα και οστα στα αυτια μου τουλαχιστον .

    Ο ηχος ηταν τοσο ενοχλητικος ,που ακομα και οι πολυπληθεις επισημοι τζαμπατζηδες της εποχης δυσανασχετησαν με αυτον ....

    Αν θυμαμαι καλα την πρωτη μερα πηγα ,αλλα και να βελτιωμενος 30% να ηταν ο ηχος τις επομενες , απλα θα πηγε στο ΄χαλια ' .


    ΑπάντησηΔιαγραφή